Heeft er iemand het volgende ooit meegemaakt ?
Gisterenavond doet mijn vrouw mijn kofferdeksel op slot omdat al mijn materiaal er in lag. De auto heeft elektrische centrale vergrendeling maar enkel op de deuren (Duits importmodel). Het kofferslot heeft twee mechanische standen : sleutel vertikaal in de knop en duwen is open, sleutel 90 ° naar rechts gedraaid, duwen en er gebeurt niks. De koffer is dan op slot.
Nooit of te nimmer problemen mee gehad, nooit geen enkele aankondiging, niet de minste hapering, tot deze morgen : sleutel vertikaal in de knop, duwen en halverwege stokt de knop. Opeens, zomaar. Er is dus iets in het slot loos.
Ik ben geen specialist-inbreker en ik heb geen enkel idee hoe ik dat slot er kan uithalen tenzij : achterzetel eruit, benzinetank eruit, achterste kofferbekleding eruit, in de koffer kruipen en hopen dat ik bij de twee bouten kan waarmee het bovenste gedeelte van het slot waarin het sluitoog zit los komt en de koffer open kan. Het bedieningmechanisme zit in de onderkant, vast aan het chassis dus. Daar zit dus de oorzaak oplossing.
Het gaat over een MB 200E model 124.
MB een beetje kennende weet ik dat dit weer veel te ver gezocht is en dat ze altijd wel een of andere truc achter de hand houden. Ik heb er ooit een geweten met een oudere S-klasse die zichzelf buiten had gesloten (elektrische centrale vergrendeling). Technieker van MB er bij geroepen. Die trok gewoon een van de sierstrips los langs achter en er bleek daar een gat te veel te zitten. Met een lange metalen pin in dat gat zitten peuteren en na drie minuten : inderdaad : alle knopjes gingen naar boven. Maar mijn kofferslot werkt apart mechanisch, dus daar loopt die denkpiste dood.
NB : een koevoet is geen optie
en ik geloof niet dat een boek : "hoe breek je zonder schade in in auto's" vrij makkelijk zal te vinden zijn.
Jongens toch, ik heb hier op drie weken even veel problemen gehad met de auto's als in de voorbije 20 jaar
Gisterenavond doet mijn vrouw mijn kofferdeksel op slot omdat al mijn materiaal er in lag. De auto heeft elektrische centrale vergrendeling maar enkel op de deuren (Duits importmodel). Het kofferslot heeft twee mechanische standen : sleutel vertikaal in de knop en duwen is open, sleutel 90 ° naar rechts gedraaid, duwen en er gebeurt niks. De koffer is dan op slot.
Nooit of te nimmer problemen mee gehad, nooit geen enkele aankondiging, niet de minste hapering, tot deze morgen : sleutel vertikaal in de knop, duwen en halverwege stokt de knop. Opeens, zomaar. Er is dus iets in het slot loos.
Ik ben geen specialist-inbreker en ik heb geen enkel idee hoe ik dat slot er kan uithalen tenzij : achterzetel eruit, benzinetank eruit, achterste kofferbekleding eruit, in de koffer kruipen en hopen dat ik bij de twee bouten kan waarmee het bovenste gedeelte van het slot waarin het sluitoog zit los komt en de koffer open kan. Het bedieningmechanisme zit in de onderkant, vast aan het chassis dus. Daar zit dus de oorzaak oplossing.
Het gaat over een MB 200E model 124.
MB een beetje kennende weet ik dat dit weer veel te ver gezocht is en dat ze altijd wel een of andere truc achter de hand houden. Ik heb er ooit een geweten met een oudere S-klasse die zichzelf buiten had gesloten (elektrische centrale vergrendeling). Technieker van MB er bij geroepen. Die trok gewoon een van de sierstrips los langs achter en er bleek daar een gat te veel te zitten. Met een lange metalen pin in dat gat zitten peuteren en na drie minuten : inderdaad : alle knopjes gingen naar boven. Maar mijn kofferslot werkt apart mechanisch, dus daar loopt die denkpiste dood.
NB : een koevoet is geen optie

Jongens toch, ik heb hier op drie weken even veel problemen gehad met de auto's als in de voorbije 20 jaar
Comment