Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

    Ik heb jaren Firefox gebruikt, maar sedert een paar maanden is het traag
    geworden. Ben nu overgeschakeld op Chrome en Opera.

    Comment


    • #17
      Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ik heb jaren Firefox gebruikt, maar sedert een paar maanden is het traag
      geworden. Ben nu overgeschakeld op Chrome en Opera.
      Ik ook, tot (een paar jaar geleden), Chrome ten tonele kwam en ik dat eens uittestte. Ik werd bijna van mijn stoel geblazen van de snelheid van die browser.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

        Allemaal goeie raad van jullie, maar overstappen naar een ander "iets" vergt natuurlijk een aantal aanpassingen van jezelf, en van je PC ook.
        'k Zal het er maar eens op wagen denk ik.
        Heb inderdaad ook al veel goeds gehoord over chrome.
        Wat CCleaner betreft: 'k heb het tot een tijdje geleden ook heel frequent gebruikt, maar ik ben er een beetje weigerachtig tegenover geworden omdat ik vind dat het niet echt accuraat omgaat met zijn eigen instellingen.
        Heb bvb. ooit eens een instelling gewijzigd (dacht dat het "geschiedenis wissen" betrof) en toen moest ik telkens opnieuw mijn paswoorden ingeven bij het bezoeken van websites waar ik een login voor had gemaakt.
        Het heeft me toen ook heel wat werk gekost om die allemaal weer automatisch te laten onthouden.
        Maar goed, ik probeer het nog eens op deze nieuwe PC.
        Last edited by dréten; 26 mei 2013, 09:51.

        Comment


        • #19
          Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

          Firefox draait hier sneller dan Chrome, ongeacht het aantal extensies of plug-ins. Wel op OS X, weet niet van Windows. In Linux is het verschil in snelheid tussen beide browsers minder uitgesproken... Sowieso, met geen enkele browser problemen in OS X en Linux.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #20
            Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

            FF draait hier ook beter dan Chrome. Sinds kort toch.
            Tot voor een paar dagen, zodra ik Chrome opstartte begon deze laptop (i7, 8GB, ...) hard te blazen en liep internet langzaam. CCleaner, Eusing Register Cleaner, MalwareBytes, ... vinden niks.
            Net nog eens geprobeerd en waarom is me een raadsel, maar Chrome loopt nu weer vlot en de laptop blaast niet meer buitensporig zoals voorheen

            En welk van de 2 (Firefox of Chrome) nu de snelste is, het gaat om milliseconden.

            Comment


            • #21
              Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ik ook, tot (een paar jaar geleden), Chrome ten tonele kwam en ik dat eens uittestte. Ik werd bijna van mijn stoel geblazen van de snelheid van die browser.
              idem hier, maar Chrome 27 build xxxx sucks like hell ... Ik ben tijdelijk? terug overgeschakeld naar FF 21.0 .... JMHO

              .. en mijn browsers vertragen nooit .. wat soms wel vertraagt is de verbinding met de server(s) waar de info staat ...

              Edit: FWIW .. ik denk dat de "page update" cycle van de huidige Chrome versie veel te kort ingesteld is ... naar een iets tragere server wordt de cpu in de rode cijfers gejaagd door de zich opstapelende calls ... dat is zeer goed te merken bij het openen van FB en gelijktijdig access naar verschillende groepen/pages .. ... Chrome gaat continue "updaten" ..
              Last edited by Guest41; 26 mei 2013, 12:06.

              Comment


              • #22
                Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                Heb nog steeds moeite met het laden van BD
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                  FWIW ... Connecten naar DB met Acronis image backup naar NAS in de achtergrond duurt 12 seconden ... op een P4 machine ... FF21 opstarten onder dezelfde omstandigheden duurt krek 21 seconden

                  Comment


                  • #24
                    Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    FWIW ... Connecten naar DB met Acronis image backup naar NAS in de achtergrond duurt 12 seconden ... op een P4 machine ... FF21 opstarten onder dezelfde omstandigheden duurt krek 21 seconden
                    Tja, ik heb hier niets speciaals wat zou hinderen op een of andere manier.
                    Alle sites openen snel behalve BD. Kan er ook niets aan doen he maar het is zo.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                      Hier is Firefox 21 juist de snelste browser van allemaal! Chrome was juist traag en er maar weer gauw afgegooid met al die Spyware!
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #26
                        Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                        Om eerlijk te zijn. Als je maar problemen ondervind met 1 bepaalde website, dan ligt het probleem niet bij de browser maar bij de website.

                        Oorzaak kan divers zijn.

                        Servers die overbelast zijn door de aanvragen die ze ontvangen.
                        Een javascript die niet goed is geschreven.
                        Pagina wordt samengesteld door informatie afkomstig van andere websites (banners onder andere kunnen dit soms veroorzaken).
                        ...
                        En waarschijnlijk een resem andere oorzaken waar ik nu niet dadelijk aan denk.


                        Ik zou mij persoonlijk pas zorgen gaan maken als elke website die ik bezoek heel traag opent. Want dan is er waarschijnlijk inderdaad iets mis met je browser, of nog erger, met de Internet verbinding. (Van dit laatste kan ik meespreken. 2 jaar geleden de voortuin moeten opgraven om een nieuwe kabel te leggen naar de stoep voor de verbinding. Leuk is anders.)
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                          Hier ook heen probleem met FFen een aantal add-ons. Wat wel een probleem vormt is de flash plugin. Als FF vastloopt/crasht/ niet meer wil starten omdat hij al gestart is heeft het steeds met Flash te maken.

                          Ik heb Chrome hier ook en die werkt ook snel maar daar heb ik geen plugins geïnstalleerd (gebruik chrome alleen om te testen of mijn site goed werkt).

                          Het is wel een werkje om steeds googleupdate(r).exe weer te verwijderen want dat gedraagt zich als een virus.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                            Lichtjes OT: Vandaag heb ik mijn belastingen via tax-on-web ingevuld. Deze winter ben ik wel overgestapt van Vista naar Win8 pro en dus moest ik mijn eID kaartlezer opnieuw installeren. Alles leek goed te werken met mijn identiteitskaart in de lezer, maar vanaf ik wou inloggen bleken de certificaten in Firefox een onoverkomelijk probleem. Alle online hulp geraadpleegd, bij opties>geavanceerd>encryptie de Belgium Root CA2 certificaten toegewezen... geen verbetering

                            Na een vol uur "kas opvreten" op IE10 overgestapt. Na 5 seconden kon ik mijn aangifte al beginnen aanpassen

                            Comment


                            • #29
                              Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Lichtjes OT: Vandaag heb ik mijn belastingen via tax-on-web ingevuld. Deze winter ben ik wel overgestapt van Vista naar Win8 pro en dus moest ik mijn eID kaartlezer opnieuw installeren. Alles leek goed te werken met mijn identiteitskaart in de lezer, maar vanaf ik wou inloggen bleken de certificaten in Firefox een onoverkomelijk probleem. Alle online hulp geraadpleegd, bij opties>geavanceerd>encryptie de Belgium Root CA2 certificaten toegewezen... geen verbetering

                              Na een vol uur "kas opvreten" op IE10 overgestapt. Na 5 seconden kon ik mijn aangifte al beginnen aanpassen
                              Toch is mij dat gelukt vanaf de eerste keer Frank, dus met Win8 Pro
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: FIREFOX start haperend. Nog mensen die ervaring?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Toch is mij dat gelukt vanaf de eerste keer Frank, dus met Win8 Pro
                                Heb jij dan enig idee waarom die bij jou dan wel goed functioneert? Zelfs met eID Add-on hier geen soelaas. Gelukkig was er dan nog IE10...

                                Comment

                                Working...
                                X