Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is stereo aan het uitsterven ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Is stereo aan het uitsterven ??

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Een van de opmerkingen is dat in zo een sound bar de speakers te dicht bij elkaar staan om mooie stereo weer te geven.
    Waarom maken ze het dan niet mogelijk om zo 2 mono systemen te koppelen aan 1 apparaat en dus zo het linker en rechter kanaal op elke speaker af te spelen.
    Dat bestaat : vb Logitech UE Boom, zie http://reviews.cnet.com/bluetooth-sp...-35764841.html
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Slechts 0,00004% van de Belgen komt ooit in een studio ... dus geen optie.
      Toch wel Verseg, zelf studio materiaal in huis halen is dan de mogelijkheid, en het fijne is dat het eigenlijk minder kost en een stuk degelijker is
      dan al die design bucht die je tegenwoordig kan kopen, mijn actieve studio monitoren kosten een stuk minder dan het Bose systeem
      dat bij mijn tv staat, en wat er uit komt is 1000 keer beter.
      Enige nadeel is dat je die dingen niet op afstand kan bedienen, maar daar zijn ook oplossingen voor.

Comment

En ik maar denken dat voor die muziek op vandaag de dag die Chinese brol
        nog veel te goed is. En naar die muziek van gisteren luisterde ik gisteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
          Dat bestaat : vb Logitech UE Boom, zie http://reviews.cnet.com/bluetooth-sp...-35764841.html
          Dat wist ik niet.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Wie mag van zijn vrouw nog een stel deftige speakers vrijstaand in de living neerpoten?
            Ik ben naar de zolder getrokken.
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Dit is een nieuwe product van Cambridge Audio http://www.cambridgeaudio.com/pages/minx-air-row
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Misschien dit? http://www.sony.be/lang/nl/product/c...adios/zs-bty52

Enkele andere opmerkingen:

Wie neemt nog de tijd om rustig voor zijn stereo te zitten genieten van een stukje muziek?
                Wie mag van zijn vrouw nog een stel deftige speakers vrijstaand in de living neerpoten?

Ikzelf ben een serieuze stereofreak, maar om buiten of in de keuken/badkamer naar een rustige achtergrond deuntje te luisteren, vind ik "goede" mono toch meer dan goed genoeg
                Zo is dat...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Of stereo aan het verdwijnen is weet ik niet, maar het is wel een feit dat de jongeren kwaliteit minder belangrijk vinden of zelfs nog nooit gehoord hebben. Ik ben aan het kijken naar een Sonos 3 of 5 in combinatie met een bridge voor het gemak. De muren van dit huurhuis zijn flinterdun. Bijgevolg geen al te grote speakers vor mij.

Comment

Wie neemt nog de tijd om rustig voor zijn stereo te zitten genieten van een stukje muziek?
                    Ik

Ik

Ge moet ze goed opvoeden hee Frank!

http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Of stereo aan het verdwijnen is weet ik niet, maar het is wel een feit dat de jongeren kwaliteit minder belangrijk vinden of zelfs nog nooit gehoord hebben. Ik ben aan het kijken naar een Sonos 3 of 5 in combinatie met een bridge voor het gemak. De muren van dit huurhuis zijn flinterdun. Bijgevolg geen al te grote speakers vor mij.
                      Ik heb ook een Sonos in huis.

Losless formaten op een NAS -> Sonos -> mijn stereo.
                      Bediening via Sonos remote control, iPhone, de twee iPads die hier liggen, of mijn iMac.

Simpel. En de DAC's van Sonos staan hoog aangeschreven.
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Mono is weer helemaal in, vooral bij mensen die door koptelefoons aan een oor doof zijn geworden.

Comment

Goed spul is nu zeker niet duurder geworden dan pakweg 20 jaar geleden.

Je vindt zonder problemen een goede receiver met netwerkmogelijkheden voor een goeie 300€ (Pioneer VSX S300k).

Zet daar 2 boekenplankspeakers bij, en je speelt alle muziek op deftige kwaliteit in stereo.
                          20 jaar gelden kostte een stereo versterker ook al 250€, en had een stuk minder mogelijkheden en vermogen.

Comment

Dubbelpost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Toch wel Verseg, zelf studio materiaal in huis halen is dan de mogelijkheid, en het fijne is dat het eigenlijk minder kost en een stuk degelijker is
                              dan al die design bucht die je tegenwoordig kan kopen, mijn actieve studio monitoren kosten een stuk minder dan het Bose systeem
                              dat bij mijn tv staat, en wat er uit komt is 1000 keer beter.
                              Enige nadeel is dat je die dingen niet op afstand kan bedienen, maar daar zijn ook oplossingen voor.
                              Heb er zo ook twee
                              En jouw kameraad vond het idd. goed materiaal

Wat ik ook eigenlijk bedoelde is dat je muziek best hoort in een studio, dat is een verschil van dag tegen nacht.
                              En dan moet ik het eens zijn met Freddy
                              Niet iedereen heeft die mogelijkheid.
                              Ik wel dus...in Diepenbeek
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik.

Ik.

...maar om buiten of in de keuken/badkamer naar een rustige achtergrond deuntje te luisteren, vind ik "goede" mono toch meer dan goed genoeg
                                Zo is dat.

Comment

Working...
                                X