Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stereo installatie aansluiten op een LED KTV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: stereo installatie aansluiten op een LED KTV

Pagina 50 en 52 van deze handleiding : http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nld.pdf

De gele stekker lijkt me Audio - IN te zijn en niet de correcte voor Audio - Uit, het gebruik van de meegeleverde Scart overgangsstekker in combinatie met een overgangsstuk Scart - Cinch is een mogelijkheid.

Als uw audio installatie geen HDMI of Optische ingang heeft en enkel Cinch, dan lijkt me dit de goedkoopste oplossing.
    De optische omzetting gaat u geen betere geluidskwaliteit leveren, het is een pak duurder en heeft een extra voeding nodig.

Dus nodig is uw bijgeleverd kabelke naar Scart (te zien op pagina 50, rechts kabelke), dan deze omzetter : http://www.allekabels.nl/scart-kabel...t-adapter.html en een standaard audio-kabel met rood/witte Cinch.
    Voor 1,75€ ben je dan gesteld.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik gebruik 2 HDMI "toestellen" om mijn TV te "voeden" : een belgacom HD decoder, en een bluray speler. Beiden hebben een audio uitgang (analoog en optisch).
      Heb dus niet de TV aangesloten op mijn stereo-toren, maar die 2 toestellen. Nadeel is dan wel dat je voldoende ingangen moet vrij hebben op je stereotoren (maar hier was dat geen probleem).
      Groeten,

Polleke

Comment

Zal het eens proberen, bedankt
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Update:
          werkt ook niet met dit ...
          Zal toch een (dure) omzetter worden (digi-ana) via de optische uitgang .
          a propos, tijdens mijn zoektocht kwam ik dit tegen , ietwat off-topic, hoewel ...
          Last edited by toerist; 13 augustus 2013, 18:25.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Andere aansluitingen: IEC75-antenne, Common Interface Plus (CI+), Ethernet-LAN RJ-45, Digitale audio-uitgang (optisch), PC-in VGA + audio L/R in, Hoofdtelefoonuitgang, Serviceaansluiting

Verbinden met deze:

Bekijk dit een keer

Heb wel actieve luidsprekers dus een aparte versterker of iets dergelijks heb ik niet nodig.
            Last edited by theokus; 13 augustus 2013, 22:29.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Andere aansluitingen: IEC75-antenne, Common Interface Plus (CI+), Ethernet-LAN RJ-45, Digitale audio-uitgang (optisch), PC-in VGA + audio L/R in, Hoofdtelefoonuitgang, Serviceaansluiting

Verbinden met deze:

Bekijk dit een keer

Heb wel actieve luidsprekers dus een aparte versterker of iets dergelijks heb ik niet nodig.
              Ja, idd, dit had ik in gedachten

maar voor 150 a 200 euri heb je al een goedkope soundbar ... kostelijke zaak , blijft de vraag waarom kan men in die nieuwe platte ktv"s geen analoge uitgang maken ( platte commercie)
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Ja, idd, dit had ik in gedachten

maar voor 150 a 200 euri heb je al een goedkope soundbar ... kostelijke zaak , blijft de vraag waarom kan men in die nieuwe platte ktv"s geen analoge uitgang maken ( platte commercie)
                Ja ik weet dat ook niet
                Ik heb een toch redelijk dure Samsung en ook dus noppes.
                Met die Argon ben ik wel geholpen tegen een goedkope prijs.

Het volume moet ik wel regelen via de luidsprekers zelf. Geen ramp natuurlijk.

De koptelefoon-aansluiting werkt hier ook. Heb ik als eerste geprobeerd en met een gewoon verloop kabeltje.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik heb mijn pc boxen van 7Watt aan de mini jack uitgang (koptelefoon) aangesloten, en die werken ( dus met actieve boxen lukt het wel, nauwelijks te horen , want maar 7W, maar wel beter ).
                  Oplossing : ik koop mij een stel actieven boxen met wat meer power ....
                  Bedankt voor het meedenken ( weet ik meteen ook wat actieve boxen zijn ) .
                  George Orwell

Comment

Ik heb mijn pc boxen van 7Watt aan de mini jack uitgang (koptelefoon) aangesloten, en die werken ( dus met actieve boxen lukt het wel, nauwelijks te horen , want maar 7W, maar wel beter ).
                    Oplossing : ik koop mij een stel actieven boxen met wat meer power ....
                    Bedankt voor het meedenken ( weet ik meteen ook wat actieve boxen zijn ) .
                    Geert D. heeft een goed adres...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Prijzig wel Theo , affijn, heb een 30Watt stel gekocht van Logitech (2+1) voor 50 Euro en dat ding werkt prima , handmatig luider en stiller, maar het geluid gaat ook ook via de afstandbediening van de digicorder
                      Last edited by toerist; 18 augustus 2013, 18:58.
                      George Orwell

Comment

Prijzig wel Theo , affijn, heb een 30Watt stel gekocht van Logitech (2+1) voor 50 Euro en dat ding werkt prima , handmatig luider en stiller, maar het geluid gaat ook ook via de digicorder
                        OK en je bent gesteld

Heb een setje van Creative aan de pc hangen: niet slecht, niet slecht

Aan de tv 2 Quads.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Aan de tv 2 Quads.
                          Electrostaten? Niet slecht, niet slecht
                          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                            Electrostaten? Niet slecht, niet slecht

"De electrostatische luidspreker heeft een geheel eigen klankkarakter. Door de een verguisd, door de ander geroemd. Echter, altijd intrigerend."
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Working...
                            X