Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wasmachine kenners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wasmachine kenners

Onze eerste wasmachine was een AEG, 10 jaar geworden en dan de geest gegeven. Aangezien ons gezin in die 10 jaar ook van 2 naar 6 is uitgebreid, liet de verkoper ons weten dat dat machientje het toch wel goed gedaan had. Hij raadde ons aan om een Miele te nemen omdat deze blijkbaar toch wel een langere levensduur en minder problemen hebben. Het is dus een basismodel Miele geworden. Ik reageer anders binnen 10 jaar nog eens op dit berichtje

Verder raadde diene mens ook aan geen poeder te gebruiken of zeker niet veel (deed ik sowieso al niet) en idd elke week een kookwas te doen.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Nog een tip zet een drukregelaar tussen de kraan (waterleiding) en je was machine
      De mijne was al na een maand kapoetski, kwam door de druk van de leidingen zij de fixer.
      En na reparatie een regelaar aangesloten en het werkt nog nu toch al 7 jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
        Nog een tip zet een drukregelaar tussen de kraan (waterleiding) en je was machine
        De mijne was al na een maand kapoetski, kwam door de druk van de leidingen zij de fixer.
        En na reparatie een regelaar aangesloten en het werkt nog nu toch al 7 jaar
        Op de ene plaats zal de waterleidingdruk hoger zijn dan op de andere.
        Als je op het laagste punt zit ten opzichte van de watertoren, dan is de druk het hoogst.
        Dat wil zeggen dat het zeker niet nodig is om overal zo'n drukregelaar in de leiding te zetten.
        Als de leidingdruk niet hoger is dan wat de fabrikant opgeeft als maximum, dan zal een drukregelaar geen effect hebben op de levensduur van die wasmachine.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Op de ene plaats zal de waterleidingdruk hoger zijn dan op de andere.
          Als je op het laagste punt zit ten opzichte van de watertoren, dan is de druk het hoogst.
          Dat wil zeggen dat het zeker niet nodig is om overal zo'n drukregelaar in de leiding te zetten.
          Als de leidingdruk niet hoger is dan wat de fabrikant opgeeft als maximum, dan zal een drukregelaar geen effect hebben op de levensduur van die wasmachine.
          Mogelijk maar het eerste wat mijn waterleiding tegenkomt is dat wasmachien
          En wij zitten nogal dicht bij die watertoren kan er een steen naar gooien met een blinddoek om en hem toch nog raken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
            Mogelijk maar het eerste wat mijn waterleiding tegenkomt is dat wasmachien
            En wij zitten nogal dicht bij die watertoren kan er een steen naar gooien met een blinddoek om en hem toch nog raken
            Dan riskeer je 2 GAS boetes.
            Je mag je gelaat niet bedekken en je mag geen stenen gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Dan riskeer je 2 GAS boetes.
              Je mag je gelaat niet bedekken en je mag geen stenen gooien.

Ben al aan het sparen
              Voor het geval ik het eens moest proberen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Precies Paul, ik kan er ook niet bij dat mensen elektrisch gereedschap kopen in "den Aldi" met het argument "het is maar om af en toe te gebruiken". Batterijen ontladen zich enorm snel (ook zelfontlading), ze hebben de kracht niet om een grotere schroef in te draaien of enkele gaten te boren in beton groter dan 6mm. Zo had ik een excentrische schuurmachine nodig voor een bepaald merk, wel, het is een Metabo geworden. Ik vraag aan de persoon van de winkel met welk merk ze geen probleem hebben en koop dit. Normaal is alles Makita maar voor deze was Metabo het betere. Men weet nooit maar dit zou een machine moeten zijn die ik nooit ga verslijten. Betaal iets meer en je hebt, zeker wat gereedschap betreft, een product in handen waar je niet zal moeten op foeteren omdat het niet doet wat je verwacht had.
                Mijn eerste schroefboormachine kwam uit de Makro, een Einhell op 12 V. Op vrij korte tijd een van de (toen) NiCad cellen kapot. Nieuwe te verkrijgen ? No way.
                Die heeft zijn leven geëindigd in de speelgoedtractor van mijn zoontje als elektromotor. Een oude autobatterij in de kar die er achter hing, twee dikke koperdraden en hup : de boel reed.
                Tot op een moment dat ik hem water zag gieten op de tractor, de zaak was nl aan het oververhitten Omstreeks dezelfde tijd heeft mijn broer 4 keer zoveel uitgegeven aan een Metabo, jaaaaren na het falen van de batterij was de originele nog altijd verkrijgbaar. Dan vraag ik me af : wie heeft er nu op lange termijn de goedkoopste boormachine gehad met de minste god*********es. Hij.
                Dinges zonder batterijen zou ik al iets meer vertrouwen, hoewel de plastieken ventilatieschroef van mijn elektrische Stiga Makro kettingzaag het eerste was wat er aan ging als je die onbewust wat meer ging gebruiken. Schroef eruit gegooid en met mezelf afgesproken om enkel nog beperkt te gebruiken voor licht werk. Prima, tot op het moment dat ik in een wilg stond en de ketting én de schakelaar vastzaten. Wat rook en vloep, de zekeringen uit. Exit Stiga
                Mijn stokoude benzine Pioneer P40 werkt nog altijd maar daar krijg je dan weer lamme armen van . Als de stammen plat liggen speelt dit nog in je voordeel maar op een ladder boven je zwaartepunt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Voortgaande op vorige..

Het is zelfs aangeraden van wekelijks eens een echt "kookwasje" te draaien.
                  Maar de techniekers mogen dat niet vertellen aan de gebruikers.....
                  Er is ook de soda methode , die doe ik elke maand met de vaatwasser.
                  zie ook deze link.

Comment

Working...
                  X