Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De juiste Thuislader Adapter USB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De juiste Thuislader Adapter USB

Ik kocht een mp3 speler en daarbij een thuislader USB adapter om via stopcontact en het usb kabeltje mijn mp3 te kunnen opladen.

In de handleiding van de mp3 staat: "Om het toestel op te laden met een USB AC/ DC-adapter (niet meegeleverd) moet het uitgangsvermogen 5,0 V en 0,5 A zijn."
    Echter op de adapter zelf staat : output 5,25 V 1 A .
    (http://www.kabelstore.be/product/153...specifications)

Is dit een probleem? Kan ik deze adapter-lader voor dit toestel gebruiken?

Re: De juiste Thuislader Adapter USB

Als er in de handleiding staat dat de adapter 5V en 0,5A moet kunnen leveren, dan is het best om toch een lader te kiezen die zo dicht mogelijk tegen die spanning aan zit.
    De maximale stroomsterkte die de lader kan leveren mag hoger zijn, 0,5A is wel het minimum (dat is ook de maximale stroomsterkte die een USB2 uitgang van een computer kan leveren).

Maar 5,25V is niet zo heel veel meer dan 5V, dat zal normaalgezien niet voor problemen zorgen.
    Als die leder bij het toestel geleverd is in één pakket, dan zou dat geen probleem mogen geven (tenzij de verkoper niet weet wat hij doet).
    De kabeltjes zijn gewoonlijk zo dun dat die lader bij 0,5A aan het toestel waarschijnlijk nog maar 5V levert (spanningsverlies over het kabeltje en de stekkerverbinding).
    Die 5,25V is waarschijnlijk de maximale uitgangsspanning zonder belasting.

Die 5V adapters zijn daar wel duur, ik heb ze al veel goedkoper gezien.
    Last edited by Black B@ndit; 13 juli 2013, 20:18.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Cool Bleu is met alles een van de duurste winkels.
      Ik had bij Handyman een thuislader gekocht voor € 7,- die gebruik ik voor diverse apparaten met een usb aansluiting.
      Bij cheaptronics.nl koop je er een voor € 9,15.

Comment

Bedankt Bart voor de technische verduidelijking.
        Die "bundel" was wel een pakket door hen voorgesteld op hun website, dus niet letterlijk in "één pakket".

... en bedankt Eenbes voor de link.
        Ze lijken mij idd duur maar ik dacht ik koop maar meteen de "bijhorende" lader en ik kocht er enige tijd geleden een broodbakmachine (wel aan een goede prijs). Hun service vond ik prima.

Vr.gr.

Comment

Het gebeurt wel meer dat sommige winkels spullen verkopen met een kleinere winstmarge, en dat ze een grotere winstmarge toepassen op de accessoires die de meesten toch maar gewoon bijkopen (of bijbestellen in dit geval).
          Dat is volgens mij ook het geval met camera's, waarbij iedereen de prijzen op de verschillende websites vergelijkt, maar als je er dan een extra accu bij wil, dan betaal je daarvoor wel heel veel geld (toch zeker als je een originele wil).
          Hetzelfde geldt als je bij de grote ketens een nieuwe tv koopt, dan proberen ze er altijd wel een HDMI kabel van rond de 60 euro bij te verkopen (ook al werkt een kabeltje van 5-10 euro even goed, maar die hebben ze niet in voorraad).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X