Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht nieuws..!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Slecht nieuws..!

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Alles wat zagen betreft geeft heel vieze wonden, beter een vlijmscherp mes dan... ik vergelijk het zicht met mijn hand indertijd met preparé , die ruim 300 hechtingen kwamen er niet zomaar, dat was omdat ze ook stukje huid van een halve cm² aan terug aan elkaar naaiden om er iets van te maken...
    300
    Onwillekeurig moet ik denken aan mensen die dwepen met de "goede oude tijd" : geen antibiotica, geen deftige verdoving, sterven aan TBC, of aan een doodgewone appendicitis, bevallingen waren regelmatig fataal.....
    Laten we de zaken zoals ze nu lopen toch maar positief bekijken, zeker in de geneeskunde. En wat je zegt over dat mes is ook waar, ik heb zelf een paar maand geleden met een Global koksmes in mijn duim gezeten tot het "tok" deed, dat moet echt wel het been geweest zijn. Ik ben niet zo'n doktersfreak, wonde toegeduwd (niet gekeken), vrouw erbij geroepen en de boel met plakband spannend afgeplakt. Je ziet er idd bijna niks meer van.
    Maar ergens heb ik altijd het gevoel dat dingen pas écht gevaarlijk worden als je er niet meer "een beetje bang" van bent. Dat start bij messen, gaat over naar BBQ-stellen, heggenscharen en grasmachines, vleesmolens, fonduevuurtjes en eindigt met kettingzagen en topies. Het grootste ontzag heb ik nog altijd voor een draaiend topiemes. En het gebeurt allemaal in één seconde.
    Nogmaals : goede moed Patrick.

Comment

Patrick, sterkte en een spoedig herstel toegewenst!
      Jacques
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Ik heb 10 jaar geleden bij een stom ongeval 3 middenste vingers kwijt gespeeld nabij het Rogierplein te brussel; een plotse windstoot gooide een menubord van een restaurant op mij. Het menubord fungeerde als een scheermes op mijn vingers.
        Ik werd zonder enige pijn afgevoerd naar de beste kliniek van België inzake handchirurchie; Parc Léopold te Etterbeek. Eén van de beste chirurgen probeerde nog 1 van de 3 vingers te redden gedurende een 8-urige operatie. Aanvankelijk leek dit te lukken, maar na 2 dagen moest de vinger toch verwijderd worden. Achteraf toch het beste lijkt me nu.
        Maandenlange revalidatie en mentale hulp van familie en vrienden hebben mij er bovenop geholpen; geen gemakkelijke periode.
        Ik heb alles terug aangeleerd, inclusief het afdrukken van de ontspanknop van mijn Nikon. Het heeft alleen wat tijd nodig gehad.
        Ik wens Patrick spoedig herstel en veel moed toe.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik ken Patrick enkel van zijn foto's hier maar wens hem uiteraard het allerbeste toe met een voorspoedig herstel.

Comment

Veel sterkte Patrick en een spoedig herstel zodat we weer kunnen genieten van je prachtige foto's.
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
            https://500px.com/marnix_photography

Comment

Hey juppekes

Veel sterkte en heel veel beterschap.

Ik hoop dat ik dit nooit hoef mee te maken.

Ik sta al 25 jaar achter de paneelzaagmachine, en het is toch ook al een paar keer nipt geweest.
              Bootjes

Comment

Bopatje

Hoop dat het nog goed mag komen, en sterkte hoor.
                Een ongeluk ligt op een klein plaatsje.
                Mvg,
                SW
                BD1071BE

Comment

eerst en vooral dank aan pascal dat je dit hebt gedaan voor mij ,en het scheelde nu niet veel of we hadden elkaar in dit WK voor het eerst ontmoet ,spijtig !

zal eerst beetje uitleg geven hoe het is gebeurd (zal wat tijd vragen met ene vinger )
                  ik ben nl stucadoor pleisterwerken ,en daarbij wordt een plamuurmes (50cm) gebruikt om de muren glad te maken ,dat mes is zo scherp als een scheermesje daar dit door het gebruiken automatisch wordt geslepen,ik ben nl gevallen van trapladdertje en tijdens de val moet het led van het mes zich gedraaid hebben in de palm van mijn hand en ben er zo met mijn volle gewicht opgestoten,gevolg palm van mijn hand helemaal doorgesneden met pezen en zenuwen van wijs-middel en ringvinger ,dit hebben ze nu allemaal terug aan elkaar gezet met microchirurgie ,er zit nu wel weer iets van beweging in maar geen gevoel ! gelukkig is het mijn linkerhand zo kan ik miss weer op het knopje van mijn camera drukken
                  ik wil jullie allemaal zo hartelijk bedanken voor jullie steun dit doet heel veel deugd,na mijn huwelijk is dit de beste stap wat ik ooit heb gedaan ,op BD gaan ,jullie voelen een beetje als een tweede familie voor mij !!!,

ik tracht het wel positief te bekijken en weet ook dat het vele maanden zal duren eer ik die hand weer zal kunnen gebruiken ,goed luisteren naar de dokters en elke dag naar de kine voor een paar maanden ,maar het komt ooit wel weer in orde
                  heb nog wat archiefjes dat ik nu en dan in afwachting van wat nieuws zal posten
                  tot later
                  van uit het ziekenhuis
                  grtjs patrick

Comment

Je kan 100000 x proberen om van die ladder te vallen en het is slechts één maal prijs.
                    Toeval noemt men dat.
                    Verleden jaar moest ik nog raprap wat doen aan een trekschakelaar bij mijn zoon en wat het meest dichtbij stond was zo'n melkstoeltje, destijds nog gemaakt door mijn vader en dus uit massieve eik.
                    De reden begrijp ik nog altijd niet maar één van de poten breekt af, ik val van -ocharme 30 cm hoog- op mijn schouder, nu een jaar later : problemen nog altijd niet opgelost. En nu het toevalselement : het afgebroken gedeelte van de poot in mijn bil. Het begon toch te schemeren voor mijn ogen.
                    Ik ben blij voor jou Patrick dat je de zaken positief bekijkt. Komt goed man.

Groeten

PaulM

PS uiteindelijk ben je bijna een buur van mij maar ik geloof niet dat ik je adres ken, laat maar eens iets weten als het beter gaat en ik ga een van de lichamelijke werken van barmhartigheid in de praktijk brengen : de zieken bezoeken
                    Last edited by Guest2; 8 juni 2013, 13:51.

Comment

Veel sterkte gewenst bij de revalidatie. Dank zij de microchirurgie kan men heden ten dage kleine wonderen verrichten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        eerst en vooral dank aan pascal dat je dit hebt gedaan voor mij ,en het scheelde nu niet veel of we hadden elkaar in dit WK voor het eerst ontmoet ,spijtig !

zal eerst beetje uitleg geven hoe het is gebeurd (zal wat tijd vragen met ene vinger )
                        ik ben nl stucadoor pleisterwerken ,en daarbij wordt een plamuurmes (50cm) gebruikt om de muren glad te maken ,dat mes is zo scherp als een scheermesje daar dit door het gebruiken automatisch wordt geslepen,ik ben nl gevallen van trapladdertje en tijdens de val moet het led van het mes zich gedraaid hebben in de palm van mijn hand en ben er zo met mijn volle gewicht opgestoten,gevolg palm van mijn hand helemaal doorgesneden met pezen en zenuwen van wijs-middel en ringvinger ,dit hebben ze nu allemaal terug aan elkaar gezet met microchirurgie ,er zit nu wel weer iets van beweging in maar geen gevoel ! gelukkig is het mijn linkerhand zo kan ik miss weer op het knopje van mijn camera drukken
                        ik wil jullie allemaal zo hartelijk bedanken voor jullie steun dit doet heel veel deugd,na mijn huwelijk is dit de beste stap wat ik ooit heb gedaan ,op BD gaan ,jullie voelen een beetje als een tweede familie voor mij !!!,

ik tracht het wel positief te bekijken en weet ook dat het vele maanden zal duren eer ik die hand weer zal kunnen gebruiken ,goed luisteren naar de dokters en elke dag naar de kine voor een paar maanden ,maar het komt ooit wel weer in orde
                        heb nog wat archiefjes dat ik nu en dan in afwachting van wat nieuws zal posten
                        tot later
                        van uit het ziekenhuis
                        grtjs patrick
                        Patrick hou je aan de afspraken man van de docter en alles zal wel goed komen. Misschien niet dadelijk de eertste paar maanden maar het komt wel goed. En dat van die afspraak....ik hou je eraan.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Update.. Vandaag is er een pees losgekomen dis terug geopereerd.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Update.. Vandaag is er een pees losgekomen dis terug geopereerd.
                            nogmaals dank Pascal ,alles is nu goed verlopen ,het waren 2 pezen en een zenuw die opnieuw door waren ,nu ben ik intussen thuis en hoop dat nu alles weer goed komt ,het zal veel geduld vragen ,maar het doet deugd zoveel steun te krijgen ,en alhoewel het niet zo aangenaam is dit mee te maken ,zijn er mensen die nog veeeeeel erger meemaken ,je moet maar eens op die afdeling verblijven in het ziekenhuis ,amaaai
                            dank je allen

Comment

Ik lees nu pas wat er juist gebeurd is.
                              Had wel iets gelezen van een werkongeval, maar wist niet dat het zo erg was.
                              Dat is wel eventjes schrikken hoor.
                              In ieder geval veel sterkte en een spoedig herstel.

Comment

Patrick , ook van mijnentwege veel beterschap en je moet maar denken dat je er sterker zal uitkomen .
                                Tuurlijk zal dit tijd vergen , maar tijd heelt alle wonden en zeker ook die van u .
                                Dus veel sterkte en beterschap .

Grtz .

Dirk .
                                Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Working...
                                X