Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tv decoder op pc connecteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tv decoder op pc connecteren

Ik heb in mijn bureau geen tv, wel een vaste pc.
    Ik zou nu een tv decoder (tv-vlaanderen) willen aankoppelen aan mijn pc om tv via het scherm van de pc te zien.
    P.s. Ik heb geen hdmi ingang op mijn scherm en ook niet op de pc ...

Wat zijn de mogelijkheden ?
    Zonder mij blauw te betalen ...

Bestaan een hdmi(input)-pci kaart ?
    En is dat de oplossing ?

Graag advies.
    Erix.

Re: Tv decoder op pc connecteren

Het lijkt mij het simpelste als je je decoder rechtstreeks aan je PC-scherm zou hangen (met bvb een HDMI-DVI kabel) voor de video en de audio via (wellicht aanwezige) audio-uitgangen naar een versterker stuurt. Maar het zou helpen als je zou kunnen zeggen welke outputs (audio/video) je decoder heeft en welke inputs je scherm (en andere apparatuur in de buurt) heeft.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

2 words:
      forget it.

Comment

Als ik op Google "hdmi to pci converter" intik dan krijg ik een heleboel resultaten te zien.
        Het zal op die manier dus toch wel mogelijk zijn om de decoder op het scherm aan te sluiten.
        Maar dan heb je wel een aansluiting nodig voor de luidsprekers (versterker), want bij het HDMI signaal zittten ook de geluidssignalen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Geen convertor nodig, een eenvoudige adapter of HDMI-DVI kabel volstaat. Wij gebruiken die laatste regelmatig op het werk. Wel opletten met het type DVI (en single vs dual link), het aantal pinnetjes verschilt (en ook oa. de ondersteunde resoluties).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Niks converter of dergelijke. Gewoon een dreambox kopen als decoder.

Dit is een app ...
            https://itunes.apple.com/be/app/drea...416450962?mt=8

Maar je kan dat ook gewoon naar je pc streamen.

Comment

Working...
            X