Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor als het net ietsje méér dan een visserssloepje mag zijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor als het net ietsje méér dan een visserssloepje mag zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    ......

Bouk, heb je die boeg gezien? Dat bootje kan inderdaad niet tegen meer dan een Bft'je of 3, want dan buist het dek onder.
    en krijgt het stuurhuis de volle laag.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben heel gelukkig met mijn Saga 27, 8m lang, zeewaardig, na de zomer komt er een nieuwe motor in (nu 27 pk en 7.5 knopen, wordt 125 en 16-18 knopen), volledige schilderbeurt, navigatieinstrumenten, zonnepanelen, kuiptent.... Gelukkig kan ik veel zelf.

Hoho, moest ik dat hebben dan vaar ik de kanalen af tot aan de Middellandse Zee.
      Je moet een gelukkig mens zijn.
      PS: pas op ven uw tuinman hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Hoho, moest ik dat hebben dan vaar ik de kanalen af tot aan de Middellandse Zee.
        Je moet een gelukkig mens zijn.
        PS: pas op ven uw tuinman hé.
        De tuinman is ontslagen. Hij vond het te vermoeiend om het grasveld op het voordek te maaien. Ik heb pas een nieuwe sigarenasaftikker in dienst. 15 jaar ervaring met dubbele corona's, hij leert nu mijn Churchills correct af te tikken. Goed personeel is moeilijk te vinden.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Leuk bootje inderdaad. Als ik een keer 25.000.000 eurio over heb , zal ik er denk ik ook een aanschaffen
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

De mijne heeft 22.000 gekost. Met de rest van die 25.000.000 heb ik fotospullen gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              voor de Zeeuwse wateren veel beter.
              vorige week nog even in de haven Kats geweest (met de auto).
              Zeeland is mooi om te varen hè.
              Alkmaardermeer niet de moeite hoor, veel te klein en te druk in de zomer.
              IJsselmeer heeft mijn voorkeur.
              grt,bouk.
              Zeeland en zee vragen meer vermogen, dat is zeker.
              En Zeeland is heerlijk, zo verscheiden, en voor mij dichtbij (een goed uur rijden)
              Als het minder weer is, dan kunnen we nog steeds op het Veerse Meer toeren, hoewel ik daar elk zandkorreltje persoonlijk ken.
              Alkmaardermeer ben ik nooit geweest, maar ik kan me voorstellen dat het er even druk is als op de Loosdrechtse, Vinkeveense en andere plassen.
              Het Ijsselmeer is prachtig, maar de golfslag kan erg onaangenaam zijn door de (on)diepte.
              Volgend jaar zullen we naar Engeland kunnen. Met 360 liter in de tank kunnen we wat uurtjes doorbrommen. Ik moet de tanks nakijken, ze zijn in staal. Als er wat roest in zou zitten, gaan ze er uit, en vervang ik ze door RVS, en wat groter. De tanks staan aan BB en SB van de motor, die moet er uit om de tanks te vervangen, dus beter om het allemaal in één keer te doen. Misschien zet ik een "dagtank" van 60-100 liter voor de motor, met een punt onderaan (onderin de bilge), waar water en vuil kunnen verzamelen.

Comment

Een leuke boot. Het moet zalig zijn om, met een kalme zee, daarmee naar Groot-Brittannië te varen.
                "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Dat zal ik je volgend jaar kunnen bevestigen. Of niet. Dan: noch bloemen, noch kransen.
                  Maar het is wel heerlijk op het water, op zee of op een plas. De rust, ook met een dieselende motor, peis en vree. En je ziet de wereld uit een heel ander perspectief. Vaar, ter illustratie, eens door een stad die je goed kent. Onvergelijkbaar.

Comment

eentje voor aan de kade in Monaco, beetje slecht weer op open zee en het is binnen een ravage.
                    grt,bouk.
                    Je hebt dan toch 70 man personeel om op te ruimen
                    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

De tuinman is ontslagen. Hij vond het te vermoeiend om het grasveld op het voordek te maaien. Ik heb pas een nieuwe sigarenasaftikker in dienst. 15 jaar ervaring met dubbele corona's, hij leert nu mijn Churchills correct af te tikken. Goed personeel is moeilijk te vinden.
                      Hihihi, 't ja ik rook maar af en toe een CD International en moet ze zelf ontsteken en aftikken.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ook deze voldeed niet, op reis heb ik een gecombineerde aansteker/aftikker nodig. Ik doe het nu zelf, maar ik rook maar 3cm van de Havana, anders moet ik mijn arm te ver strekken, en dat is vermoeiend. Miljonairs hebben ook zorgen.

Comment

Zeeland en zee vragen meer vermogen, dat is zeker.
                          Volgend jaar zullen we naar Engeland kunnen. Met 360 liter in de tank kunnen we wat uurtjes doorbrommen.
                          dat zou ik dus niet aandurven hoor met een motorboot.
                          OK..je boot is zeewaardig, maar wat als de motor uitvalt..?
                          dan ga ik liever met een zeilboot van 5 meter, maar ja ben dan ook eerder een zeiler.
                          grt,bouk.

Comment

dat zou ik dus niet aandurven hoor met een motorboot.
                            OK..je boot is zeewaardig, maar wat als de motor uitvalt..?
                            dan ga ik liever met een zeilboot van 5 meter, maar ja ben dan ook eerder een zeiler.
                            grt,bouk.
                            Ik ben in essentie ook een zeiler, door omstandigheden overgestapt op motor. Later wellicht een motorsailer, Fisher 37 is de ultieme droom.
                            Alles kan, natuurlijk, maar jij weet als geen ander dat een onderhouden scheepsdiesel en dito tanks uiterst betrouwbaar zijn. Als de verstaging het begeeft, en dat gebeurt meer dan nodig, dan ben je nog verder van huis, of kielbreuk, zeldzaam, maar beide zijn het gevolg van gebrekkig onderhoud. Verstaging zou om de 10 jaar vervangen moeten worden. Misschien wat kort, maar jaarlijks grondig nakijken op gebroken draad en corrosie is noodzakelijk. Net zo noodzakelijk als het perfect ondehoud van een motor. Ik vervang jaarlijks beide brandstoffilters, oliefilter, olie, impeller, riemen, reinig de luchtfilter, tap de tanks af, doe een product in de diesel, kijk alle rubberslangen en motorsteunen na, accu's... Om de 5 jaar gaan de startmotor en alternator eraf, gaan open en worden ontstoft en nagekeken. Vooral de starter is stofgevoelig, die is vrij goed gesloten maar genereert zelf geleidend koolstof, dat niet weg kan.

Comment

..... Later wellicht een motorsailer, Fisher 37 is de ultieme droom.
                              ideaal hoor.
                              zou er zo aan beginnen.
                              grt,bouk.

Comment

Alleen jammer dat je met die auto niet van de boot af raakt...
                                GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                                AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Comment

Working...
                                X