Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duizend bommen en granaten !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Duizend bommen en granaten !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ne Land-Rover Paul........ maandag reed ik er achter ene op de weg van Tielt naar Pittem heb onderstaande foto gemaakt met mijn dashcam,
    als je daar 10 Km achter blijft rijden mag je een nieuw pollenfilter steken......
    Geert, ik heb je het zeker nog gezegd : ik hou van de Landrover-look maar mijn gezond verstand zegt : afblijven.

Comment

Ik heb vroeger nog een tijdje een 110 gehad, ergens midden jaren '80. Hij was van een kennis die een tijd naar het buitenland ging, en de Land niet kon stallen. Ik had plaats, zodus...
      Een Land is een zuivere terreinwagen, dat is zijn sterk punt. En zijn zwakte, je moet er niet mee op de weg rijden. Ik snap sommige mensen niet die met een LR rondrijden, en niet eens een droge veldweg opgaan (wagen zonder het minste krasje of spatje, je kent dat wel, showroomfähig), en ermee rijden als was het een "echte" auto
      Ergens is het spijtig dat de rustieke motoren van vroeger niet meer mogen, een Land heeft een no-nonsense machine nodig, geen common rail of electronisch gedoe (dat verder erg efficiënt is in normale voertuigen die je bij panne op de pechstrook zet en de VAB de rest laat doen)
      Ik vergelijk de mechaniek van een Land met die van een boot: het moet simpel zijn, je moet er zelf aan kunnen sleutelen met de kennis van een A2 auto van pakweg 25 jaar terug, en onderdelen moeten overal te vinden zijn, nieuw of recup. Met electronica kun je dat vergeten, want versie zoveel is niet compatibel met de motornrs xxxxxxx tot yyyyyyyy (en jouw motor zit daartussen, of course), en zelfs die info is zeg maar "geheim". En je kunt het stukje veredeld zand niet bijvijlen of er een stukje aanlassen zodat "het wel zal werken tot ik het exacte stuk gevonden heb".
      Ik vervang na dit seizoen mijn scheepsmotor, nu een 3-cilinder 1 liter van 27PK, veel te licht. Het wordt hoogstwaarschijnlijk weer een Yanmar, met turbo (eigenlijk een erg eenvoudig onderdeel) 4 cilinder 2 liter met 125PK. Geen gerommel met electronica, bij Volvo Penta is dat wel het geval. Ook de gashendel blijft mechanisch, een kapotte push-pull kabel kun je makkelijk herstellen, en een vervanging vind je in elke haven. No-nonsense, dus.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Slick50 zou ook goed zijn maar ze raden het ook aan voor motoren maar ik ken bar weinig motoren met een droge koppeling, als dat een teflonlaag zou leggen zoals ze beweren ben je met een natte koppeling goed af.
        Ik heb ooit Slick 50 in een Suzuki GSX 600F gegoten, en geen problemen gehad met de koppeling.
        Dat spul is er op 20.000km in gegoten, en op ongeveer 90.000km heb ik de koppelingsplaten vervangen.
        Die waren niet echt versleten, maar ze slipten wel wat door tijdens stoplichtsprintjes (ze waren waarschijnlijk eerder verglaasd dan dat er Teflon op zat, want dan had dat probleem zich al veel eerder voorgedaan).

In de Bandit 1200S heb ik nooit Slick 50 gebruikt, en na zo'n 100.000km moest ik daarbij ook de koppelingsplaten vervangen (zelfde probleem als bij de 600, de platen waren nog dik genoeg, maar ze slipten toch door als ik vol gas gaf).
        Bij die 1200 heeft de olie er altijd veel langer ingezeten als wat de fabrikant voorschreef, en die heeft nooit olie verbruikt (zelfs niet na 132.000km, als we op reis gingen met de motorclub waren het altijd de BMW's die olie moesten bijvullen).

Een goede week geleden zag ik een vrij recente Volvo rijden waar nog veel meer zwarte rook uit kwam dan op de foto hierboven...
        Er zijn dus nog "rokers" op de baan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X