Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vind ik triestig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vind ik triestig

Oorspronkelijk geplaatst door hmaes Bekijk bericht
    In dit topic heb ik ook vooral gelezen van grote honden dit en kleine honden dat. Een vuistregel die je kan hanteren op het bepalen van grote van een hond is dat elke hond even groot is want elke hond is gedreven door zijn ego. En zolang er geen conflict is geweest zijn die kleine en grote honden precies even groot.
    Persoonlijk zou ik toch liever aangevallen worden door een Jack Russel dan door een Doberman. Den "Jack" zal het rap geweten hebben wat mij betreft.
    Bepaalde eigenschappen zijn door kweken ongetwijfeld in de genen verzeild geraakt, om het weer eens over de poolhonden te hebben : het is algemeen bekend dat de Inuit hun huskies als "gebruiksvoorwerpen" beschouwden en behandelden met uitzondering van één gemeenschap : de Mahlamute Inuit uit Alaska die heel anders met hun dieren omgingen en ook meer doelbewust gingen selecteren. Tenminste als ik de literatuur mag geloven want ik was er niet bij.
    De meeste mensen zien het verschil niet (ik ken er totnogtoe maar twee, de veearts en de boomsnoeier) terwijl je er echt niet naast kan kijken.
    Draai het of keer het maar bepaalde rassen staan bekend om hun standaard karakter en gedrag.

Ik heb niks tegen kleine honden want niet iedereen heeft de ruimte voor een grote hond. Waar ik wel iets tegen heb zijn mensen die een Bordercollie willen houden op een appartement.
    Een kweker die naam waardig zou moeten weigeren om te verkopen. Mijn zoon heeft foto's moeten tonen van zijn tuin (je kan altijd vals spelen natuurlijk) vooraleer hij de puppie mee kreeg en dan nog had hij niet vrijuit te kiezen in het nest.
    Biologen verwoorden dit met genotype en fenotype.
    Een bepaald aspect van karakter zit zeker in de genen, je kan dat sturen maar zeker (zie Jill.tje) niet voor de volle 100%

Comment

Mijn ex heeft n american stafford, heel lief beestje ! Het is al 2 aangevallen door andere honden (labrador en greyhound !!!) en heeft zich zelfs niet verweerd. Keek enkel van 'wat gebeurt hier nu ?'.

Sommige eigenaars van amstaffs kicken er wel op om de schrik van de buurt te zijn omdat ze in hun priveleven (werk, relatie, financien) niks te betekenen hebben.

Zoals gewoonlijk moeten de goeien het weer met de slechten bekopen.

Jammer genoeg is de amstaff-rage nog niet voorbij, zeker niet als je in de asielen gaat zien !

t Is heel moeilijk om geschikte eigenaars voor die honden te vinden, omdat er meestal krapuul op afkomt.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
        ik heb mijn Am.stafford als gezelschaps dier en bewaking ,omdat ik hier op en paar maand tweemaal mensen over de vloer heb gehad die hier s'nachts niets te zoeken hadden.
        Dan had ik toch voor n ander ras gekozen, want n amstaff is geen waakhond.

Comment

Volgens het artikel zijn het staffordshire bullterriers (engelse staffords dus, geen amstaffs ???), dan weer bulldogs ???

Heel erg voor de eigenaars van de yorkie en traumatiserend voor het kindje ! Erg !!!!

Volgens mij had de eigenaar van de yorkie de staffords niet zien liggen.

Als je zulke honden hebt, vermijd dan drukke plaatsen !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Bepaalde eigenschappen zijn door kweken ongetwijfeld in de genen verzeild geraakt, om het weer eens over de poolhonden te hebben : het is algemeen bekend dat de Inuit hun huskies als "gebruiksvoorwerpen" beschouwden en behandelden met uitzondering van één gemeenschap : de Mahlamute Inuit uit Alaska die heel anders met hun dieren omgingen en ook meer doelbewust gingen selecteren. Tenminste als ik de literatuur mag geloven want ik was er niet bij.
            De meeste mensen zien het verschil niet (ik ken er totnogtoe maar twee, de veearts en de boomsnoeier) terwijl je er echt niet naast kan kijken.
            Draai het of keer het maar bepaalde rassen staan bekend om hun standaard karakter en gedrag.
            Hier in de buurt was eens n malamute uitgebroken en hij liep op n druk kruispunt. De chauffeurs zouden hem nog liever aanrijden dan hem te vangen en het baasje te zoeken ! Ik heb hem gevangen en t baasje gebeld (gsmnr hing aan halsband, was blijkbaar niet eerste keer). n Heel lieve hond zonder spoor van kwaad ! Wel n heel grote beer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Volgens het artikel zijn het staffordshire bullterriers (engelse staffords dus, geen amstaffs ???), dan weer bulldogs ???

Heel erg voor de eigenaars van de yorkie en traumatiserend voor het kindje ! Erg !!!!

Volgens mij had de eigenaar van de yorkie de staffords niet zien liggen.

Als je zulke honden hebt, vermijd dan drukke plaatsen !!!
              Er zijn idd. honden die een slechte naam hebben.
              Zoals bulldogs of pitbulls.
              Voor zover ik weet zijn o.a. pitbulls gekweekt om te vechten.
              Zie maar naar "pit" (vechten in een "pit" ed.).
              Die honden hebben een slechte naam maar dat is weer niet de fout van die honden.

Een rottweiler heeft ook niet bepaald een goede naam.
              Komt onder meer door zijn "dreigend" uiterlijk en vergelijk dat eens met labrador.
              9 op 10 zal je horen dat een labrador een lieve hond is

Cesar Millan zijn eerste pack waren VIJF rottweilers.

Ooit heb ik gezien dat zo'n rottweiler stokstijf zat en daarbij een omstaander recht in de ogen keek. Er was meer volk die toekeek.
              Geen van beide bewoog maar die omstaander was stijf van de schrik.
              Let op: Millan was daarbij he en wilde iets duidelijk maken of aantonen.

Hoe zou een gewone sterveling dit interpreteren denk je?

Die rottweiler was gewoon aan 't wachten op een volgende opdracht.

Het verhaal is beter en duidelijker als je kon zien hoe Cesar dat op tv toonde.

Ik heb Millan wel nog nooit zien wandelen met zijn pack in het openbaar.
              Op zijn (groot) terrein lopen alle honden los dus niet aangelijnd.
              Wel dus met vijf of zes honden aan de lijn.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Pitbulls zijn gefokt om te vechten met andere honden, maar in hun vrije tijd leefden ze gewoon in t gezin en mochten ze geen bedreiging voor hun baasjes, bezoekers of kinderen vormen. Het zijn harde stabiele honden, die geen vin verroeren als n kind aan hun staart trekt.

Mechelaars etc zijn dan weer gefokt naar aggressie tegenover mensen en impulsiviteit. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal gevaarlijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Hier in de buurt was eens n malamute uitgebroken en hij liep op n druk kruispunt. De chauffeurs zouden hem nog liever aanrijden dan hem te vangen en het baasje te zoeken ! Ik heb hem gevangen en t baasje gebeld (gsmnr hing aan halsband, was blijkbaar niet eerste keer). n Heel lieve hond zonder spoor van kwaad ! Wel n heel grote beer.
                  Het zijn kampioen uitbrekers, dat zit in de aard van het beestje. Karakter van de hond zoals ik al zei.
                  Maar het zijn echt hele hele lieve beesten van inborst, dank U voor de bevestigende commentaar Johan, maar door hun hoog wolvengehalte (ze staan ook evolutionair zeer dicht bij de wolf, top drie van alle rassen, zelfs voor de husky) gaan de meeste mensen er voor achteruit. Ik kan de reactie van die mensen wel enigzins begrijpen.
                  Ik heb ook van die vooroordelen, zeker tov de Dobermann, dat is een ras dat ik nooit spontaan zou aaien, sorry hoor het is sterker dan mezelf.
                  Eén van de kennissen heeft dus zoals ik al zei een Malamute gehad en daarna een Berner-Sennen. Als buitenstaander heb ik altijd een heel vriendelijk contact gehad met die Malamute, van die Berner-Sennen heb ik nooit moeten weten, ik betrouwde hem voor geen haar en ik heb hem zelfs nooit aangeraakt. Kom me nu niet vertellen dat de manier van opkweken totaal anders was. Die Berner-Sennen was gewoon stukken dominanter, ik zou bijna zeggen : vals.

Comment

Ik begrijp overigens niet waarom je een hond koopt met een agressief vechtkarakter.

Comment

En als je eens wil weten welke honden het slimst zijn of werkhonden zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Intelligence_of_Dogs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Uit ervaring met mijn twee labradors: honden laten kennismaken aan de lijn = altijd problemen. Eigenaar van de twee staffords heeft dus gelijk volgens mij.

Jammer dat een prachtig hondenras weer negatief in het nieuws komt.
                        Overigens ontmoet ik met mijn honden véél andere mensen, met veel verschillende hondenrassen. Tot nu toe alleen nog maar problemen gehad met (inderdaad!) chihuahua. Zat los in een handtas, en viel zonder aanleiding mijn honden aan toen we aangelijnd passeerden op caféterras.
                        En, vooral 's zomers in de stad, continue ingrijpen tegen kinderen: "hondje doet niks, ga maar aaien" hoor je dan van de ouders. Natuurlijk zonder iets te vragen aan de eigenaar, en zonder besef van hoe een vreemde hond te benaderen...
                        Jaja maar voor mij gaan kinderen nog altijd voor op honden hoor. Kinderen zullen vaak spontaan honden willen benaderen, en dan is het de taak van de hondeneigenaar om alert te zijn en drama's te voorkomen, niet omgedraaid. Als jogger kom ik wel eens vaker in conflict met hondeneigenaars. Hoe vaak heb ik al niet gehoord "och meneer hij doet niets, hij zoekt alleen maar wat contact".Maar voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel want ik ben al twee keer gebeten. En dan klinkt de boodschap "dat heeft hij nu nog nooit gedaan" mij bekend in de oren. En als zo'n mormel van een pitbull op je af komt gelopen neem je maar beter het zekere voor het onzekere want de gevolgen van een beet van zo'n beest zijn een beetje anders dan die van de beet van een chihuahua. Voor mij dus graag honden waarmee ze naar de hondenschool geweest zijn, en aan de leiband. Veel eigenaars van "stoere" rassen verdenk ik er trouwens van dat ze niet overlopen van dierenliefde maar integendeel een soort van legale wapendracht praktizeren bij gebrek aan eigen stoerheid.

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          En als je eens wil weten welke honden het slimst zijn of werkhonden zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Intelligence_of_Dogs
                          De border collie op één.
                          Verbaast me voor geen meter.
                          Je moet ze ooit bezig hebben gezien om te weten hoe intelligent ze wel zijn.
                          Prachtige honden overigens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Uit ervaring met mijn twee labradors: honden laten kennismaken aan de lijn = altijd problemen. Eigenaar van de twee staffords heeft dus gelijk volgens mij.

Jammer dat een prachtig hondenras weer negatief in het nieuws komt.
                            Overigens ontmoet ik met mijn honden véél andere mensen, met veel verschillende hondenrassen. Tot nu toe alleen nog maar problemen gehad met (inderdaad!) chihuahua. Zat los in een handtas, en viel zonder aanleiding mijn honden aan toen we aangelijnd passeerden op caféterras.
                            En, vooral 's zomers in de stad, continue ingrijpen tegen kinderen: "hondje doet niks, ga maar aaien" hoor je dan van de ouders. Natuurlijk zonder iets te vragen aan de eigenaar, en zonder besef van hoe een vreemde hond te benaderen...
                            Ben er bijna zeker van dat die chihuahua zijn baasje wilde beschermen.
                            Wil dus ook zeggen dat die hond de baas is in het pack en niet de eigenaar.

Het verhaal wat ik de krant las was onduidelijk.
                            Je zou het moeten gezien hebben om objectief te kunnen oordelen.

Voor kleine en grote mensen geldt: niet aanraken, geen oogcontact en zwijgen.
                            (als honden in de buurt zijn)
                            ================================================== =========
                            Praten tegen honden vind ik ook zoiets. Dat is weer die menselijke aanpak.
                            Die hond verstaat er toch geen woord van.
                            Meestal zal je daardoor de hond opwinden en dan kan er van alles gebeuren.
                            Een hond kan je perfect naar jouw hand zetten zonder geluid.
                            De mijne ging zitten als ik met mijn wijsvinger bewoog
                            (= geen mop)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Eigenlijk zijn er een paar heel eenvoudige regeltjes om problemen met honden te voorkomen:
                              - ALLE honden, groot of klein, verplicht aan een korte lijn (en ja, daarmee viseer ik vooral een groot deel eigenaars van kleine mormels, niet groter dan een cavia).
                              - Mensen die geen enkele binding met de hond hebben: laat het dier met rust. Spreek de eigenaar aan alvorens het te proberen aanraken.
                              - Hou jullie kinderen bij jullie, aan een denkbeeldige korte lijn, zodat ze niet zomaar bij de eerste de beste hond geraken. Veelal lokken kinderen in het bijzonder, maar mensen in het algemeen, een aanval (lees verdediging) uit bij een hond. In de meeste gevallen gewoon door onwetendheid.

In de praktijk is het eigenlijk niet haalbaar, maar er zou een test/evaluatie of wat dan ook moeten komen alvorens mensen een hond mogen aanschaffen.
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                                Ik begrijp overigens niet waarom je een hond koopt met een agressief vechtkarakter.
                                zie jij al een crimineel lopen met een Chihuahua op zijn arm..?
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X