Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Newbee bij Telenet - vraagje ivm het analoog doorlussen

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik heb met veel aandacht deze draad gevolgd omdat mijn zoon een ex-Integan klant is in het Antwerpse en, bij overname door Telenet, van het kastje naar de muur gestuurd werd ivm die "supplementaire" diensten waar hij voor betaalt maar ze niet ter beschikking heeft. Vreemd genoeg zijn de techniekers die de zaak moeten komen oplossen (in onderaaneming!) allemaal in hetzelfde bedje ziek .. nu hebben ze hem een splinternieuwe switch gestuurd maar geen enkele instructie over wat hij daar mee aan moet! .. nog eens verlof nemen en thuis blijven voor een non-oplossing? (da pastni met deze modem mijnheer ... da zou tochmoeten werken zenne .. etc ... resultaat = zero!)
    Als er hier iemand een duidelijk antwoord weet over hoe zo een standaard Telenet systeem moet verbonden worden dan hoor ik dat graag, of bestaat zoiets niet? (weblink of pdf is natuurlijk ook ok ..)
    Eén kabel van de Telenet-modem naar de switch.
    Van de switch één kabel naar de digibox & digicorder.
    Eén kabel vanaf de de switch naar de router.
    Eén kabel vanaf de router naar de pc.
    Eén kabel vanaf de router naar de mediaspeler.
    Eén kabel vanaf de router naar de TV: olé!

Zo werkt dit thuis.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Heel erg bedankt Theo !!! ... maar wat is dat gehannes dan met coax + rj45 kabels? (BTW enig idee hoe het zou moeten werken als men Devolo/Powerline/TP-Link spullen gebruikt? Telenet modem naar de powerline en dan aan het andere eind, de switch?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Heel erg bedankt Theo !!! ... maar wat is dat gehannes dan met coax + rj45 kabels? (BTW enig idee hoe het zou moeten werken als men Devolo/Powerline/TP-Link spullen gebruikt? Telenet modem naar de powerline en dan aan het andere eind, de switch?)
        Tussen het modem en de switch mag niks tussen zitten.
        Telenetmodem > kabel naar de switch > kabel vanaf de switch naar de digibox&digicorder.

Effe opletten: de kabels die ik bedoel zijn utp-kabels he. Enkel dus voor netwerkverbinding. Ik kan dus wel "streamen" naar van pc naar tv, of ftp-en (data uploaden) naar de mediaspeler.
        En uiteraard de diensten gebruiken van Telenet.

Via de router naar de digibox&digicorder zal niet lukken
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

OK! heeeel erg bedankt Theo!!!

Comment

Working...
          X