Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audiobestanden op mediaplayer - bos en bomen .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Audiobestanden op mediaplayer - bos en bomen .....

Zoals jullie allicht wel gemerkt hebben, wil ik me wat gaan oriënteren inzake muziek - zowel apparatuur als opslagvormen, want die laatste zijn natuurlijk ook belangrijk.
    Wat is nu het beste formaat ? FLAC of SACD ? Of bestaan er nog andere ???

Bestaan er in audio-CD ook verschillende kwaliteiten ? ( Sorry, domme vragen wellicht.... )

En hoe + waar koop je kwalitatieve opnames ? Los van elk genre bedoel ik. THX !
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Audiobestanden op mediaplayer - bos en bomen .....

FLAC = prima en een goede mediaspeler kan die afspelen.
    iTunes = goed om goede opnames aan te schaffen.

audio-CD > blanco's of commerciële muziekcd's?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Een audio CD is 16 bit, met een sampling frequentie van 44.1 kHz. Dus technisch zijn alle CD's gelijk, maar dat wil niet zeggen dat de opnames zelf van diezelfde kwaliteit zijn... Veel CD's halen zelfs allesbehalve het dynamisch bereik dat mogelijk is met een gewone CD...
      Voor echte hifi zijn die CD-specificaties eigenlijk redelijk krap, vandaar dat er later de SACD's zijn gekomen, maar die hebben eigenlijk nooit succes gehad. De goeie CD spelers zijn vandaag wel quasi allemaal SACD-spelers.
      Het FLAC formaat kan bv. ook 24 bit zijn (is dus niet beperkt tot de normale 16 bit CD kwaliteit), maar dan heb je wel een goeie netwerkspeler nodig om echt te kunnen genieten van de voordelen van die 24 bit flacs. Als je echte kwaliteit wil, gebruik dan uitsluitend de lossless formaten (zoals FLAC), en vergeet dus alles wat neigt naar MP3 en consoorten.

Je kan dergelijke 24 bit flacs bv. kopen op de site van B&W, maar ik weet wel niet hoe uitgebreid hun aanbod is. Goedkoop is het wel niet : bv een oudje als So van Peter Gabriel kost 18€...
      Voor de rest moet je hier maar eens bladeren : link...
      Last edited by polleke_cgc; 9 mei 2013, 17:30.
      Groeten,

Polleke

Comment

Dank U Theo & Polleke - ik had al zoiets gezien op de site van B&W.

Ik zal me er eens in verdiepen. BTW - voor de prijs die ze voor hun Diamonds vragen mochten ze er wel een streepje muziek bij doen.

Ah, nog een vraagje: als ik bv. in Foobar of VLC afspeel, waar kan ik dan ergens de kwaliteit van de opname zien ?

Comment

Dat is het probleem: opnames van goede kwaliteit
          Kon daar over beginnen maar dat is niet on topic
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Ik zal me er eens in verdiepen. BTW - voor de prijs die ze voor hun Diamonds vragen mochten ze er wel een streepje muziek bij doen.

Ah, nog een vraagje: als ik bv. in Foobar of VLC afspeel, waar kan ik dan ergens de kwaliteit van de opname zien ?
            Ik vrees dat je dat enkel kan horen...
            Kwaliteit kan je vergelijken tussen verschillende opnames van de zelfde song.
            Momenteel ben ik daarmee bezig
            Maar dat is niet on topic
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

bij VLC kan je dat zien onder "extra", "codec informatie".

Dan die B&W's : dat zijn niet de duurste luidsprekers. Eigenlijk valt hun prijs behoorlijk mee, maar je moet wel houden van de typische B&W klank...
              Groeten,

Polleke

Comment

Om effe verder te borduren: war is dan een zeer goede media-speler om FLAC bestanden af te spelen ???

Ik heb een Xtreamer Pro, maar die gebruik ik in feite alleen maar voor video en foto's.

Comment

Om effe verder te borduren: war is dan een zeer goede media-speler om FLAC bestanden af te spelen ???

Ik heb een Xtreamer Pro, maar die gebruik ik in feite alleen maar voor video en foto's.
                  Wat mag het kosten ? 1 simpele optie is een netwerkspeler (bv. een Marantz NA 7004 of NA-11S1, maar die prijskaartjes schelen een beetje (tussen 700 en 4000€ ). Maar ik weet niet tot welk niveau die eerste Flacs kan afspelen. Die duurdere speelt gelukkig wel alle Flac varianten...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                  X