Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
D-Day, de landing in Normandië
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: D-Day, de landing in Normandië
Leuke site!
Persoonlijk vind ik dat iedereen deze docu serie gezien moet hebben.
De oorlog in detail.
Deel van de landing in Normandië
Apocalyse Now - The Second World War-Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm
-
Prachtig !BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtPrachtig !
In de herfst van 1972 werden er 'manoeuvres' gehouden.
Alarm om 03:00 uur en een paar uren later waren we op weg.
Ik zit in "one six" (16)
En wat kon gebeuren, gebeurde dus.
De AMX was niet echt een stabiel of betrouwbaar voertuig en onderweg brak dus een torsie-stang.
(heb er foto's van in zwart-wit)
Dat kostte ons uren vertraging...
Mijn chauffeur was een zekere Champheleer uit het Gentse
Klein maar dapper.
Na de reparatie wisten we 'begod' niet waar we naar toe moesten...
Radiocontact of iets dergelijks was er ook niet (meer).
Oplossing? Onderweg de "weg vragen" en mensen vragen of ze soms tanks en soldaten gezien hadden
Uiteindelijk hebben we de colonne ingehaald en die colonne stond ook al uren stil (zat dus vast).Last edited by theokus; 6 juni 2013, 17:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtMijn dienst heb ik gedaan in 1971 - 1972 in Spich.
In de herfst van 1972 werden er 'manoeuvres' gehouden.
Alarm om 03:00 uur en een paar uren later waren we op weg.
Ik zit in "one six" (16)
En wat kon gebeuren, gebeurde dus.
De AMX was niet echt een stabiel of betrouwbaar voertuig en onderweg brak dus een torsie-stang.
(heb er foto's van in zwart-wit)
Dat kostte ons uren vertraging...
Mijn chauffeur was een zekere Champheleer uit het Gentse
Klein maar dapper.
Na de reparatie wisten we 'begod' niet waar we naar toe moesten...
Radiocontact of iets dergelijks was er ook niet (meer).
Oplossing? Onderweg de "weg vragen" en mensen vragen of ze soms tanks en soldaten gezien hadden
Uiteindelijk hebben we de colonne ingehaald en die colonne stond ook al uren stil (zat dus vast).Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Ik zat achter U Theo ik lag in Altenrath
Wel een paar jaar later maar als we gingen zwemmen in Spich dat was overhoeks door de Wannerheide dan waren we er rapst lol
Was een keer dat we op moesten voor wacht Werl te doen ge weet wel de bunkers van war er GEEN atoombomen liggen en waar
er meer Amerikanen zitten dan er in het boudewijnstadium kunnen
Onderweg was er een wiel afgelopen en we zaten daar dus maar met pak en zak de heuvel over en bij de eerste de beste bakker binnengestapt om eten te kopen met onze fall in aanslag lol
Gevolg was dat de MP tesamen met de Duitse politie ons kwamen halen.
Gedaan met wacht Werl allemaal cachot in te Soest en dat met 25 man
Is niks van gekomen enkel een vermaan en wat rotte klusjes in de kazerne eens we terug waren.
PS zat bij 17RA C batterij
maar ik ben ook fan van deze site http://www.strijdbewijs.nl/index.htm
Comment
-
-
Heb ook foto's van die bunkers...waar GEEN atoombommen lagen
En van everzwijnen (een zeug met jongen he) die zo tam waren als dooie kippen
Die waren gewoon geworden door gevoederd te worden door soldaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtHeb ook foto's van die bunkers...waar GEEN atoombommen lagen
En van everzwijnen (een zeug met jongen he) die zo tam waren als dooie kippen
Die waren gewoon geworden door gevoederd te worden door soldaten.
Heb eens de schrik van mijn leven opgedaan, was de eerste wakker want ik had het aan mijn voeten een pattatenjasser jobke
En ging mij wassen was de deur opengebleven en zo eentje in de wasplaats gekropen (ze hadden het erin gelokt om ons bleukes eens een poets te bakken die potverdikkese supers ).
Man ik heb gesprongen ze en de rest van de barrak hadden de slappe lach omdat ik in mijn ondergoed boven op de deur van het wc zat .
Maar half slapend zo eentje tegenkomen al waren ze half tam was geen lachertje vooral niet waar je ze nooit verwachte .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk berichtZwijg mij daarover he
Heb eens de schrik van mijn leven opgedaan, was de eerste wakker want ik had het aan mijn voeten een pattatenjasser jobke
En ging mij wassen was de deur opengebleven en zo eentje in de wasplaats gekropen (ze hadden het erin gelokt om ons bleukes eens een poets te bakken die potverdikkese supers ).
Man ik heb gesprongen ze en de rest van de barrak hadden de slappe lach omdat ik in mijn ondergoed boven op de deur van het wc zat .
Maar half slapend zo eentje tegenkomen al waren ze half tam was geen lachertje vooral niet waar je ze nooit verwachte .
Alhoewel die gebeurt zijn maar die ik niet gezien heb
Wel een gast uit Poperinge die elke week de muur deed.
Was telkens poepeloere zat...als die terug kwam.
Erg voor die gast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk berichtIk zat achter U Theo ik lag in Altenrath
...
PS zat bij 17RA C batterij
Comment
-
Niemand die in Kassel gelegen heeft?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtCool .. 17RA A Batt .. 1963/64 ;-)
Dat liedje herinner ik mij nog lol
De muur ??? wij kwamen terug van Troisdorf en wij deden de draad over de Wannerheide lol
Denk erover na om nog eens te gaan kijken wat er nog over is, weet wel al dat de luchthaven het grootste deel al heeft ingepalmd.
Maar zou graag nog eens zien wat erover is en het dorpje Altenrath bezoeken waar we kartoffelsalade hebben leren eten
Was beter dan de fret die we op onze plateau kregen in de kazerne
Effe terug on topic al is het van wat vroeger.
Weet er nog iemand een leuk site die WWII behandeld of WWI door de serie op tv wil ik er best meer over weten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk berichtPS zat bij 17RA C batterijMinder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
Comment