Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trappist van Rochefort

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Trappist van Rochefort

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Jullie hebben waarschijnlijk gehoord dat ze aan het bronwater van de paters willen prutsen door het verdiepen van een of andere groeve

Paul
    Niets van gehoord. Ergens daaromtrent iets te vinden op het net?
    Oh ja, Rochefort ook voor mij de beste trappist. Een Orval mag ook. Liefst ter plaatse samen met een boterham met Orval kaas. Chimay mag je me ook altijd aanbieden. Eigelijk is het heel simpel, elke trappist is het waard gedronken te worden.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Jullie hebben waarschijnlijk gehoord dat ze aan het bronwater van de paters willen prutsen door het verdiepen van een of andere groeve

Ik sta wat dat betreft nogal met mijn voeten op de grond maar er loopt een petitie om dit te verhinderen :

Moderator Note: Het oproepen voor het tekenen van een petitie is niet toegestaan op BD. Ik heb dan ook de link verwijderd. Alhoewel ik het bezwaar begrijp , kunnen we geen uitzonderingen op deze bestaande regel gaan maken .

Wist ik niet, sorry.

PaulM

Comment

Hier ook een liefhebber van het "donkere bier " , ik heb ooit een collectie van 53 bieren in huis gehad !
        Speciaal een ijskast voor gekocht waar 10 bakken bier in kunnen, alleen .... het was te arbeidsintensief
        om mijne stock constant te houden, het was leuk, maar ik ben der mee gestopt, na de zware taak van de ijskast
        leeg te drinken, gelukkig met hulp van vrienden. Nu gemakshalve (ik zeg het erbij) alleen nog Donkere Leffe voor mij !

Aangaande de petitie ... Misschien is plaatsen op Facebook !

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Aangaande de petitie ... Misschien is plaatsen op Facebook !

MVG, Jeff C.
          In IJsland is er alvast al de nodige verontwaardiging

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Is er een andere tripel (Westfleteren, Chimay, Achel, Orval, La Trappe, Rochefort) die wel van het vat verkrijgbaar is, lokaal tenminste?(
            Er zijn verschillende café's waar je Chimay Tripel van het vat kan krijgen, ook La Trappe heeft verschillende (5!)trappisten van het vat.
            Wil je meer weten over trappist, neem dan hier eens een kijkje

W W

Canon EOS 300D

Comment

Leuke link! Ik dacht meteen dat het om "De Welkom" in Lille ging (niet zover van waar wij wonen), maar 't is blijkbaar een café in Noorderwijk. Toch ook niet zo ver.
              Goed te weten dat er toch paters zijn die tripel op vat kunnen krijgen; de afwezige is inderdaad Westmalle Tripel.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Voor mij 1 er maar 1 lekker bier en dat is Kasteelbier donker, heb een tijdje terug in Herentals een Herentalse poorter gedronken en voor een blond biertje was dit ook zeer lekker maar doorgaans drink ik meestal wel donker bier omdat de meeste lichte bieren voor mij te bitter zijn.

Comment

Proficiat om daarvoor een topic van vorig jaar te wekken. Kasteelbier is niet slecht hoor (onlangs de Rouge ontdekt, véél beter dan de gekende "Kriek"), maar 't is geen Trappist.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Voor mij (een Trappist- en abdijbierdrinker) is Rochefort 12 de beste. Daarna pas Westvleteren 12. De vervanger van deze laatste (St.Bernardus 12) is goed, maar echt niet hetzelfde. Rochefort is beter houdbaar dan Westvleteren.
                    Voilà, jij durft het zeggen: voor mij is Rochefort ook beter dan West-Vleteren dat IMHO over het paard getild is. iets anders is wel dat ( over ) consumptie in combinatie met joggen nare gevolgen kan hebben. Iets met flatulentie en nat.

Walter
                    D850

Comment

Nu... de echt commerciële versie van Westvleteren is ook niet mis, hoor: St.Bernardus Abt 12, al is dat -per definitie- ook geen Trappist.
                      (en het is het joggen dat nare gevolgen kan hebben... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Voilà, jij durft het zeggen: voor mij is Rochefort ook beter dan West-Vleteren dat IMHO over het paard getild is. iets anders is wel dat ( over ) consumptie in combinatie met joggen nare gevolgen kan hebben. Iets met flatulentie en nat.

Walter
                        Verleden jaar heb ik de zoon van iemand uit het dorp door zijn ingangsexamen geneeskunde geholpen en de mens was geëmbeteerd omdat ik geen geld wou aannemen, de (nu halve) bak trappist van de paters van Westvleteren zelf heb ik wel met plezier aanvaard (nooit eerder gedronken) maar ik moet toegeven dat ik ook liever Rochefort heb. Eén ding steekt me wat, we hebben hier in de buurt een microbrouwerij (de hoppeschuur) en de vrouw des huizes is Ir. brouwkunde, ze beweert dat Rochefort maar één brouwlijn heeft, die van de 12, de andere zijn er van "afgeleid". Bruine Leffe zou volgens haar gekleurde blonde Leffe zijn, je kan het merken aan de kleur van het schuim
                        Hildegard Van Ostaden brouwt een bier speciaal voor Sergio Herman, ze zal dus haar vak wel kennen. Beetje reclame maken. Als je met een aantal gaat krijg je een rondleiding in de brouwerij, je kan er ook lekker en goedkoop eten.
                        De brouwerij of/en het café worden binnenkort verplaatst. Voor bier- en whiskyliefhebbers die in de buurt van Lippensgoed-Bulskampveld passeren, het is vlakbij. Mocht ik dat, moderatoren ? Ik ben niet bepaald een reglementenkommaneuker maar anders knippen jullie maar. Kan perfect worden gecombineerd met fotografie in het natuurgebied, een bezoek aan het kasteel, de kruidentuin en het karrenmuseum.

Comment

Volgens mij (soms [Mod]) kan dit nog. Ook wij Mods hebben af en toe een lafenis van hemels vocht nodig. (alleen met het merk Leffe heb ik een (drank?)probleem )

Comment

Nu dit topic toch terug werd aangeboord wil ik er nog een oogje aan breien.
                            Ik heb nog enkele bakken Westvleteren 12 in de kelder staan, met op het kroontje de datum 2009 en 2010.
                            Nog van in de tijd dat je telefonisch contact kon nemen met de abdij, zonder telefonische hoogstandjes te gebruiken bij het bellen.
                            Sommigen zeggen hij wordt elke maand/jaar beter, anderen zeggen me drink maar uit.
                            Omdat wij beiden geen bierdrinkers zijn, en al zeker geen niet van zware bieren, vroeg ik mij af : wordt hij nu beter of slechter met de jaren, of kunnen we hem misschien reeds in het gootgat kieperen ?
                            Die datum die op de kroontjes staan, zijn waarschijnlijk productiedata, het zullen toch geen vervaldata zijn denk ik ?
                            Wanneer we bezoek hebben en we stellen die mensen voor een Westvleteren te nuttigen krijgen wij steevast, nee dank je, vééél te straf...... of zouden ze denken, het is te oud en het zal slecht zijn ?
                            Misschien kenners/liefhebbers die me er meer kunnen over vertellen ?

PS Ik zie nu net dat LesC me een paar minuten voor was, zou hij mijn Wesvleteren geroken hebben ?

Groetjes

Comment

Volgens mij is bier onder kroonkurk (in tegenstelling tot onder kurk) maar heel beperkt houdbaar. Het zou me verbazen dat de oogst van 2009-2010, tenzij onder erg frisse en donkere omstandigheden (bierkelder?) bewaard, nog echt drinkbaar zou zijn.

Comment

Volgens mij is bier onder kroonkurk (in tegenstelling tot onder kurk) maar heel beperkt houdbaar. Het zou me verbazen dat de oogst van 2009-2010, tenzij onder erg frisse en donkere omstandigheden (bierkelder?) bewaard, nog echt drinkbaar zou zijn.
                                Ai, dan ga ik toch (dik tegen mijn goesting) er eens eentje moeten proeven zeker ?
                                Het heeft wel nog nooit onze bijna pikdonkere kelder verlaten, waar de temperatuur rond de 13/14° draait, maar in hete weken zoals vorige zomer wel een tot 16/17° kan oplopen.
                                Ik wacht nog even af, misschien zijn er die met nog ander (goed) nieuws afkomen
                                Groetjes

Comment

Working...
                                X