Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Appartement kopen om te verhuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Appartement kopen om te verhuren

Goede locatie zoeken, stukje grond kopen waar je garageboxen kan zetten is de beste investering
    die je kan maken, een kennis van ons heeft zo op verschillende plaatsen in de rand van de stad een 200 van die boxen staan.
    Volgens hem stukken beter dan zijn studio's en appartementen die hij verhuurd, geen regels qua isolatie,
    geen electriciteit of andere nutsvoorzieningen en praktisch geen onderhoud, alleen een betonnen bak met
    een goedkope kantelpoort, brengt hem 60€ per maand en per stuk op, de grond ben je nooit kwijt,
    en de boxen kan je gemakkelijk terug laten wegnemen of verplaatsen, en ja, er is altijd een wachtlijst.

Comment

http://www.kenniscentrumvlaamsestede...s/default.aspx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Goede locatie zoeken, stukje grond kopen waar je garageboxen kan zetten is de beste investering
        die je kan maken, een kennis van ons heeft zo op verschillende plaatsen in de rand van de stad een 200 van die boxen staan.
        Volgens hem stukken beter dan zijn studio's en appartementen die hij verhuurd, geen regels qua isolatie,
        geen electriciteit of andere nutsvoorzieningen en praktisch geen onderhoud, alleen een betonnen bak met
        een goedkope kantelpoort, brengt hem 60€ per maand en per stuk op, de grond ben je nooit kwijt,
        en de boxen kan je gemakkelijk terug laten wegnemen of verplaatsen, en ja, er is altijd een wachtlijst.
        en dan ben je een bedrijf met de daarbij behorende verplichtingen..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Slim bekeken
          Een goede kennis heeft "koten" in Leuven

* Bij ons kost een ondergrondse garage, één standplaats, meer dan 10.000 euro Gert...en dan zijn er nog maandelijkse kosten.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Slim bekeken

* Bij ons kost een ondergrondse garage, één standplaats, meer dan 10.000 euro Gert...en dan zijn er nog maandelijkse kosten.
            Kan je mij via PM de naam van die kotenverhuurder doorgeven? Ik zoek nog altijd een kot voor mijn dochter. Dat kopen wordt toch niks.
            Ik heb al 4 keer gereageerd op Immoweb, en niks gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Gezien spaargeld nu helemaal niks meer oplevert denk ik er aan om een appartement te kopen om te verhuren.
              Of ermee op reis gaan? Genieten van het leven?

Of iets kopen aan zee om zelf naartoe te gaan, niet om te verhuren/verloederen, maar later voor de kinderen/kleinkinderen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Of ermee op reis gaan? Genieten van het leven?

Of iets kopen aan zee om zelf naartoe te gaan, niet om te verhuren/verloederen, maar later voor de kinderen/kleinkinderen?
                Af en toe op reis gaan doe ik wel, maar ik heb 4 kinderen die ofwel al studeren, ofwel er aan gaan beginnen. Dat vreet wel aan de reserves, dus het inkomen een bertje aanvullen is niet slecht denk ik...

Comment

Wil je een garageke aan zee (ik spreek voor Nieuwpoort), let dan op want je wagen mag niet te groot zijn of je kan wel binnen maar niet meer uit je wagen, en dat komt dan (voor 99jaar in erfpacht)......tadaaaa 60.000€, zonder geschrijf en dergelijke...
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Een ander perspectief (en geen wat TS helpen kan, denk ik): overwegen om geld aan de kinderen te schenken. Afhankelijk van de hoegrootheid van de erfenis kunnen de successierechten toch oplopen tot 27% geloof ik, tegenover schenkingsrechten 3% voor een geldsom (in Vlaanderen).

Niet voor iedereen weggelegd en een verlegging van het probleem (van het beleggen zonder reële opbrengst), maar je helpt je kinderen in ieder geval voort. Eventueel kan je voorwaarden opleggen (bijvoorbeeld: de gift moet worden gebruikt voor de aankoop van een huis, de gift is persoonlijk en voorbehouden aan de kinderen en kleinkinderen, ...).

De notariskosten kan je vermijden, de bank kan je hierover informeren.

Zoals ik al zei, niet voor iedereen even gemakkelijk te doen en ook maar gewoon een andere zienswijze op een actueel probleem. Niet meer dan dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      en dan ben je een bedrijf met de daarbij behorende verplichtingen..?
                      grt,bouk.
                      In Nederland mischien bouk, hier ben je gewoon eigenaar van een stuk grond met enkele garages die je verhuurd.

Comment

..... hier ben je gewoon eigenaar van een stuk grond met enkele garages die je verhuurd.
                        en die inkomsten hoef je niet op te geven aan de belasting..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Slim bekeken

Even rekenen Theo, stel je koopt een stuk bouwgrond zonder bouwverplichting hier te Hooglede
                          een stuk van 20m breed op 30m diep is dus 600 m², dat kost mij aan de hier gangbare prijzen 120.000€
                          ik zet daar 12 garageboxen op, deze kosten hier bij Lithobeton in Snaaskerke minder dan 5.000€ per stuk KLIK geleverd en geplaatst (bij afname van meerdere boxen nog goedkoper) reken daarbij nog 20.000€ voor afwatering, verharding, en aansluiting electriciteit.
                          maakt dus een totaalplaatje van 200.000€.
                          Opbrengst, à 60€ per box maakt 720€ per maand, voordelen, omzeggens geen onderhoudskosten, en hier is verhuur van die boxen geen enkel probleem,
                          je bouwgrond ben je nooit kwijt, en je boxen kan je mits wat transportkosten steeds terug wegnemen.
                          Nog een voordeel, je hoeft geen EPC, geen electriciteitskeuring en al die dingen alleen je openbare inrijverlichting moet gekeurd,
                          kost je iets van 140€ dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            en die inkomsten hoef je niet op te geven aan de belasting..?
                            grt,bouk.
                            Neen Bouk, en aan die 5.580€ jaarlijkse omzet is gemakkelijk een mouwtje aan te passen, zeker als je kinderen hebt.

Citaat uit het Belgisch wetboek:
                            Bijzondere regeling:
                            In de mate dat het jaarlijks omzetcijfer met betrekking tot deze verhuringen 5.580 EUR niet overschrijdt, kan de particulier een bijzondere regeling genieten, nl. de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen.
                            Door die bijzondere regeling is die persoon: er niet toe gehouden de verrichte handelingen te onderwerpen aan de BTW,
                            en is hij ontheven van de meeste verplichtingen die de BTW-belastingplichtigen gewoonlijk zijn opgelegd.
                            Belangrijke opmerking:
                            Wanneer de verhuur van een garage, een box of een stalling voor voertuigen nauw verbonden is met een huurovereenkomst betreffende een voor een ander gebruik bestemd onroerend goed (bv. appartement, bureel, ...), is deze handeling vrijgesteld van BTW op dezelfde grond als de verhuur van dat ander onroerend goed (appartement, bureel, ...), zelfs indien de verhuringen het voorwerp zijn van twee onderscheiden overeenkomsten.

De verhuur van een garage, een box of een stalling voor voertuigen is nauw verbonden met een huurovereenkomst betreffende een voor een ander gebruik bestemd onroerend goed wanneer beide verhuringen één enkele handeling vormen.
                            Dat is het geval wanneer: De garage of de stalling voor voetuigen en het voor andere doeleinden verhuurd onroerend goed deel uitmaken
                            van eenzelfde onroerend geheel, en zijn verhuurd aan dezelfde huurder door dezelfde eigenaar.
                            Indien de economische activiteit van de particulier zich beperkt tot dergelijke verhuringen dient hij zich niet als BTW-belastingplichtige te laten registreren en heeft hij geen enkel recht op aftrek van de voorbelasting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Een ander perspectief (en geen wat TS helpen kan, denk ik): overwegen om geld aan de kinderen te schenken. Afhankelijk van de hoegrootheid van de erfenis kunnen de successierechten toch oplopen tot 27% geloof ik, tegenover schenkingsrechten 3% voor een geldsom (in Vlaanderen).

Niet voor iedereen weggelegd en een verlegging van het probleem (van het beleggen zonder reële opbrengst), maar je helpt je kinderen in ieder geval voort. Eventueel kan je voorwaarden opleggen (bijvoorbeeld: de gift moet worden gebruikt voor de aankoop van een huis, de gift is persoonlijk en voorbehouden aan de kinderen en kleinkinderen, ...).

Zoals ik al zei, niet voor iedereen even gemakkelijk te doen en ook maar gewoon een andere zienswijze op een actueel probleem. Niet meer dan dat.
                              Is dat altijd 3%?? ongeacht de grootte van het bedrag..
                              Dus 3% bij 10.000 alsook 3% 100.000 of meer.

Ruud
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht

Klopt, je kan zelfs op je sterfbed nog een schenking doen (maar dan moet dat via de notaris) aan 3% schenkingsrechten. Dit valt dan volledig buiten de successie.
                                Wil je die 3% vermijden, dan doe je een handgift. Als je nog 3 jaar leeft, dan valt dat ook buiten de successie, en op een handgift zijn geen rechten verschuldigd. Dat kan wel niet met onroerend goed.

Maar euh... zowel ik als mijn kinderen zijn nog te jong om al te beginnen schenken.
                                Ik blijf gewoon rustig beleggen op mijn gebruikelijke manier. Wat aandelen, wat fondsen, en een beetje op een spaarboekje.
                                En dan nog alles goed gespreid!
                                Met wat geluk haal ik evenveel rendement als de verhuur van een appartement, maar in elk geval met minder zever, telefoontjes en administratie.

Comment

Working...
                                X