Sommigen zullen we al zeker gezien hebben maar kwam dit tegen vandaag:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Top 35 van Nat Geo
Collapse
X
-
-
Re: Top 35 van Nat Geo
Zitten heel veel mooie foto's tussen.
Voorkeur voor nr. 1 & nr. 5
over nr. 8 en nr. 34 heb ik wel mijn twijfels.
Maar ja, wie ben ik om over NGC foto's te oordelen...Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm
-
Voor mii volgende:
- 1. Het woestijn vos jong ten strijde tegen de zandstorm.
- 18. Bedreigde kudde door brand.
- 26. De cheeta, vind ik een supermooi dier. (Zou er zelf graag één hebben).
- 30. Precies of diene gast heeft teveel gegeten of gedronken.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
nog effe rechtzetten en ik ga voor nr 14.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtSommigen zullen we al zeker gezien hebben maar kwam dit tegen vandaag:
http://www.buzzfeed.com/summeranne/w...-photo-contest
te krijgen, en dan mag je van ontroering nog niet vergeten af te drukken.
Comment
-
-
Ik dacht eerst : hé allemaal onbekende namen maar toen zag ik dat ze uit fotocontest kwamen. Begin maar eens te jureren daaraan, pffff.
Ik heb daar een vol jaar voor nodig en dan nog. Prachtige beelden maar ik denk dat de ene al meer moeite heeft moeten doen dan de andere.
En toch heb ik een gevoel dat hun vaste fotografen nog in een klasse of twee hoger spelen, zeker binnen bepaalde perioden (maar die mensen moeten tenslotte ook ooit op pensioen).
Maar toegeven, als ik dat zo zie heb ik meteen zin om alle fotospullen van de hand te doen en om te leren borduren of zoiets. Maar dat gevoel overkomt me ook regelmatig bij het zien van bepaalde foto's van bepaalde BD-leden
Toch nog eens gekeken : voor mij nr 5 (de uil)Last edited by Guest2; 18 juni 2013, 15:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtIk dacht eerst : hé allemaal onbekende namen maar toen zag ik dat ze uit fotocontest kwamen......
Maar toegeven, als ik dat zo zie heb ik meteen zin om alle fotospullen van de hand te doen en om te leren borduren of zoiets...
de meeste van ons moeten ook nog werken voor hun brood.
maar het zijn mooie opnamen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtPrachtig hé Vincent, als amateurfotograaf kan je er maar van dromen in je leven het geluk te hebben ooit een paar van deze voor je lens
Daarbij moet ik onwillekeurig denken hoever bepaalde mensen toch wel gaan voor een foto, oorlogsfotografen zijn vb zo'n soort. Ik heb Patrick De Spiegelaere nog vrij goed gekend en die ging voor niet veel achteruit, maar de pogingen om van hem een oorlogsfotograaf te maken waren er toch wel vér over. Guido Sterkendries is zo'n extreme natuurfotograaf van bij ons, als je dan leest wat die mannen moeten afzien om aan hun fotookes te geraken, of (wijlen) het echtpaar Krafft, zij lieten alles vallen als er ergens een vulkaanuitbarsting was, de reportage van de Unzen in Japan was hun laatste reportage. Ik heb zo nog eens reportage gezien van (ik noem dat een gek) die met zijn linkerhand een zwarte mamba aan het treiteren was om met zijn rechterhand actiefoto's te nemen van een op alle vlakken razend gevaarlijke slang. En wie is er onlangs alweer, samen met zijn zoon in de VS omgekomen tijdens zijn hobby als bekende tornadojager, het stond in de krant verleden week....een fotograaf is toch een raar beestje. Maar in alle disciplines bestaan er rare beestjes.
Het ging over toch toevallig The National Geographic Society, in het laatste nummer staan een paar mensen beschreven die tot het uiterste gaan, samen met een kort verhaal en een foto. Eén ervan is Sir Ranulph Fiennes. Aan hem stelden ze ooit de vraag waarom hij zo'n compleet geschifte dingen deed, het antwoord kwam er op neer dat "wie het weet vraagt het niet en wie het moet vragen zal het nooit begrijpen"
Comment
-
Voor mij zijn het deze :
35 : vogelkuikens?
23 : paarden die precies over een camera lopen EEEEEK !!!!
17 : olifant met jong
1 : absoluut mijn winnaar : vossejongTouch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtMaar, Geert, met een krokodil of een nijlpaard voor mijn neus zou ik mijn gevoelens toch iets anders beschrijven als "ontroering" denk ik toch
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtPrachtig hé Vincent, als amateurfotograaf kan je er maar van dromen in je leven het geluk te hebben ooit een paar van deze voor je lens
Maar intussen kom ik per reis thuis met op z'n minst 2-3 plaatjes van dit niveau.
(neen, ik laat ze nog - effe - niet zien )
Punt is; dat "geluk" heb je automatisch wel, als je goed kiest en plant. En je hebt er helemaal geen 1200mm voor nodig. De meeste shots doe ik met de 70-200mm en de 400mm. En je moet evenmin rijk zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtMaar intussen kom ik per reis thuis met op z'n minst 2-3 plaatjes van dit niveau.
(neen, ik laat ze nog - effe - niet zien )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtInderdaad Paul maar met een 1.200mm op je camera heb je nog wat tijd hé...
Comment
Comment