Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje i.v.m. een keukenrobot...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje i.v.m. een keukenrobot...

Hallo,

ik ben van plan om een keukenrobot aan te schaffen, deze week is er toevallig bij de Aldi een leuke keukenrobot in aanbieding (€59,99), zie link hieronder:

Voor een gedetailleerde infopagina over dit toestel klik hier;

Echter, ik heb gisteren zeker een uur lang op het internet gaan zoeken naar een alternatief voor deze keukenrobot + blender die in mijn budget past en in dezelfde prijscategorie behoort en ik kwam de volgende keukenrobot tegen van Kenwood:

Hier nog een video over deze Kenwood;

En hier de verkooppagina:

Die Kenwood spreekt mij eerder aan omdat het een bekender merk is maar wat denken jullie daar van?

Welk van deze 2 keukenrobots zouden jullie kiezen en waarom?

Dank bij voorbaat

Groetjes

Re: Vraagje i.v.m. een keukenrobot...

Ik kan je helaas niet helpen.
    Het hangt er van af wat je met die keukenrobot wil doen en hoe frequent.
    Volgens mij zijn het eerder de meer langdurige en vermogenslorpende acties die een keukenrobot mollen : kneden van deeg om maar een ding te zeggen.
    Ik heb een Kenwood major titanium (500€). Na een half uur kneden voel je merkbaar dat de motor warmloopt maar voor de rest geen kwaad woord over de Kenwood. Alleen dat die machine niet kneedt maar roert, vergelijk het met een automatische broodmaker, dat is nog erger : dat is niet kneden, dat is rondslingeren..
    Ik heb hier ook een VEMA-mixer staan, die kost ruimschoots het dubbele en kan enkel kneden (ik ben bakkerszoon). Er is geen vergelijk mogelijk, in die VEMA zit een solide monofase motor die via een gezonde ketting en dito tandwielen de kuip en de arm aandrijft en zeker voor meer dan 50% van het totaalgewicht staat. Kuip in inox en de rest in poedergelakte staalplaat.
    Die loopt NIET warm, ongeacht het aantal keer dat je hem gebruikt of hoelang. En dit is een een beweging die valt onder "kneden".

Alles hangt af van wat je er wil mee doen, als ik zo even kijk naar wat je op het oog hebt zou ik spontaan zeggen : neem de goedkoopste.
    Maar het prijsverschil is in absolute waarde (relatief scheelt het natuurlijk wel een hoop) zo miniem dat ik zou gaan voor de Kenwood. Ze hebben immers nog een merknaam/reputatie hoog te houden.

Laat me het zo stellen : ik heb drie snoerloze boormachines, een van Einhell uit de Makro, een uit de Aldi (of de Lidl) met TWEE battery-packs. De derde is een Hitachi die ik van een BD-lid gekocht heb voor een prijs die het dubbele is van die andere twee. In de reguliere markt was dat x4. Gewoon al het gebrek aan frustratie laat je die meerprijs vergeten. Je had die twee packs van dat Aldi-ding écht wel nodig om 20 vijzen in te draaien. En die Hitachi, wel die blijft maar gaan.
    En als je na 10 jaar een nieuwe batterij nodig hebt dan bestaat ze nog. Dat laatste kan ik van die eerste twee niet zeggen. Ik heb gewoon geld weggesmeten met die twee eerste aankopen.
    Je krijgt waar je voor betaalt. Het aloude verhaal.

Comment

Working...
    X