Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Heb je ook geen seks op vakantie omdat dat thuis ook kan?
    Toch geen quality time tijdens je vakantie, zeker

    Comment


    • #17
      Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

      Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
      Ik spendeer reeds heel wat tijd met fotograferen op reis, en mocht ik dan ook nog eens veel lezen....... ik vrees dat ik alleen op reis zou mogen in het vervolg.
      Exactly.
      Als je "samen" op reis gaat, moet je ook rekening houden met de anderen. Wil je in een mooie stad als Wenen een nachtfoto maken van een prachtgebouw, tot daar aan toe... maar krijg je de kriebels en wil je plots élk fascinerend gebouw 's nachts op foto gaan vastleggen, dan kan je weleens ruzie krijgen met je medereizigers

      Comment


      • #18
        Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

        Ok, on topic dan maar...
        Een paar jaar terug nam ik nog programmeerboeken mee, tot op de huwelijksreis toe .

        Tot ik ontdekt heb dat een Humo ook heel ontspannend kan zijn om te lezen. Ook al is Humo niet meer hetzelfde als 15 jaar terug, het kan me wel vaker bekoren.

        En uiteraard de ter plaatste gevonden reisbrochures om de omgeving te ontdekken. En vaak valt er geen tijd meer om verder te lezen, maar zijn we vanalles aan het doen.
        En met een aandachtzoekende baby erbij is het ook niet altijd handig om je te concentreren in een diepgaander boek.

        Comment


        • #19
          Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

          Op vakantie heb ik nog minder vrije tijd dan de rest van het jaar dus boeken lukt helemaal niet.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #20
            Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

            Ik lees vooral stafkaarten en lokale informatie.
            En voor de rest science-fiction van de goede oude soort (Clarke, Asimov....)

            Comment


            • #21
              Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

              Op reis geen enkele literatuur of wat dan ook, om te lezen kan ik evengoed thuis blijven.
              Reizen is om te genieten van de omgeving, zinnen op iets anders te zetten en het alledaagse achterwege te laten.
              Ginder wat boekjes met lokale uitstappen en bezienswaardigheden en daar blijft het bij.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told Me About the Creative Life Austin Kleon
                Stieg Larsson: Millennium Trilogie # 2, De Vrouw die met Vuur Speelde
                Amoras deel1 sus en wis

                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told Me About the Creative Life Austin Kleon
                  Stieg Larsson: Millennium Trilogie # 2, De Vrouw die met Vuur Speelde
                  Amoras deel1 sus en wis

                  YMMV
                  Doe dan ook maar deel 3 mee van de trilogie van Larsson, omdat eens
                  er in weg, je er doorheen vliegt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                    enkele motoren en toerisme boekjes...
                    ben zo geen lees-mens
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                      Ik reis alleen dus gaan er zeker enkele boeken mee.
                      Toch leuk om een terrasje te doen 's avonds en terwijl rustig een boek te lezen.
                      Praten met de locale bevolking allemaal leuk als die een verstaanbare taal spreken maar dat is niet in elk land zo. Dan wordt het praten met de lokale expats
                      Bij mij gaat mee:
                      Het meisje zonder identiteit
                      The lost symbol (misschien)
                      2 boeken van Castle voor degene die de tv serie volgen er zijn dus boeken die zogezegd door de acteur geschreven zijn. Niet echt hoogstaande boeken maar ik hou van de serie en wil ze wel eens lezen.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                        Hier reizen mijn vrouw en ik altijd samen. Aangezien wij meestal naar Spanje trekken, is mijn enige lectuur dagelijks een Spaanse krant. Hiermee doe ik ook nog iets nuttigs en onderhoud ik het Spaans dat ik al een 8-tal jaar leer. Mijn vrouw daarentegen houdt het bij enkele "boekskes" aangekocht op het vliegveld en daarmee komt ze meestal rond. De rest van de tijd is om te genieten met zijn tweeën en te "praten". Al heel wat zou ik zeggen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Hier reizen mijn vrouw en ik altijd samen. Aangezien wij meestal naar Spanje trekken, is mijn enige lectuur dagelijks een Spaanse krant. Hiermee doe ik ook nog iets nuttigs en onderhoud ik het Spaans dat ik al een 8-tal jaar leer. Mijn vrouw daarentegen houdt het bij enkele "boekskes" aangekocht op het vliegveld en daarmee komt ze meestal rond. De rest van de tijd is om te genieten met zijn tweeën en te "praten". Al heel wat zou ik zeggen.
                          Als je Spaans leert dan heb ik een aanrader: La Catedral del Mar van Ildefonso Falcones. ( In vele talen vertaald - ook in het Nederlands )
                          Je moet maar eens googlen..
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            Als je Spaans leert dan heb ik een aanrader: La Catedral del Mar van Ildefonso Falcones. ( In vele talen vertaald - ook in het Nederlands )
                            Je moet maar eens googlen..
                            Sí.., siglo XIV y la época feudal...
                            Lijkt mij inderdaad interessante literatuur.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                              De afgelopen vakantie heb ik me thuis door 'The rise and fall of the third reich' geworsteld, met tussendoor de SF-klassieker 'Santiago'. Binnenkort op het vliegtuig staat iets luchtigs op het programma - denkelijk iets van Robert Crais.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke reisliteratuur nemen jullie mee?

                                Heb pas "Politie" van Jo Nesbo uit. Hoop morgen te beginnen aan "Inferno" van Dan Brown. In feite zijn dit beide echte vakantie boeken zodat je ze in één ruk kan uitlezen, maar ik kan enkel een half uurtje lezen voor het slapen gaan. Veel te druk bezig met bouwwerken.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X