Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB Flash Drives

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: USB Flash Drives

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    In mijn laptop kunnen 2 harde schijven en ik heb al laptops gezien die er 4 hebben.

Wat ik zou doen voor veiligheid is: 2x 3000gb harde schijf in pc, 3000gb harde schijf backup extern en een 32/64gb usb om mee te nemen.
    Veel te moelijk voor een non-techneut.

Externe harde schijven vertrouw ik niet meer nadat die van een vriend vlak voor mijn ogen het begaf terwijl hij in de pc zat (en het was geen goedkope brol).
    Een harde schijf is ook zeer gevoelig voor vallen, vanop 1m vallen om de grond is meestal fataal. Tenzij je gaat naar externe SSD.
    Een persoonlijke ervaring gebruiken voor een algemene uitspraak over de betrouwbaarhied van externe harde schijven is zonder enige betekenis.

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    ik gebruik tot volle tevredenheid ook twee externe harde schijven waarop al mijn belangrijke bestanden in dubbel dus staan
    De beste oplossing, Simpel en niet duur.

Jan

Comment

Twee externe harde schijven hier ook
      EN een interne (niet de C-schijf dat is een SSD).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

.
        Externe harde schijven vertrouw ik niet meer nadat die van een vriend vlak voor mijn ogen het begaf terwijl hij in de pc zat (en het was geen goedkope brol).
        Aha een harde schijf die in de pc zat ...

Ik vertrouw trouwens geen autobanden meer want ik zag laatst iemand met een lekke band.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdorstman1949 Bekijk bericht
          Aha een harde schijf die in de pc zat ...

Ik vertrouw trouwens geen autobanden meer want ik zag laatst iemand met een lekke band.

Neen, neen; lees die zin nog een keer
          Zijn vriend begaf het toen hij in de pc zat
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ok sorry mensen dat ik geen Nederlands kan schrijven...

Ik bedoel dus dat ik een externe harde schijf van hem heb zien crashen terwijl de harde schijf aangesloten was aan de computer.
            Ik wilde gewoon mijn eigen ervaring met externe harde schijven meegeven, het is toch jullie keuze om er rekening mee te houden. Dat was mijn enige slechte ervaring met externe harde schijven (want gebruik deze sindsdien ook niet meer). Want ik gebruikte meestal een externe harde schijf om de bestanden van mijn sd-kaartjes van mijn Gopro en fototoestel over te zetten, zodat ik de volgende dag opnieuw kan filmen en fotograferen. Nu doe ik dat met 2 32gb usb3 sticks.

Ik zal het anders stellen, wat is het betrouwbaarst: een HDD, SSD of usb? We zijn er toch allemaal mee akkoord dat een HDD niet op de eerste plaats zal staan?
            Elk jaar moet ik wel 3 harde schijven vervangen in de server omdat ze gecrashed zijn (is een server van 12HDD's). Deze zijn dan nog speciaal gemaakt om zeer lang mee te gaan en om dag en nacht te kunnen functioneren (daarnaar ook de prijs).

HDD's zijn goedkoop, maar je moet weten dat ze ELK moment kunnen falen, de kans hierop is met externe harde schijven zelfs groter doordat deze ook af en toe een stootje krijgen. Als deze op dat moment in beweging is, is de kans op overleven al zeer laag... USB en SSD zijn daarentegen veel stabieler en betrouwbaarder, maar ze kosten meer.

@ Nette, mijn laptop heeft plaats voor 2 harde schijven dat onmiddellijk bereikbaar zijn en hij heeft ook een optical drive. (zoals de meeste 17" laptops)
            Zelfs mijn vader zijn 15" heeft standaard plaats voor 2 harde schijven en een optical bay.
            Ik heb ook al 17" laptops gezien die standaard plaats bieden voor 2 harde schijven, 1 mini SSD en een optical bay (dat kan omgevormd worden naar HDD); wat dus 4 maakt.

Een harde schijf in een laptop vervangen of bijplaatsen is evenveel (eerder even weinig) werk als in een normale desktop (in workstations is het wel wat sneller afhankelijk van het model en in een server duurt dat zelfs slecht enkele secondes).

Comment

.
              Elk jaar moet ik wel 3 harde schijven vervangen in de server omdat ze gecrashed zijn (is een server van 12HDD's). Deze zijn dan nog speciaal gemaakt om zeer lang mee te gaan en om dag en nacht te kunnen functioneren (daarnaar ook de prijs).

HDD's zijn goedkoop, maar je moet weten dat ze ELK moment kunnen falen, de kans hierop is met externe harde schijven zelfs groter doordat deze ook af en toe een stootje krijgen. Als deze op dat moment in beweging is, is de kans op overleven al zeer laag... USB en SSD zijn daarentegen veel stabieler en betrouwbaarder, maar ze kosten meer.
              hdd's zijn met normaal gebruik geschikt voor een levensduur ( thuis ) voor een 5..7 jaar. het enige dat je moet doen is natuurlijk die niet constant laten aanstaan.
              ik heb 1 vaste schijf speciaal voor mijn foto's, en 2 externe die op een schapje naast de pc liggen, die maar nooit aangesloten zijn. ( en die kunnen er niet afvallen.)
              Als ik mijn fotos genomen heb, dan kopieer ik mijn raw's direct naar die 3 plaatsen. en trek die externe terug uit, dus op een jaar draaien die effectief 10 uur ??? copieeren en terug eruit, en zonder spanning.
              En ik denk dat ik dan toch mijnen data niet meer kwijtgeraak Als ik naar de club wat fotos mee moet nemen, copieer ik die van mijn pc naar zo nen 2,5 usb drive, en laat die chrashen, ik heb het nog op 3 plaatsen staan.
              Ik zit niet in de pc wereld echt, maar wel met een 80 tal pc;s van de club leden, en.... 2 harddisk's ooit kapot gehad ( en niet meer te formateren of... windows herkende ze niet meer ). 3 CF kaartjes kapot : fototoestel of pc kon ze niet meer formateren, en, 7 usb sticks die niet meer leesbaar waren, en ook niet meer te formateren waren. Maar usb sticks worden nu wel frequenter gebruikt als 2,5 drives...
              dus slotsom, alles gaat kapot, zie alleen dat je het op 2 of 3 plaatsen staan hebt, en dan moet er toch al iets ergs gebeuren
              ( als ik mijn fotos naar die externe copieer, dan steek ik 1 in, en copieer ik, is dat gedaan, die eruit, en hetzelfde met de 2de... , want ik heb ooit ne pc gehad van iemand, en die zijn voeding "ontplofte" ( echt waar, een steekvlam uit den achterkant, was dat effe verschieten ) en alles binnen in kapot, en laat ik dan net 1 usb drive aangesloten hebben, dan zelfs nog niks aan de hand, dan koop ik een nieuwe en copieer ik usb schijf 2 naar de eerste en ik heb alles terug.
              We moeten nu niet gaan doen of alles gaat kapot , om onze fotos weg te krijgen we moeten er alleen iets aan doen, dat ze ze niet wegkrijgen : 2 externe usb's, en nooit aangesloten aan de spanning of de pc, en ik voel me veilig
              Last edited by Guest13; 15 mei 2013, 22:20.

Comment

Ok sorry mensen dat ik geen Nederlands kan schrijven...
                Sorry voor mijn flauw grap
                Was niet de bedoeling.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

In mijn laptop kunnen 2 harde schijven en ik heb al laptops gezien die er 4 hebben.

Wat ik zou doen voor veiligheid is: 2x 3000gb harde schijf in pc, 3000gb harde schijf backup extern en een 32/64gb usb om mee te nemen.
                  Een harde schijf is ook zeer gevoelig voor vallen, vanop 1m vallen om de grond is meestal fataal. Tenzij je gaat naar externe SSD.
                  IK ben een andere mening toegedaan ... de HD's die in uw PC zitten draaien om de haverklap mee als ze al niet continue draaien of je moet maar hopen dat ze in "slaapstand" gaan, of het hebben zoals met sommige WD schijven met een default "on" time van 7-8 seconden hebben en die dus hun leven letterlijk "slijten" met één lange continue spin on/of cycle ... en dat gebruiken als backup? Trouwens waarom zou een HD die in een externe behuizing enkel af en toe aangesproken wordt minder lang meegaan dan wanneer die in een desktop vrolijk meedraait? Dat raakt kant noch wal! .. en waarom zou men in 's hemelsnaam een HD moeten laten vallen? wordt die dagelijks 10x verhuisd?
                  Voor echt ambulant werk heb je trouwens sowieso een duurzaamheidsprobleem zonder garanties ... .. de incidentie dat je je laptop laat vallen is zeker even groot als dat uw "ambulante" HD valt ..

Comment

Kan je uw eerste zin eens anders formuleren, want snap niet echt wat je ermee bedoelt.
                    Persoonlijk gebruik ik 1SSD in mijn laptop en 2 HDD's van 500gb van 13000rpm in raid0 in mijn desktop (zolang deze werken zal ik niet naar een ssd gaan bij deze). Backup gaat volledig automatisch naar de server dat ook gebackupt wordt en waarbij 2 HDD's mogen crashen nogvoor ik iets kwijt kan zijn.

Externe hdd ligt op je bureau, dat kan er veel makkelijker afvallen dan die in je pc en dat gebeurt vaker dan je denkt. Bouk wil de externe harde schijf gebruiken als middel om zijn foto's steeds bij te hebben, dan is deze toch wel constant in beweging? Ik heb toch steeds mijn belangrijkste foto's met mij mee op een usb, skydrive en gsm.

Comment

Externe hdd ligt op je bureau, dat kan er veel makkelijker afvallen dan die in je pc en dat gebeurt vaker dan je denkt. Bouk wil de externe harde schijf gebruiken als middel om zijn foto's steeds bij te hebben, dan is deze toch wel constant in beweging? Ik heb toch steeds mijn belangrijkste foto's met mij mee op een usb, skydrive en gsm.
                      Je moet ook alles zelf goed lezen hé. Als Bouk zorgt dat zijn foto's op zijn INTERNE schijf op de computer staan EN bovendien OOK NOG EENS op een EXTERNE HD, en hij gebruikt dan een stick om ze eens mee te nemen (in dat geval derde kopie) naar familie of vrienden: ideale combinatie !

Maar de foto's op een stick zetten om plaats te maken op de schijf van de PC (en met dat idee speelde Bouk): brrrrrrrrrrr...., beste garantie om ze kwijt te geraken.
                      Last edited by nete; 16 mei 2013, 17:08.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Persoonlijk gebruik ik 1SSD in mijn laptop en 2 HDD's van 500gb van 13000rpm in raid0 in mijn desktop (zolang deze werken zal ik niet naar een ssd gaan bij deze). Backup gaat volledig automatisch naar de server dat ook gebackupt wordt en waarbij 2 HDD's mogen crashen nogvoor ik iets kwijt kan zijn.
                        Ongetwijfeld veel te simpele oplossing voor de vraag van Bouk.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ongetwijfeld veel te simpele oplossing voor de vraag van Bouk.
                          Dat was ook geen voorstel voor Bouk zijn probleem.

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Je moet ook alles zelf goed lezen hé. Als Bouk zorgt dat zijn foto's op zijn INTERNE schijf op de computer staan EN bovendien OOK NOG EENS op een EXTERNE HD, en hij gebruikt dan een stick om ze eens mee te nemen (in dat geval derde kopie) naar familie of vrienden: ideale combinatie !

Maar de foto's op een stick zetten om plaats te maken op de schijf van de PC (en met dat idee speelde Bouk): brrrrrrrrrrr...., beste garantie om ze kwijt te geraken.
                          Ik denk dat hij bij het plaatsen van mijn bericht al lang niet meer van plan was het zo te doen.
                          En je herhaalt trouwens wat ik al eerder schreef. (Wat ik zou doen voor veiligheid is: 2x 3000gb harde schijf in pc, 3000gb harde schijf backup extern en een 32/64gb usb om mee te nemen.)

Maar jij blijft hier wel zaken vertellen dat niet waar zijn, weet niet hoe ik het anders moet zeggen, maar neem het aub niet op als een persoonlijke belediging. "99.9% van de laptops hebben geen plaats voor een 2e schijf" (meerdere keren iets in die aard) en "het is veel te moeilijk om een harde schijf te vervangen"
                          Zelfs een kind van 8 kan een harde schijf vervangen, dus kan iedereen dat... Het is even makkelijk als het plaatsen van een CPU, GPU of optisch station; eenmaal dat je het eens gezien hebt kan je het voor de rest van je leven (en je kan het overal zien, sites met stap voor stap uitleg en natuurlijk youtube). De meeste mensen zijn gewoon bang om aan hun pc te komen, dat is iets compleet anders dan het niet kunnen.

@ Schollaert, als ik zeg "Externe harde schijven vertrouw ik niet meer nadat die van een vriend vlak voor mijn ogen het begaf terwijl hij in de pc zat (en het was geen goedkope brol)." ; dan is dat ZEKER geen algemene uitspraak. Dat zou er zo uitzien: "Harde schijven zijn niet te vertrouwen", dat zeg ik en bedoel ik ook niet. Ik gebruik ze gewoon liever niet meer.

Maar als we telkens zo'n uitleg moeten geven bij onze uitspraken, zie ik het nut niet echt van een forum waar iedereen zoekt achter andermans (zinsspellings) fouten, want dat is BD trouwens geworden...
                          Twijfel er erg aan om te stoppen met deze zever.

En ja ik weet dat er wel iemand zal zeggen "doe dat dan maar". Maar nu natuurlijk niet meer, want ik was je voor.

Ja, ik zever, want heb een slechte dag vandaag.

En nu weet je niet meer wat ik zeg om voorbeeld te geven van de mentaliteit van dit forum en wat ik echt meen; juist omdat ik dit laatste nu schrijf.

Comment

........
                            Zelfs een kind van 8 kan een harde schijf vervangen, dus kan iedereen dat... Het is even makkelijk als het plaatsen van een CPU, GPU of optisch station;...
                            dat is het probleem bij mij, geen idee wat dat is..?
                            CPU...GPU..een optisch station..?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De 500gb hardeschijven op USB (dus geen voeding nodig) uit de aldi kan ik aanraden.
                              Al verschijdene keren uit mijn tas gevallen en nog steeds doet hij het...

Medion drive n go
                              Ze zijn regelmatig in promotie en kosten 75 a 80 €
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                dat is het probleem bij mij, geen idee wat dat is..?
                                CPU...GPU..een optisch station..?
                                grt,bouk.
                                processor... schermkaart... dvd station... ?

Comment

Working...
                                X