Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kende er iemand hier dit dier?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kende er iemand hier dit dier?

Spectaculair vind ik het, je hoeft geen interstellaire reizen te ondernemen:

Walter
    D850

Re: Kende er iemand hier dit dier?

Is anders ook wel ver genoeg. Raar beest !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

t Is trouwens niet 1 beest, maar n kolonie !

Maf !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Nooit van gehoord.

Comment

Ja ik kende het, echter nu niet meer....
          Neen, serieus, nog nooit van gehoord.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ik had het ook nog niet gezien en wist niet dat het bestond.

Comment

Google is andermaal uw beste vriend ... ik betwijfel of dit een primeur is als ik google mag geloven FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Google is andermaal uw beste vriend ... ik betwijfel of dit een primeur is als ik google mag geloven FWIW
                Film dateert van 17 september 2011 maar was niettemin voor mij wel degelijk een primeur, ik wist van het bestaan van dit organisme niet af.

Walter
                D850

Comment

Het zijn precies condooms

Comment

De natuur is verwonderlijk als je die enorme verscheidenheid van leven ziet.
                    Dieren die in het water leven hebben de meest verscheidene vormen.
                    Dan vraag ik me soms af hoe leven er zou uit zien op een "bewoonde" buitenaardse planeet.
                    Ik kan me moeilijk voorstellen dat intelligente buitenaardse wezens enigszins op ons, de mens, zouden gelijken.
                    Wel dat ze een of andere, voor ons onbeschrijfelijke, vorm aannemen aangepast aan het milieu waarin ze leven. En door het toeval van de evolutie.

Edit: Uiteraard kende ik dat dier niet. 'k Zou trouwens snel weg zwemmen als ik het tegenkwam, i.p.v. een camera boven te halen.
                    Last edited by Skitch; 6 augustus 2013, 23:07.
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

zoals al gezegd ... het is geen "dier" maar een conglomeraat van kleine diertjes die in vrijwel perfecte synchroniciteit "leven en bewegen" alsof het één enkel organisme betreft ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        De natuur is verwonderlijk als je die enorme verscheidenheid van leven ziet.
                        Dieren die in het water leven hebben de meest verscheidene vormen.
                        Dan vraag ik me soms af hoe leven er zou uit zien op een "bewoonde" buitenaardse planeet.
                        Ik kan me moeilijk voorstellen dat intelligente buitenaardse wezens enigszins op ons, de mens, zouden gelijken.
                        Wel dat ze een of andere, voor ons onbeschrijfelijke, vorm aannemen aangepast aan het milieu waarin ze leven. En door het toeval van de evolutie.
                        In zijn boek "Cosmos" fantaseert Carl Sagan (van het SETI-project : search for extraterrestrial intelligence) in een van de hoofdstukken over hoe vreemd leven er zou kunnen uit zien. Intelligent leven is dan nog wat anders, neem één mier en ze loopt doelloos rond, neem er 10 en het is van hetzelfde, neem er 250.000 en ze bouwen een strikt georganiseerde gemeenschap.
                        De geniale wiskundige John Von Neumann heeft ooit eens een aantal regels bedacht waaraan een robotorganisme moest voldoen om een vorm van intelligentie te kunnen exploiteren, zo vroeg hij zich oa af waarom bepaalde getallen in onze natuur populairder zijn dan andere en waarom bepaalde organismen wiskundige verhoudingen aannemen (de nautilus-schelp is ongetwijfeld de best gekende maar ook in de bloemenwereld komt het voor). Ik bedoel : 2 ogen, 5 tenen, 8 vangarmen bestaan enz... naar 9 ? of 13 ? Ik zou het niet weten. Voor 2 ogen heb ik nog een verklaring (dieptezicht met 1 oog kan niet) maar voor de rest ?????
                        Toen hij nog niet flipte heeft Gerard Bodifée een aantal razend interessante boeken geschreven waaronder "het vreemde van de aarde" waarin hij zich afvraagt waarom we na al die jaren nog altijd geen teken van buitenaardse beschaving hebben aangetroffen en vraagt zich af wat voor dingen er zouden opvallen aan onze planeet als een buitenaarder toevallig onze kant "opkijkt". Het resultaat is overrompelend.
                        Het blijft een vreemde zaak want, stel dat we ergens anders leven vinden dan moet het heelal krioelen van het leven, dat blijkt ook door die "beroemde" vergelijking die ooit is opgesteld door -ik dacht- Drake. En aan de andere kant heb je dan de oneliner van Enrico Fermi : "als ze bestaan, waar zijn ze dan ?"
                        De macrokosmos en de microkosmos zitten bijzonder ongrijpbaar in elkaar. De wiskundige Rudy Rucker heeft ooit een boek geschreven over de 4e dimensie : duizelingwekkend, tot hij in zijn tweede deel ook begint te flippen met zijn tijdslijnen.
                        Op een bepaald moment moet je gewoon je intuïtie loslaten en voortgaan op de wiskunde, ik heb het daar zelf bijzonder moeilijk mee. Ik heb ooit een aantal lessen gegeven over dimensieproblematiek en dat was op het randje terwijl een gepensioneerde collega (de snelste geest die ik ooit heb gekend en vele malen rapper dan alle proffen aan de univ) reageerde met "heb jij last om te tekenen in 16 dimensies ?" "Ik niet". En hij méénde het echt.
                        En dan heb je op wereldschaal natuurlijk nog een categorie hoger, ik zou een fortuin geven om eens een dag te mogen denken als een Hawking, een Feynman, een Landau, een Von Neumann, een Gödel, een Brian Greene en een Brian Cox (the coming men).
                        En dan heb je nog die ene die grenst aan het onvoorstelbare : Srinuvasa Ramanujan (wiskundige en totaal onbekend, jong gestorven ook). De beroemde wiskundige David Hilbert die de Hilbert-ruimte ontwikkeld heeft plaatste zichzelf op een wiskunde-schaal waar Ramanujan op 10 stond op 6). Nipt voldoening dus

Maar ik wijk af, sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          In zijn boek "Cosmos" fantaseert Carl Sagan (van het SETI-project : search for extraterrestrial intelligence) in een van de hoofdstukken over hoe vreemd leven er zou kunnen uit zien. Intelligent leven is dan nog wat anders, neem één mier en ze loopt doelloos rond, neem er 10 en het is van hetzelfde, neem er 250.000 en ze bouwen een strikt georganiseerde gemeenschap.
                          De geniale wiskundige John Von Neumann heeft ooit eens een aantal regels bedacht waaraan een robotorganisme moest voldoen om een vorm van intelligentie te kunnen exploiteren, zo vroeg hij zich oa af waarom bepaalde getallen in onze natuur populairder zijn dan andere en waarom bepaalde organismen wiskundige verhoudingen aannemen (de nautilus-schelp is ongetwijfeld de best gekende maar ook in de bloemenwereld komt het voor). Ik bedoel : 2 ogen, 5 tenen, 8 vangarmen bestaan enz... naar 9 ? of 13 ? Ik zou het niet weten. Voor 2 ogen heb ik nog een verklaring (dieptezicht met 1 oog kan niet) maar voor de rest ?????
                          Toen hij nog niet flipte heeft Gerard Bodifée een aantal razend interessante boeken geschreven waaronder "het vreemde van de aarde" waarin hij zich afvraagt waarom we na al die jaren nog altijd geen teken van buitenaardse beschaving hebben aangetroffen en vraagt zich af wat voor dingen er zouden opvallen aan onze planeet als een buitenaarder toevallig onze kant "opkijkt". Het resultaat is overrompelend.
                          Het blijft een vreemde zaak want, stel dat we ergens anders leven vinden dan moet het heelal krioelen van het leven, dat blijkt ook door die "beroemde" vergelijking die ooit is opgesteld door -ik dacht- Drake. En aan de andere kant heb je dan de oneliner van Enrico Fermi : "als ze bestaan, waar zijn ze dan ?"
                          De macrokosmos en de microkosmos zitten bijzonder ongrijpbaar in elkaar. De wiskundige Rudy Rucker heeft ooit een boek geschreven over de 4e dimensie : duizelingwekkend, tot hij in zijn tweede deel ook begint te flippen met zijn tijdslijnen.
                          Op een bepaald moment moet je gewoon je intuïtie loslaten en voortgaan op de wiskunde, ik heb het daar zelf bijzonder moeilijk mee. Ik heb ooit een aantal lessen gegeven over dimensieproblematiek en dat was op het randje terwijl een gepensioneerde collega (de snelste geest die ik ooit heb gekend en vele malen rapper dan alle proffen aan de univ) reageerde met "heb jij last om te tekenen in 16 dimensies ?" "Ik niet". En hij méénde het echt.
                          En dan heb je op wereldschaal natuurlijk nog een categorie hoger, ik zou een fortuin geven om eens een dag te mogen denken als een Hawking, een Feynman, een Landau, een Von Neumann, een Gödel, een Brian Greene en een Brian Cox (the coming men).
                          En dan heb je nog die ene die grenst aan het onvoorstelbare : Srinuvasa Ramanujan (wiskundige en totaal onbekend, jong gestorven ook). De beroemde wiskundige David Hilbert die de Hilbert-ruimte ontwikkeld heeft plaatste zichzelf op een wiskunde-schaal waar Ramanujan op 10 stond op 6). Nipt voldoening dus

Maar ik wijk af, sorry
                          Eind jaren zestig, begin zeventig heb ik een hoop gebundelde sciencefiction verhalen gekocht, pocketformaat van uitgeverij De Zwarte Beertjes. Daar waren echt pareltjes bij, in één van die verhalen was er sprake van electronische wezens. Je kon ze niet zien, tenzij door middel van radar. Om maar te zeggen , de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar inderdaad, waar zijn ze dan? Ach, wie weet, misschien gaan we ooit de dag vervloeken dat we elkaar toch in het vizier hebben gekregen.

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Eind jaren zestig, begin zeventig heb ik een hoop gebundelde sciencefiction verhalen gekocht, pocketformaat van uitgeverij De Zwarte Beertjes. Daar waren echt pareltjes bij, in één van die verhalen was er sprake van electronische wezens. Je kon ze niet zien, tenzij door middel van radar. Om maar te zeggen , de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar inderdaad, waar zijn ze dan? Ach, wie weet, misschien gaan we ooit de dag vervloeken dat we elkaar toch in het vizier hebben gekregen.

Walter
                            In fantasie kan alles en zijn de mogelijkheden inderdaad eindeloos. In realiteit is het heel wat minder.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Het zijn precies condooms
                              wat zijn nou weer condooms..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X