Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te weinig poorten op de switch ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te weinig poorten op de switch ....

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Ondertussen staat ( ha ha, "hangt" )die Netgear hier en ik moet zeggen dat het apparaat volledig naar behoren werkt !
    En nog altijd tevreden?

Ik heb ook plannen om een betere switch met meer poorten centraal in mijn thuisnetwerk te plaatsen en zo'n 16-poorts model biedt blijkbaar veel waar voor zijn geld

Comment

Frank, enkele mensen die actief zijn in de IT sector zweren bij switchen van LevelOne of HP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Frank, enkele mensen die actief zijn in de IT sector zweren bij switchen van LevelOne of HP
        Die HP's zijn inderdaad deftig, en de pro-versies bieden normaal levenslange garantie. Maar ik weet niet of je die prijs wil betalen.
        Ik gebruik een heel goedkoop 5-poort 1 Gb switchje, omdat ik niets meer nodig heb. Werkt perfect.
        In de volgende PC magazine staat normaal een test van switches. Maar behalve voor professioneel gebruik (daar worden managed switches gebruikt, met een hele reeks mogelijkheden die je als thuisgebruiker niet nodig hebt) zijn de verschillen volgens mij, redelijk klein.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Die HP's zijn inderdaad deftig, en de pro-versies bieden normaal levenslange garantie. Maar ik weet niet of je die prijs wil betalen.
          Ik gebruik een heel goedkoop 5-poort 1 Gb switchje, omdat ik niets meer nodig heb. Werkt perfect.
          In de volgende PC magazine staat normaal een test van switches. Maar behalve voor professioneel gebruik (daar worden managed switches gebruikt, met een hele reeks mogelijkheden die je als thuisgebruiker niet nodig hebt) zijn de verschillen volgens mij, redelijk klein.
          Inderdaad, zelf ook tevreden van D-Link maar misschien wil Frank wel het neusje van de zalm en wil daarbij ook de hi-end van switchen doorgeven.

Comment

Inderdaad, zelf ook tevreden van D-Link maar misschien wil Frank wel het neusje van de zalm en wil daarbij ook de hi-end van switchen doorgeven.
            Bwah : alle switchen laten alles 100% goed door : de norm voor ethernet-verkeer is stukken hoger dan bij audio. Daar mag geen enkele bit verloren gaan, of het werkt gewoon niet meer... De tijd van de hubjes ligt al een behoorlijke tijd achter ons.
            Die managed dingen laat je ook beter aan de netwerkbeheerders : die kunnen die dingen goed gebruiken. De thuisgebruiker kan alleen verdolen in de hoop instellingen...
            Groeten,

Polleke

Comment

Dat high-end verhaal blijft toch hangen hé Ik speel momenteel zelfs zonder voorversterker. Gaat minder hard (uiteraard niet belangrijk) en geeft minder definitie bij zeer lage volumes maar op gemiddelde luisterniveaus is de winst alweer jaw-dropping

Mijn router is momenteel een D-Link DIR-655 met daarachter 1 D-Link switch en een D-Link switch/AP en daar ben ik niet supertevreden van. Soms traag internet en dlna-app die minder responsief wordt waarbij een router herstart af en toe wel eens nodig is. Ik zou misschien voor een PC/software router (pfsense) willen opteren ofwel één van de betere commerciële WiFi routers van het ogenblik en daarachter centraal een 16 tot 24-poorts switch. Managed of niet moet ik nog bekijken. VLAN heb ik nog niet dringend nodig omdat mijn kids op het gastnetwerk surfen. De HP 1810-24G v2 lijkt me sowieso wel een goede optie.

Dan nog het Whop verhaal waarbij ik mijn DOCSIS 2.0 modem-only mettertijd zal moeten omwisselen voor zo'n DOCSIS 3.0 HGW geval met mogelijke NAT conflicten tot gevolg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Dat high-end verhaal blijft toch hangen hé Ik speel momenteel zelfs zonder voorversterker. Gaat minder hard (uiteraard niet belangrijk) en geeft minder definitie bij zeer lage volumes maar op gemiddelde luisterniveaus is de winst alweer jaw-dropping

Mijn router is momenteel een D-Link DIR-655 met daarachter 1 D-Link switch en een D-Link switch/AP en daar ben ik niet supertevreden van. Soms traag internet en dlna-app die minder responsief wordt waarbij een router herstart af en toe wel eens nodig is. Ik zou misschien voor een PC/software router (pfsense) willen opteren ofwel één van de betere commerciële WiFi routers van het ogenblik en daarachter centraal een 16 tot 24-poorts switch. Managed of niet moet ik nog bekijken. VLAN heb ik nog niet dringend nodig omdat mijn kids op het gastnetwerk surfen. De HP 1810-24G v2 lijkt me sowieso wel een goede optie.

Dan nog het Whop verhaal waarbij ik mijn DOCSIS 2.0 modem-only mettertijd zal moeten omwisselen voor zo'n DOCSIS 3.0 HGW geval met mogelijke NAT conflicten tot gevolg
                Is die router voorzien van de laatste firmware ? Want instabiliteiten hebben meer met software dan met hardware te maken. En DLNA is nu eenmaal niet het meest stabiele ding. Ik gebruik DLNA via een Synology nas, en dat werkt heel goed. Maar ik heb evengoed de firmware van mijn wifi-bridge moeten aanpassen om dat stabiel te krijgen. Nu werkt dat ding al een maand of 4 zonder herstarten, daarvoor mocht ik het om de 3 dagen herbooten.
                Een onstabiele switch heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Een onstabiel Access Point daarentegen wel. Maar daar zaten gewoon teveel mensen op een G-type Wifi...
                En traag internet kan ook gewoon aan "traag" internet liggen. Niet elke webserver haalt hoge snelheden...
                Groeten,

Polleke

Comment

Is die router voorzien van de laatste firmware ? Want instabiliteiten hebben meer met software dan met hardware te maken. En DLNA is nu eenmaal niet het meest stabiele ding. Ik gebruik DLNA via een Synology nas, en dat werkt heel goed. Maar ik heb evengoed de firmware van mijn wifi-bridge moeten aanpassen om dat stabiel te krijgen. Nu werkt dat ding al een maand of 4 zonder herstarten, daarvoor mocht ik het om de 3 dagen herbooten.
                  Een onstabiele switch heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Een onstabiel Access Point daarentegen wel. Maar daar zaten gewoon teveel mensen op een G-type Wifi...
                  En traag internet kan ook gewoon aan "traag" internet liggen. Niet elke webserver haalt hoge snelheden...
                  Zal ik eens doen. Ik zit met mijn DIR-655 op de A1.31 van 2010 en de laatste firmware is 1.37. 1.36 zou dan weer instabiel zijn. Ik had ook een Sitecom WAP2002/D-Link DGS-1005D waar ik inderdaad meer problemen had op mijn "audio" verdieping. Beiden zijn nu vervangen door een D-link DAP-1522 en de Sitecom wordt nu occasioneel in de keuken ingeplugd voor het buitenterras gebruik.

DLNA wordt hier gebruikt icm een Synology NAS en de Media server. De DLNA app op diverse android toestellen is BubbleUPnP met licentie. Niks dan lof voor deze app Synology Audio station heb ik geprobeerd: mooie interface met leuke opties maar hoooooopeloos traag

Comment

Ik heb er eentje te koop, 48 poorten POE en Gigabit ...

My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                      Dat is ook wel de moeite om thuis te zetten : Power consumption 759 W
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

En het prijskaartje is ook niet mis. Kan je al een redelijk fototrekkerke voor kopen.
                        Gelukkig werken ze nog altijd met die levenslange garantie .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is ook wel de moeite om thuis te zetten : Power consumption 759 W
                          Als je op alle 48 een POE-device is dat idd de moeite ;-)

En het prijskaartje is ook niet mis. Kan je al een redelijk fototrekkerke voor kopen.
                          Gelukkig werken ze nog altijd met die levenslange garantie .
                          Stel je voor, 12 maand garantie en na 13 maand kapot ...
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Dat high-end verhaal blijft toch hangen hé ...
                            Wel, ik weet dat je graag met het betere materiaal stoeit Frank (en gelijk heb je) dus daarom dat ik je de namen gaf van die 2 fabrikanten .

Comment

Wel, ik weet dat je graag met het betere materiaal stoeit Frank (en gelijk heb je) dus daarom dat ik je de namen gaf van die 2 fabrikanten .
                              YEP! Vandaag overigens nog in Gent geweest naar de opening van een nieuwe audio/design zaak: Wide Screen Audio gevestigd in de Zwijnaardsesteenweg

Comment

Working...
                              X