Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digibox A110

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digibox A110

Ik kan een digibox overnemen voor onze 2de Tv.
    Het weliswaar een analoge box, maar onze 2de tv is dat ook

Maar er is een smartcard bij.

Heb ik die nodig en kan ik problemen verwachten bij de installatie ?
    Of moet ik Telenet nog iets laten weten ?

Iemand die hier iets van kent ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Digibox A110

Als je een digibox met smartcard overneemt van iemand, dan is die smartcard vermoedelijk niet meer actief en kan je dus via Telenet om een (nieuwe) kaart te laten activeren wat op zich weer geld gaat kosten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Dan koop ik misschien beter ineens een nieuwe digibox

Comment

De smartcard is gekoppeld aan de box. Deze moet dus bij de box blijven. Je kan deze box gelijk waar in vlaanderen aansluiten je zal altijd beeld hebben. Als het al lang geleden is dat de digibox aan de kabel heeft gehangen kan het tot 1u duren vooralleer je terug beeld zal hebben. Indien je na 1u nog geen beeld hebt kan je naar telenet bellen om je digibox opnieuw te laten "pairen" dit zal je geen geld kosten. Als je de box interactief wil gebruiken dan moet je deze box op jouw adres laten activeren zodat deze aan je internet modem gekoppeld kan worden. Of dit iets zal kosten weet ik niet.

Dus als je een box overneemt van iemand zal je beeld hebben, wil je ook interactief gaan moet hij aan je internet modem gekoppeld worden en moet dit via de klantendienst gebeuren.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ah, tof, Mir - DANK U !

Ik veronderstel dat ik - als ik beeld heb - ook kan opnemen met een DVDrecorder ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            De smartcard is gekoppeld aan de box. Deze moet dus bij de box blijven. Je kan deze box gelijk waar in vlaanderen aansluiten je zal altijd beeld hebben. Als het al lang geleden is dat de digibox aan de kabel heeft gehangen kan het tot 1u duren vooralleer je terug beeld zal hebben. Indien je na 1u nog geen beeld hebt kan je naar telenet bellen om je digibox opnieuw te laten "pairen" dit zal je geen geld kosten. Als je de box interactief wil gebruiken dan moet je deze box op jouw adres laten activeren zodat deze aan je internet modem gekoppeld kan worden. Of dit iets zal kosten weet ik niet.

Dus als je een box overneemt van iemand zal je beeld hebben, wil je ook interactief gaan moet hij aan je internet modem gekoppeld worden en moet dit via de klantendienst gebeuren.

mir
            Het gaat ook anders
            Modem van Telenet rechtstreeks verbinden met een splitter.
            Van de splitter naar de digibox.
            Je kan nu alle programma's zien&kiezen van de komende dagen en die programmeren om bijv. op te nemen, of om een herinnering te plaatsen.
            Je kan een aantal extra diensten gebruiken.

Van de splitter naar een router > pc voor internet ed.
            Vanaf de router naar de mediasplayer.
            Vanaf de router naar de TV.

Ik kan dus nu ook interactief gaan.
            Telenet heb niets gevraagd
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Theo je bedoeld dus dat je na de modem een switch plaatst en daar dan de box en je router voor internet op plaatst ?
              Dat is ook de manier hoe het moet aangesloten zijn he. Enkel wordt er nu bij nieuwe installaties een modem met ingebouwde router geplaatst waardoor ze geen extra switch meer moeten plaatsen.

Maar zolang het mac adres van de digicorder bij telenet niet bij je producten in hun systeem zit is je box niet interactief. Wat ik bedoel met interactief is films en het nieuws opvragen. De TV gids zal ook maar 2 dagen vooruit werken als je box niet in het systeem zit.

Opnemen met een digicorder die niet interactief is zal ook perfect werken.
              En via de scart kan je ook naar je DVD recorder gaan maar ik dacht dat bepaalde zaken niet opgenomen kunnen worden op een DVD recorder wegens beveiligd.

mir
              Last edited by mir; 7 augustus 2013, 16:56.

Comment

Theo je bedoeld dus dat je na de modem een switch plaatst en daar dan de box en je router voor internet op plaatst ?
                Dat is ook de manier hoe het moet aangesloten zijn he. Enkel wordt er nu bij nieuwe installaties een modem met ingebouwde router geplaatst waardoor ze geen extra switch meer moeten plaatsen.

Maar zolang het mac adres van de digicorder bij telenet niet bij je producten in hun systeem zit is je box niet interactief. Wat ik bedoel met interactief is films en het nieuws opvragen. De TV gids zal ook maar 2 dagen vooruit werken als je box niet in het systeem zit.

Opnemen met een digicorder die niet interactief is zal ook perfect werken.
                En via de scart kan je ook naar je DVD recorder gaan maar ik dacht dat bepaalde zaken niet opgenomen kunnen worden op een DVD recorder wegens beveiligd.

mir
                Ja juist en sorry.
                Ik heb een Netgear, 8 port Gigabit.
                GS608.

Mijn modem van Telenet is niks speciaals
                Enkel voor internet en vaste telefoon.
                Ik kan méér dan twee dagen de gids opvragen.

En sorry voor de 2de keer: ik heb een digicorder > heb ik in april 2012 nog kunnen kopen.
                (oud model = trager > geen probleem voor mij )
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

De smartcard is gekoppeld aan de box. Deze moet dus bij de box blijven. Je kan deze box gelijk waar in vlaanderen aansluiten je zal altijd beeld hebben.
                  mir
                  Dat is het nu net, de interactieve diensten blijven aangerekend bij de vorige eigenaar tenzij die de kaart laten blokkeren heeft ... wat logisch zou zijn.
                  Dus moet de kaart terug actief gemaakt worden en dat kost geld.
                  Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb ooit een digibox geleend gekregen van een winkel als test met zijn kaart en ik kon via mijn modem alles doen, ook de interactieve diensten (op zijn kosten) zonder iets te doen bij Telenet.

Ben je zeker dat een digibox zonder geactiveerde kaart beeld zal leveren?
                  Ik denk dat met een gedeactiveerde kaart (wel in toestel) ook geen zenders gedecodeerd worden, maar kan mis zijn.

Onze oude digicorder kon alvast niets meer nadat ik een nieuwe gaan halen was en ze de kaart gedeactiveerd hebben.
                  Moet er trouwens ook geen tweede HD kanaal opengezet worden op uw contract (modem)?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Jamaar, het gaat mij niet om interactieve toepassingen.

Allez, ik zal het eens héél simpel uitleggen:

In de woonkamer staat de digicorder en die gaat naar de TV; en daar heb ik ( ik zeg maar iets hé ) 200 zenders.

De COAX wordt doorgelust naar een tweede TV, maar daar kijken we analoog, en daar hebben we de pakweg 20 zenders die ik had voor dat ik digitaal bij telenet ging kijken.

Ik wil op die tweede tv ook het volledige aanbod als op de eerste. Dan moet ik de coax toch in een digibox steken, en van daar uit naar die tweede TV ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Jamaar, het gaat mij niet om interactieve toepassingen.

Allez, ik zal het eens héél simpel uitleggen:

In de woonkamer staat de digicorder en die gaat naar de TV; en daar heb ik ( ik zeg maar iets hé ) 200 zenders.

De COAX wordt doorgelust naar een tweede TV, maar daar kijken we analoog, en daar hebben we de pakweg 20 zenders die ik had voor dat ik digitaal bij telenet ging kijken.

Ik wil op die tweede tv ook het volledige aanbod als op de eerste. Dan moet ik de coax toch in een digibox steken, en van daar uit naar die tweede TV ???
                      Ja op die manier heb je al de standaard zenders. Als je bepaalde paketten hebt bijgekocht (bvb prime) dan zal je die niet op je 2e box hebben.
                      Als deze box bij telenet in het systeem zit en je hebt hem ook aan je modem hangen dan kan je die extra zender pakketten ook op je 2e tv bekijken.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat is het nu net, de interactieve diensten blijven aangerekend bij de vorige eigenaar tenzij die de kaart laten blokkeren heeft ... wat logisch zou zijn.
                        Dus moet de kaart terug actief gemaakt worden en dat kost geld.
                        Of zie ik dat verkeerd?
                        Lees dit eens : http://klantenservice.telenet.be/con...d-anders-geven

Hier staat ook dat je niks kan opvragen als hij niet aan JOUW modem hangt.
                        Dus als je een box van iemand anders hebt en je hangt die op jouw modem kan je niks opvragen op de vorige eigenaar zijn kosten.

Ik lees ook dat als je al digitale tv hebt het je niks kost om een 2e box te activeren op je adres.

mir

Comment

Lees dit eens : http://klantenservice.telenet.be/con...d-anders-geven

Hier staat ook dat je niks kan opvragen als hij niet aan JOUW modem hangt.
                          Dus als je een box van iemand anders hebt en je hangt die op jouw modem kan je niks opvragen op de vorige eigenaar zijn kosten.
                          Klopt, was misschien ooit anders want ik had dit jaren geleden.
                          Misschien heeft een dealer ook een speciaal abo dat overal werkt? (Is maar een gok, weet dat ook niet).

Ik lees ook dat als je al digitale tv hebt het je niks kost om een 2e box te activeren op je adres.
                          Is inderdaad veranderd, maar ik lees niet dat je zonder activatie van die tweede decoder ook maar iets kan doen ... alvast niet duidelijk op de site van Telenet.
                          Je kan volgens de aangehaalde tekst blijkbaar wel naar tv-zenderskijken met een andere box, maar dan is die andere box wel geactiveerd.
                          Vraag rest als die niet meer actief is, krijg je dan wel (basis) zenders?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X