Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vind ik triestig
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: Vind ik triestig
Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk berichtVoor wanneer een stroomstoot voor een baasje die vindt dat zijn hond ongelijnd mag rondcrossen in een natuurgebied of weer eens een grote dampende drol laat liggen?
Walter
Ik vind het niet normaal dat de eerste de beste marginaal alleen geld op tafel hoeft te leggen en dat hij dan de eerste de beste van nature uit agressieve hond krijgt, de nodige uitzonderingen niet te na gesproken maar ik ben er van overtuigd dat in de evolutionaire kweeklijn bepaalde kenmerken reeds zijn verworven in de genen. Geef een Golden Retriever water en hij is in zijn element, met Chihuahua's bewaak je geen munitiedepots, poolhonden willen maar één ding en dat is trekken en zich afmatten, herders zijn zeer polyvalent inzetbaar maar die span je niet voor de slee en Labradors gebruiken ze niet voor hondenrennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtwaarom..?
grt,bouk.
Met de hond-mens-relatie waren er geen problemen, toch niet met mij en ook niet met de kinderen die daar rondliepen. Je moest nu natuurlijk niet de honden lastigvallen die al elkaar lastig vielen natuurlijk.
Maar uiteindelijk bleef het allemaal bij tandengeblikker en machtsvertoon en heb ik op geen enkel moment een hond zien doorbijten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk berichtMisschien is deze foto nog wel typerend....Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Ik vind t ook niet normaal dat iedereen zomaar eender welke hond kan kopen. Door de broodfok zijn de prijzen dan ook nog gezakt. In 1988, toen de eerste American Staffords naar Belgie kwamen, betaalde je er omgerekend 1500 euro voor (wat nu ms 3000 euro zou zijn als je de lonen van toen met nu vergelijkt) . Nu worden ze gewoon aan n boom gebonden of gratis op Kapaza gezet.
Dan heb je nog mensen die menen een nestje te moeten kweken met hun huishond. Hun buurman heeft toevallig n hond van t zelfde ras, maar mogelijk is het wel familie maar weten ze dat niet, want n stamboom heb je toch niet nodig als je geen shows doet ???? Op die manier kruisen ze ms broer met zus, halfbroer met halfzus, pa met dochter en leggen ze foute dingen vast, bv gezondheid maar ook karakter.
Ze denken dat ze veel geld gaan verdienen met hun pups, maar niemand moet ze hebben omdat ze lelijk zijn (geen wonder als je op niks selecteert).
Uiteindelijk belanden de pups dan in t asiel.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtIk vind t ook niet normaal dat iedereen zomaar eender welke hond kan kopen. Door de broodfok zijn de prijzen dan ook nog gezakt. In 1988, toen de eerste American Staffords naar Belgie kwamen, betaalde je er omgerekend 1500 euro voor (wat nu ms 3000 euro zou zijn als je de lonen van toen met nu vergelijkt) . Nu worden ze gewoon aan n boom gebonden of gratis op Kapaza gezet.
Dan heb je nog mensen die menen een nestje te moeten kweken met hun huishond. Hun buurman heeft toevallig n hond van t zelfde ras, maar mogelijk is het wel familie maar weten ze dat niet, want n stamboom heb je toch niet nodig als je geen shows doet ???? Op die manier kruisen ze ms broer met zus, halfbroer met halfzus, pa met dochter en leggen ze foute dingen vast, bv gezondheid maar ook karakter.
Ze denken dat ze veel geld gaan verdienen met hun pups, maar niemand moet ze hebben omdat ze lelijk zijn (geen wonder als je op niks selecteert).
Uiteindelijk belanden de pups dan in t asiel.
Mijn zoon heeft zich bij de kweekster contractueel moeten verbinden om met zijn Malamute niet verder te kweken zonder contact op te nemen met haar.
Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk loze letter is maar alleen al het feit dat ze er mee bezig zijn zegt veel over de integriteit van de kweker. De Yeti is een product van een Deense en een Canadese Malamute en dat hebben we ook op papier. De hele stamboom ook. Kwekers die zich daar mee bezig houden zijn geen prutsers, en zeker niet als ze met hun honden internationale prijzen binnenhalen.
Waarmee ik ook niet wil beweren dat iedere "stratier" meteen een rothond moet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtEen jaar of 10 geleden was er hier vlakbij in Bulskampveld een wedstrijd met sledehonden. Die lagen van de eerste tot de laatste aangelijnd op de plaats waar ze verzamelden.
Ik ken hier een eind verder een persoon met twee fraaie Collies, die wandelt altijd met de honden los (maar nooit op de openbare weg, bos genoeg hier). Nooit een probleem. Hele lieve dieren.
Hij spreekt de bevelen ook uit in het Pools (eigenaar is geen Pool maar rasechte Belg); zo weet hij met redelijk grote zekerheid dat zijn honden niet zomaar naar iedereen en dus enkel naar hem luisteren.
Kwestie van te kunnen optreden wanneer het er ooit echt zou op aankomen.
Verder soigneert hij zijn dieren uitstekend, tijdens de warme dagen die recentelijk passeerden ging hij dagelijks na het werk een lange wandeling met ze maken
en liet hij ze zwemmen tot zolang ze er zelf zin in hadden.
Hij moest meestal de honden zelf uit het water halen omdat ze anders een hele nacht bleven zwemmen en spelen."De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
Comment