Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vind ik triestig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vind ik triestig

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    't Wordt tijd dat Cesar Millan zijn bijdrage in dit topic gaat leveren
    Juist, precies of hij ook alles kent en weet aan te passen. Helaas zien we alleen maar de positieve zaken, niet de mislukkingen, maar dat laatste is geen spek voor zijn bek.
    Honden, wolven zijn nu eenmaal roedeldieren. Dat betekent evenveel dat er een dominatie is in de rangorde. Er is een baas. Als we de dieren als huisdier opnemen, wordt ook door het beest naar die rangorde gekeken. Gelukkig is meestal de eigenaar de dominate figuur. Het loopt fout als de hond plots begint te beseffen dat hij wel eens de dominante figuur kan worden en dan is het hek van de dam. Het gaat hem vooral over dergelijke situaties waar de Milan in tussen komt. Het herstellen van een orde.
    In de natuur is dat een normale zaak en indien er twee dominante spelers op komen zijn er maar twee mogelijkheden:
    Ofwel aanvaardt één van de individuen de dan lagere posititie, wetende dat hij toch wel zal proberen die dominante posititie op te eisen
    Ofwel scheurt de dominantie-opeisende hond af en vormt hij zijn eigen nieuwe roede waardoor hij dan ook de dominante speler wordt.
    Nu, bij onze huisdieren kunnen we geen van beide situaties aanvaarden. Als eigenaar moeten we steeds de dominante positie opeisen, maar of dit gemakkelijk lukt is een andere vraag.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Juist, precies of hij ook alles kent en weet aan te passen. Helaas zien we alleen maar de positieve zaken, niet de mislukkingen, maar dat laatste is geen spek voor zijn bek.
      Honden, wolven zijn nu eenmaal roedeldieren. Dat betekent evenveel dat er een dominatie is in de rangorde. Er is een baas. Als we de dieren als huisdier opnemen, wordt ook door het beest naar die rangorde gekeken. Gelukkig is meestal de eigenaar de dominate figuur. Het loopt fout als de hond plots begint te beseffen dat hij wel eens de dominante figuur kan worden en dan is het hek van de dam. Het gaat hem vooral over dergelijke situaties waar de Milan in tussen komt. Het herstellen van een orde.
      In de natuur is dat een normale zaak en indien er twee dominante spelers op komen zijn er maar twee mogelijkheden:
      Ofwel aanvaardt één van de individuen de dan lagere posititie, wetende dat hij toch wel zal proberen die dominante posititie op te eisen
      Ofwel scheurt de dominantie-opeisende hond af en vormt hij zijn eigen nieuwe roede waardoor hij dan ook de dominante speler wordt.
      Nu, bij onze huisdieren kunnen we geen van beide situaties aanvaarden. Als eigenaar moeten we steeds de dominante positie opeisen, maar of dit gemakkelijk lukt is een andere vraag.
      Helaas lees ik hier, en dat is niet de eerste keer, meer over mislukkingen dan over successen.
      Millan toont ook zijn gevallen die niet lukken.
      Ik heb al een paar keren gezien dat een hond in een huishouden niet onder controle te krijgen was.
      De oplossing die Millan dan voorstelt is een andere hond.... en hij neemt die andere hond op in zijn pack.
      In zijn pack zal die hond zich wel moeten aanpassen. En dat gebeurt ook zoals jij het uitlegt.

Wat velen niet kunnen maar Millan wel is, in zeer korte tijd vaststellen wat er gaande is.
      Dat vind ik een gave die die man heeft en die anderen niet hebben.

In zijn programma's heb ik nog nooit een Afghaanse windhond gezien.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Helaas lees ik hier, en dat is niet de eerste keer, meer over mislukkingen dan over successen.
        Millan toont ook zijn gevallen die niet lukken.
        Ik heb al een paar keren gezien dat een hond in een huishouden niet onder controle te krijgen was.
        De oplossing die Millan dan voorstelt is een andere hond.... en hij neemt die andere hond op in zijn pack.
        In zijn pack zal die hond zich wel moeten aanpassen. En dat gebeurt ook zoals jij het uitlegt.

Wat velen niet kunnen maar Millan wel is, in zeer korte tijd vaststellen wat er gaande is.
        Dat vind ik een gave die die man heeft en die anderen niet hebben.

In zijn programma's heb ik nog nooit een Afghaanse windhond gezien.
        Ik kijk zowat nooit TV, heb die Millan dus zelf nog nooit bezig gezien. Geen idee dus wat voor honden hij heeft behandeld.
        Wat ik ergens wel besef is dat, als een hond doorheen een moeras het spoor kan volgen van iemand met rubber laarzen hij niet de minste moeite heeft om onmiddellijk te ruiken als er iemand bang voor hem is via zweetsecretie.
        Ik kan me totaal niet plaatsen in het geurspectrum van een hond maar dat moet overweldigend zijn.
        De Afghaan vind ik persoonlijk de aristocraat onder de honden en als ik me niet vergis is dit ook een van de alleroudste pure rassen.
        Maar als je me ergens een filmpje kan bezorgen van een Malamute die hij als waakhond of blindengeleidingshond opleidt moet je het zeker niet laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik kijk zowat nooit TV, heb die Millan dus zelf nog nooit bezig gezien. Geen idee dus wat voor honden hij heeft behandeld.
          Wat ik ergens wel besef is dat, als een hond doorheen een moeras het spoor kan volgen van iemand met rubber laarzen hij niet de minste moeite heeft om onmiddellijk te ruiken als er iemand bang voor hem is via zweetsecretie.
          Ik kan me totaal niet plaatsen in het geurspectrum van een hond maar dat moet overweldigend zijn.
          De Afghaan vind ik persoonlijk de aristocraat onder de honden en als ik me niet vergis is dit ook een van de alleroudste pure rassen.
          Maar als je me ergens een filmpje kan bezorgen van een Malamute die hij als waakhond of blindengeleidingshond opleidt moet je het zeker niet laten.
          Paul, ik wil hierbij graag onderscheid maken
          Zo'n hond is niet geschikt als blindengeleidingshond.
          Beter gezegd: hiervoor zijn er betere of andere rassen zoals de labrador.

Via Millan weet ik wel o.a. dat zo'n Malamute zijn bezigheid moet hebben.
          Hij spreekt dikwijls over "exercise", "discipline", "affection". 't Gaat ook over deze volgorde.
          Een Malamute werkt graag. Dat betekent dus ook dat het baasje zijn werk zal hebben.
          Cesar heeft zo eens een slede laten maken op wielen...
          De eigenaars konden zo met dergelijke hond gaan 'wandelen'
          Plus de hond werd ook nog eens de lieveling van de kinderen in de buurt want ze mochten op die slede zitten.

Puntje is dat een (elke) hond beweging moet hebben, elke dag.
          Véél mensen behandelen of gaan om met honden alsof het mensen zijn.
          (en ze kennen dus niks van hondenpsychologie)
          Mensen kiezen en kopen honden, niet andersom
          Cru gezegd: ze denken niet na. Is die hond wel geschikt voor hun?

Last edited by theokus; 24 juli 2013, 22:04.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Vandaag in de krant....
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Gelezen.
              Blijft een onduidelijk verhaal he.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Vorig weekend bij een bevriend koppel op de barbecue geweest, zij hebben twee honden waarvan een Amerikaanse Stafford en een klein hondje (ken de naam v/h ras niet).
                Op een bepaald moment waren de twee hondjes aan het dollen en die grote levensgevaarlijke loebas (Stafford) moest zich neerleggen bij de overmacht van het kleine mormel.

't zijn twee schatten van honden en je kan er werkelijk alles mee aanvangen, wanneer je te lang naar de Stafford kijkt kruipt ie van verlegenheid in een hoekje of ergens onder of achter.
                Komt nochtans uit een asiel dus heeft geen makkelijke periode gekend.

Niet alle honden zijn levensgevaarlijke dieren, het zijn de beesten die hen onhandelbaar maken.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Vorig weekend bij een bevriend koppel op de barbecue geweest, zij hebben twee honden waarvan een Amerikaanse Stafford en een klein hondje (ken de naam v/h ras niet).
                  Op een bepaald moment waren de twee hondjes aan het dollen en die grote levensgevaarlijke loebas (Stafford) moest zich neerleggen bij de overmacht van het kleine mormel.

't zijn twee schatten van honden en je kan er werkelijk alles mee aanvangen, wanneer je te lang naar de Stafford kijkt kruipt ie van verlegenheid in een hoekje of ergens onder of achter.
                  Komt nochtans uit een asiel dus heeft geen makkelijke periode gekend.

Niet alle honden zijn levensgevaarlijke dieren, het zijn de beesten die hen onhandelbaar maken.
                  Honden leven in het "nu" Kirsten.
                  Heb ik geleerd van Cesar Millan.
                  Je zegt het omdat je als mens denkt (en ik kan je wel begrijpen hoor).

Millan zegt het steeds: mensen moeten getraind worden (om met honden om te gaan) en honden moeten heropgevoed worden.
                  Heropgevoed worden als er dus problemen zijn.

En idd. die klein hondjes kunnen de baas spelen
                  Je ziet dus dat het niets te maken heeft met grootte of kracht, ras of sterkte van een hond.
                  Het gaat over psychologisch overwicht he van die kleine in dit geval (honden psychologie).
                  (ook al dikwijls gezien in het programma van Cesar Millan).
                  Last edited by theokus; 25 juli 2013, 00:47. Reden: strekte moest sterkte zijn
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Deden mensen dat ook maar vaker hé Theo.

Al ben ik daar niet zo zeker van dat honden enkel in het nu leven...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Bouk heeft het hier al gezegd! Een hond is een roedel dier!
                      Een roedel is een pack van honden waar rangen heel belangrijk zijn die dagelijks zijn plaats in de honden maatschappij verdedigd.
                      Wat doen wij mensen? Wij willen een hond, klein of groot, en gaan dat ons boeleke noemen! En voila daar gaat het grote gros van de zelf verklaarde dieren vrienden de mist in!
                      We hebben dat zelfs een mooi geleerd woord gegeven ... domesticatie! Wat wil zeggen dat we een hond in huis willen en deze deel willen laten uitmaken van ons gezinnetje.

Ik heb al jaren geleden gehoord dat gedragstherapeuten aan het roepen zijn op een soort van bewijs van kennis voordat je de mogelijkheid kan hebben een hond te kopen.
                      En dit omdat veel mensen een hond willen om zich zelf te behagen op een of ander manier.

In dit topic heb ik ook vooral gelezen van grote honden dit en kleine honden dat. Een vuistregel die je kan hanteren op het bepalen van grote van een hond is dat elke hond even groot is want elke hond is gedreven door zijn ego. En zolang er geen conflict is geweest zijn die kleine en grote honden precies even groot.

Comment

Wat vooral telt eh, is de opvoeding !! Toch voor 90%.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          Natuurlijk jill.tje
                          Zelfs een mens is een product van opvoeding en milieu.
                          Stel dat je geboren was ergens in een paleis in Laken
                          Misschien liep je dan nu ook al rond met zo'n dikke lens van Nikon
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hmaes Bekijk bericht
                            Bouk heeft het hier al gezegd! Een hond is een roedel dier!
                            Een roedel is een pack van honden waar rangen heel belangrijk zijn die dagelijks zijn plaats in de honden maatschappij verdedigd.
                            Wat doen wij mensen? Wij willen een hond, klein of groot, en gaan dat ons boeleke noemen! En voila daar gaat het grote gros van de zelf verklaarde dieren vrienden de mist in!
                            We hebben dat zelfs een mooi geleerd woord gegeven ... domesticatie! Wat wil zeggen dat we een hond in huis willen en deze deel willen laten uitmaken van ons gezinnetje.

Ik heb al jaren geleden gehoord dat gedragstherapeuten aan het roepen zijn op een soort van bewijs van kennis voordat je de mogelijkheid kan hebben een hond te kopen.
                            En dit omdat veel mensen een hond willen om zich zelf te behagen op een of ander manier.

In dit topic heb ik ook vooral gelezen van grote honden dit en kleine honden dat. Een vuistregel die je kan hanteren op het bepalen van grote van een hond is dat elke hond even groot is want elke hond is gedreven door zijn ego. En zolang er geen conflict is geweest zijn die kleine en grote honden precies even groot.
                            Ik ga me nu erg populair maken: ook iedereen mag kinderen "kopen".
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              En wat doe je bij de opvoeding van een kind?
                              Inderdaad, gevaar leren uit de weg te gaan.
                              Ik snap dus nog steeds niet dat ge uw klein hondje langs zo'n twee loebassen stuurt.
                              Ik heb al 40 jaar honden en ook al 40 jaar andere honden en mensen ontweken waar kon.
                              Als mijn hond op ons eigendom zit, dan heb ik ook al enkele keren zo'n klein mormel tot aan zijn snuit zien komen kefferen met de eigenaar er bij en een lits van vele meters ... minstens 7 meter bij ons binnen.
                              Onverantwoord vind ik dat.
                              Maar ik ben er zeker van dat als er iets zou gebeuren, al de verwijten onze richting uit zouden komen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik ga me nu erg populair maken: ook iedereen mag kinderen "kopen".
                                Ja, maar niet teveel hé, eentje per gezin is meer dan genoeg, dat leren we van de Chinezen.
                                .... De "Vermeersch" - doctrine indachtig....
                                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                                X