Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heksen, wizards en healers anno 2013

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heksen, wizards en healers anno 2013

Mensen willen toch echt bedot worden hé

Je zou denken dat anno 2013 de mensen een stuk wijzer zijn geworden maar nee hoor ...

Re: Heksen, wizards en healers anno 2013

Het is niet omdat men dagelijks overspoeld word met informatie en kennis dat men er ook iets aan overhoud. Moesten de mensen echt wijzer geworden zijn dan had men geen dagelijkse horoscoop, geen lotto, geen Nigeriaanse oplichterij, geen wat dan ook meer. De mensen die daar naar toe gaan zijn meestal zwakke en wanhopige mensen. De soort mensen dat Jezus graag ziet.
    Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
    Flickr

Comment

en zoiets mag dan zomaar?
      begrijp trouwens niet dat mensen anno 2013 nog altijd kunnen en willen geloven in een "god", hoe dom kan men zijn?

Comment

Dit antwoord getuigt anders ook niet van VEEL wijsheid.
        "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Ik ben zelf niet gelovig, verre van zelfs, maar ik vindt wel dat je iemand anders zijn geloof moet respecteren zolang aan een paar voorwaarden voldaan wordt:
          - Men probeert het je niet in de maag te splitsen en te veroordelen als je het niet deelt
          - Het geeft geen nadelige invloed op de maatschappij (kijk naar de pastoors indertijd die ongeveer baas waren in de dorpen), of op de medemens (fundamentalisme is nooit een goed ding)
          - Het word niet gebruikt als excuus om allerlei vettigheid uit te halen ("kom eens bij nonkel pastoor op schoot zitten jongen" of "hij gelooft niet dus we schieten er maar op").

Geloof is imo iets persoonlijks, en sommige van de meer intelligente mensen die ik ken geloven (niet noodzakelijk allemaal hetzelfde geloof) en ik benijd hen daar soms zelfs om. Het kan makkelijker zijn in moeilijke tijden dan alleen in jezelf (of laat staan de mensheid) te moeten geloven.
          Als mensen denken geholpen te zijn door zo'n prediker, en ze willen er hun tijd/geld in steken, wie ben ik dan om daar een probleem mee te hebben? Verwacht alleen niet dat ik er aan ga mee doen.
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
            (…) maar ik vindt wel dat je iemand anders zijn geloof moet respecteren zolang aan een paar voorwaarden voldaan wordt:
            (…)
            Tolereren ja, respecteren neen. Gelovigen schermen altijd met dit woord "respect", maar je kan toch geen respect opbrengen voor iets wat je stompzinnig of achterlijk vindt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
              Tolereren ja, respecteren neen. Gelovigen schermen altijd met dit woord "respect", maar je kan toch geen respect opbrengen voor iets wat je stompzinnig of achterlijk vindt?
              Ja maar, zij vinden dat niet stompzinnig of achterlijk
              Placebo's werken ook he
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik zeg doelbewust respecteren. Net zoals je iemand zijn privacy respecteert.
                Niet elk geloof is trouwens zo "dom". Het boedhisme bijvoorbeeld steunt niet op een godheid die al dan niet zou bestaan. Het shintoisme ook niet en zo zullen er nog wel zijn. Dont shoot at something you dont use or understand, just because you dont use or understand it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Mensen willen toch echt bedot worden hé

Je zou denken dat anno 2013 de mensen een stuk wijzer zijn geworden maar nee hoor ...
                  op het randje van:
                  7.8 Maatschappelijke, politieke of religieuze discussiesop.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    op het randje van:
                    Tijd om te solliciteren voor Moderator of om hiermee te stoppen.
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

op het randje van:
                      Ik moet Koeno hierin gelijk geven Bouk. Zolang je gen mod bent...
                      Ik ga er van uit dat dit soort regels bestaan om mensen te beschermen tegen allerhande vormen van geloofsbelediging (en terecht), maar zolang er gaan klachten komen is er geen enkele reden om met regels te gaan schermen. Als jij hier aanstoot aan neemt ben je dan ook best dat je dit ook duidelijk formuleert zodat we rekening kunnen houden met jouw eventuele geloofsovertuiging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                        ........ Als jij hier aanstoot aan neemt ben je dan ook best dat je dit ook duidelijk formuleert zodat we rekening kunnen houden met jouw eventuele geloofsovertuiging.
                        OK.. bij deze: ik neem hier aanstoot aan.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ga vragen Bouk een ban te geven
                          Als dit jou idee van fun is dan ben je ziek in je hoofd, is dat jou idee van hier scheidsrechter te willen spelen dan ben je nog zieker in het kopje en getuigd het van grootheidswaanzin.

Comment

Moderator Note: Mensen toch, houd het hoofd wat koel aub. Soep wordt toch ook niet zo heet gegeten zoals die wordt opgediend. Beetje humor moet toch kunnen.
                            Een beetje respect voor elkaar kan ook niet kwaad trouwens.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Daar moet ik wel mee akkoord gaan. Als er nu een onderwerp is waar een beetje humor echt wel mag en zelfs some moet is het wel religie :-)

Comment

Working...
                              X