Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor als het net ietsje méér dan een visserssloepje mag zijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor als het net ietsje méér dan een visserssloepje mag zijn.

Hier ze een foto van mij en mijn boot

Mag je zomaar varen met zo een groot geval of moet je rijlessen ... euh vaarlessen volgen ????

Comment

Mooi portret, Bompie! En prachtig superjacht!

Om met een boot te varen heb je niet noodzakelijk een vaarbewijs (NL) of stuurbrevet (B) nodig.
      als je boot langer is dan 15m of sneller kan varen dan 20km/u, moet je een vaarbrevet of stuurbewijs hebben. Dus een jetski wel, maar voor een traagloper van 13m niet.

Ook al heb je geen papier nodig, je moet de vaarreglementen kennen. Die zijn wel vrij omvangrijk, maar de voornaamste regels zijn logisch. Er zijn bv een pak verschillende licht- en dagtekenvoeringen (de tekens waarmee je kunt zien wat voor een boot het is, en wat die aan het doen is, bv treilvisser, baggerschip, gevaarlijke lading, voor anker....)
      De voornaamste regel is "goed zeemanschap", dit kun je vertalen door "gezond verstand". Het betekent dat je, in het belang van de veiligheid, regels mag en zelfs moet overtreden.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Die Wider 150 heb ik gezien in Nederland, bij het ijselmeer, ze waren hem nog aan het bedraden.
        Prijs van die boot was 1.000.000 per meter... En deze was bedoeld voor een Sjeik uit het Midden-Oosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Mooi portret, Bompie! En prachtig superjacht!

Om met een boot te varen heb je niet noodzakelijk een vaarbewijs (NL) of stuurbrevet (B) nodig.
          als je boot langer is dan 15m of sneller kan varen dan 20km/u, moet je een vaarbrevet of stuurbewijs hebben. Dus een jetski wel, maar voor een traagloper van 13m niet.

Ook al heb je geen papier nodig, je moet de vaarreglementen kennen. Die zijn wel vrij omvangrijk, maar de voornaamste regels zijn logisch. Er zijn bv een pak verschillende licht- en dagtekenvoeringen (de tekens waarmee je kunt zien wat voor een boot het is, en wat die aan het doen is, bv treilvisser, baggerschip, gevaarlijke lading, voor anker....)
          De voornaamste regel is "goed zeemanschap", dit kun je vertalen door "gezond verstand". Het betekent dat je, in het belang van de veiligheid, regels mag en zelfs moet overtreden.
          Reden dat ik dat vroeg was omdat ik van plan was een bootje te huren en zo eens op de Schelde fotokes wilde maken.
          Kan er eentje huren van geloof 7.5 meter maar of ie snel is weet ik niet dat moet ik nog eens navragen.

Comment

De bootjes die verhuurd worden zijn vrij van vaarbewijs.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
            X