Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS Updates ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GPS Updates ?

Mijn vrouw is juist vertrokken met 'n ex-collega om een andere vroegere collega te bezoeken.

Mijn GPS (Amundsen+) in de Octavia is van dit jaar, up to date. Zelfde systeem gelijk VW.
    Mijn Garmin Zumo (motor) heeft lifetime updates.

Doel: Steyvenstraat, Bree

Resultaat:

Niet te vinden op beide systemen.
    In google maps kan ik het huis zien op streetview.

Dat ik dat niet vind in mijn wagen...tot daar toe, want het systeem loopt jaren achter.
    Maar op die Garmin vind ik dat abnormaal.
    Mijn vorige Toyota's hadden ook Garmin Maps (Navteq).
    Daar stond die straat wel in en ik heb die in 2008 zelf ge-update in een Corolla van haar collega.

Ben ik eens benieuwd welk systeem dat dit wel vind.

Re: GPS Updates ?

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

Doel: Steyvenstraat, Bree

Resultaat:

Niet te vinden op beide systemen.

Geen probleem met City Navigator 2011 Europa(!!!) van Garmin.
    Geen probleem met Openstreetmap

Ook gewoon te vinden op mijn Garmin Colorado (City Nav 2011)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Geen probleem met City Navigator 2011 Europa(!!!) van Garmin.
      Geen probleem met Openstreetmap

Ook gewoon te vinden op mijn Garmin Colorado (City Nav 2011)
      Ik heb hier nog 'n GPSMap60CS liggen van Garmin met kaarten van 2010 en daar is het ook geen probleem.

Dat vind ik nu echt balen dat je lifetime updates hebt betaald voor 'n Garmin (Navteq) en dat die straat niet te vinden is. Laatste update in het 2de kwartaal 2013 gedaan.
      Is daar de straat door de WO3 van de kaart geveegd. ik heb niks horen donderen

Comment

Ook Tommie 840 kan het vinden.

Comment

Toch eindelijk de locatie gevonden.
          De Steyvenhofstraat kruist met de Stukkenstraat.
          Als ik dat vergelijk op Google maps heet die straat dus niet Steyvenstraat, maar Steyvenhofstraat (op Garmin).

Dus voor de mensen waar het wel werkt, zal je die laatste niet in Bree vinden.

Al vaker gemerkt dat straatnamen verkeerd zijn in gelijk welk GPS systeem, maar het zal dan maar juist die straat wezen die je moet hebben.
          Als het dan snel moet gaan is dat ontmoedigend.
          In het vervolg toch maar enkele kruispunten bij opschrijven.

Comment

Op mijn tom tom (met een kaart van 2008...) vind ik toch beide straten... (denk ik).

Vreemd dat er toch verschillen zijn : de commerciële GPS'en gebruiken meestal de kaarten van 2 kaartleveranciers : Teleatlas (al een hele tijd overgenomen door Tomtom) en Navteq (al een hele tijd overgenomen door Nokia).
            Normaal zouden de GPS'en met dezelfde kaarten toch tenminste diezelfde plaatsen moeten vinden... De routes kunnen verschillen (want die is wel afhankelijk van de geïnstalleerde software en hoe de instellingen zijn).

Voor zij de Google maps gebruiken : die is onlangs behoorlijk vernieuwd (toch voor zij die van Google de "toestemming" hebben om het te gebruiken). Het werkt wel enkel volledig met een browser die webGL ondersteunt (dus IE zit daar niet bij, maar dat is geregeld zo met Google dingen).
            Last edited by polleke_cgc; 12 juni 2013, 19:55.
            Groeten,

Polleke

Comment

Op mijn Mio Moov M616LM kan ik in Bree kiezen tussen de Steyvenhofstraat, Steyvenstraat en de Steyvershofstraat (het lijkt mij niet handig om in een stad/dorp drie straatnamen te hebben die zo sterk op elkaar gelijken).
              Die GPS is een half jaar oud, en heeft lifetime gratis updates (die kostte iets meer dan 100 euro in de Makro).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Op mijn Mio Moov M616LM kan ik in Bree kiezen tussen de Steyvenhofstraat, Steyvenstraat en de Steyvershofstraat (het lijkt mij niet handig om in een stad/dorp drie straatnamen te hebben die zo sterk op elkaar gelijken).
                Die GPS is een half jaar oud, en heeft lifetime gratis updates (die kostte iets meer dan 100 euro in de Makro).
                De Steyvenhofstraat en Steyvershofstraat bestaat volgens google maps niet in Bree, wel in Kinrooi?
                Jouw GPS is dan heel vergevingsgezind. .

Nog 'n update. Mijn vrouw had het zo ook wel gevonden, maar op het straatplaatje stond gewoon Steyven zonder "straat".

Comment

Mijn Becker GPS vindt zowel de Steyvenstraat als de Steyvenhofstraat in Bree. Navteq kaarten van 2012. Medion Gopal idem. (Navteq 2012)
                  En ook mijn derde GPS met TeleAtlas kaarten (2012) vindt beide straten.
                  Op de 3 apparaten volg ik dezelfde werkwijze: eerst land (België) dan stad/plaats (Bree) dan straat. En "S" "T" "E" is telkens genoeg om de keuze te krijgen.

Comment

Met de Garmin 2595LM met de laatste update typ ik: Bree en dan "Ste" en dan komt er de keuze : Steenbergstraat of Steyvenhofstraat.
                    Begin ik met de straat dan is de keuze : Steivekaitse, Steyvenhofstraat of Steyverhofstraat.
                    Steyverhofstraat is in Ophoven.
                    Steyvenhofstraat, zonder nummer, geeft de Google maps plaats 51,12165 5,60169 in Bree en dan noemt de straat Steyvenstraat.
                    Met een GPS ben je best af en toe creatief.
                    Het is begrijpelijk dat er bij tijdsgebrek en stress, zonder Google Maps aan boord, het tijdsgebrek en de stress aanzienlijk kan vergroten.
                    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Net ff gekeken op mijn tomtom app die nog op windows mobile 4 of zo draaid (is straatoud) en jou straat staat er in, dus ik moet nog geen nieuwe kopen.
                      haha, lol
                      ik vind dat het updaten van die kaarten ook wel een beetje een fetish is voor veel mensen.
                      ok ok, er komen straten bij en ze leggen rondpunten aan en af en toe veranderen ze de richting van eenrichtingsverkeerstraten maar los van dat kom je er met een straatoude kaart ook als je een beetje wakker bent.
                      ik geef er geen geld aan uit tot de mijne straatversleten is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Net ff gekeken op mijn tomtom app die nog op windows mobile 4 of zo draaid (is straatoud) en jou straat staat er in, dus ik moet nog geen nieuwe kopen.
                        haha, lol
                        ik vind dat het updaten van die kaarten ook wel een beetje een fetish is voor veel mensen.
                        ok ok, er komen straten bij en ze leggen rondpunten aan en af en toe veranderen ze de richting van eenrichtingsverkeerstraten maar los van dat kom je er met een straatoude kaart ook als je een beetje wakker bent.
                        Dan hoop ik dat je niet langs Eindhoven (en zo zullen er nog (vele) andere plaatsen zijn) moet, daar hebben ze een tijdje geleden de snelwegen helemaal verlegd. Met je oude GPS ben je daar regelmatig in het veld aan het rijden. En zal je best heel wakker zijn als je de juiste afslag wil vinden.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          haha, lol
                          Ik weet wel wat je bedoeld.
                          Maar af en toe kom je toch zeer rare dingen tegen.
                          De originele lokatie :
                          Steyvenstraat 27 kan ik in Basecamp (city navigator) exact terugvinden.
                          Maar als ik in dat zelfde programma de straat zonder nummer invul, kom ik 2,6 km op een andere plaats uit?
                          Dat is aan de andere kant van Bree-centrum.
                          Ik heb zelfs de stad Bree, dienst toerisme gebeld of ze me dat konden uitleggen. Ik ga misschien 'n mail krijgen.

Quote uit mail van stad Bree:
                          .....
                          Ik heb het gecontroleerd in Google Maps en hierin staat het inderdaad verkeerd.
                          Ik heb dit gemeld aan Google, maar ik weet niet waar zij hun gegevens halen. Ik hoop dat zij dit dan ook spoedig aanpassen.
                          .....

Je mag dan 'n super dure GPS hebben of 'n super dure en snelle PC.
                          Als de Data(input) niet klopt zit je met 'dom blondje.

Het verschil is redelijk groot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Dan hoop ik dat je niet langs Eindhoven (en zo zullen er nog (vele) andere plaatsen zijn) moet, daar hebben ze een tijdje geleden de snelwegen helemaal verlegd. Met je oude GPS ben je daar regelmatig in het veld aan het rijden. En zal je best heel wakker zijn als je de juiste afslag wil vinden.
                            Mijn Tom tom heeft ook kaarten van 2008. Veel problemen heb ik nog niet gehad. Langs de wegen staan ook nog altijd wegwijzers, dus als je tenminste ook weet welke richting je ongeveer uit moet, dan zal je er ook wel geraken (zelfs langs Eindhoven). Je zou je soms afvragen hoe ze het vroeger deden... .
                            Een Tom tom vind ik echt handig voor het laatste stukje, en uiteraard als je toch verloren bent gereden. Maar voor de autostrade heb je het eigenlijk minder nodig.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Je mag dan 'n super dure GPS hebben of 'n super dure en snelle PC.
                              Als de Data(input) niet klopt zit je met 'dom blondje.
                              Vroeger keek je op een kaart en wist je dat je er in xxxxx af moest richting yyy met de komst van de GPS (en zeker de laatste modellen) volg je het pijltje en als de realiteit dan niet overeenkomt met je GPS kaart dan heb je problemen natuurlijk. Als je je GPS gebruikt als de papieren kaart dan kijk je ook nog eens naar de wegwijzers en zijn er geen problemen.
                              Ten tijde van de papieren kaarten keek je toch ook nog naar de weg maar sinds de GPS rijden er rond met oogkleppen en zo rij je dan het water in omdat je GPS een brug aangeeft i.p.v. een ferry

Het blijft een hulpmiddel...
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Working...
                              X