Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgacom

Ik ben nu al meer dan 20 jaar ononderbroken Belgacom klant en van in het begin heb ik daar ook internet (jaar 2000).

Wat is daar nu zo bijzonder aan zul je zeggen. Heel simpel, mijn trouw wordt beloond met..........niets. Juist ja niets. Nu krijg je er van alles en nog wat bij als je klant word. Een tv of tablet, maandenlange kortingen enz...........Wat krijg ik? Nul te kl***n, rien de kluts, nougaballen............(eigenlijk lieg ik, toch iets gekregen, sedert februari is de prijs van mijn abonnement naar omhoog gegaan.)

Alles heb ik meegemaakt met hun spectaculaire adsl in het begin. Ik was tevreden als ik kon inloggen op het internet. Telkens onderbrekingen. Het heeft zo een jaar geduurd eer ze nieuwe servers hebben geïnstalleerd. Vanaf dan ging het stukken beter maar nog niet zoals het moest.

Ik heb al contact gehad met belgacom. Men heeft een klacht opgemaakt, de vriendelijke man aan de lijn gaf mij gelijk maar heeft mij subtiel gezegd dat ik zal kunnen fluiten achter een geschenk.

Het enige wat ik kan doen is afzeggen en opnieuw klant worden. Hoe belachelijk is dat niet.
    Groetjes Steco

Re: Belgacom

Een non-discussie voor mij. Het is toch steeds zo dat men lokkertjes weggeeft om klanten te lokken? Een half jaar geen huur van een digibox, 1 maand gratis de krant, korting op het eerste jaar abonnement van een tijdschrift, ...
    En ja, om van een voordeelactie te kunnen genieten kan je inderdaad geen klant zijn en staat bij de meesten zelfs in hun reglement dat je bv. 1 jaar lang geen klant van hun mag geweest zijn.

Persoonlijk vind ik het een reactie anno 2013, zuur maw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Een non-discussie voor mij. Het is toch steeds zo dat men lokkertjes weggeeft om klanten te lokken? Een half jaar geen huur van een digibox, 1 maand gratis de krant, korting op het eerste jaar abonnement van een tijdschrift, ...
      En ja, om van een voordeelactie te kunnen genieten kan je inderdaad geen klant zijn en staat bij de meesten zelfs in hun reglement dat je bv. 1 jaar lang geen klant van hun mag geweest zijn.

Persoonlijk vind ik het een reactie anno 2013, zuur maw.
      Ik ben nog altijd op zoek naar mijn lokkertje want ik heb buiten de volle pot te betalen nooit wat gekregen. Maar ja dat was ook meer dan 20 jaar geleden.
      Groetjes Steco

Comment

Voor mij een non-discussie idd. ...
        Ik ben al jaren lang telefoon en internetgebruiker via Bcom en ik heb nooit problemen gehad met de klassieke telefoonmodem, integendeel, mijn stokoude telefoonlijn was zo snel dat ik bijna aan de max snelheid van de modem kon internetten.
        Mijn enige probleem dat ik ooit met Bcom had was het overnemen van de ADSL verbinding (op een ander adres dan het mijne) van mijn zoon omdat die naar het buitenland vertrok en de "contractbreuk" niet wou betalen. Dat soort overname hadden ze schijnbaar nog nooit voor gehad ... dat heeft wat heen&weer geschrijf en een hoop administratieve verwarring geschapen. Waar ze uiteindelijk een soort "minnelijke" schikking hebben voorgesteld omdat men aan de telefoon ieder keer wat anders vertelde.
        Mijn ADSL werkte echter perfect, nooit problemen gehad.
        Daarna gratis overgeschakeld naar VDSL2 (zelf geinstalleerd) ... daarna gratis overgeschakeld naar Bcom digitale TV (eveneens eigen install) ... Nu mijn aangekochte, refurbished decoder omgewisseld naar een modernere versie, schijnbaar evenzeer terug gratis ...
        Over wat moet men zich dan beklagen?

.. en als je toevallig decades lang klant bent bij Electrabel, wat hebt ge daar dan wel "gekregen" om jaren lang leeggemolken te zijn met veel te hoge energieprijzen?

Comment

Oh jawel hoor, hier van 't zelfde laken een broek; sinds 1996 heb ik een mobiel telefonie abonnement bij Proximus
          en sinds 2001 internet via Belgacom waar enkele jaren later digitale televisie is bijgekomen...

Weet je wat ik hiervoor krijg als beloning? Een aangetekende brief waarin wordt gedreigd met het afsluiten van hun diensten omdat
          ik per ongeluk vergeten ben om mijn gepeperde factuur te betalen.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Voor mij een non-discussie idd. ...
            Ik ben al jaren lang telefoon en internetgebruiker via Bcom en ik heb nooit problemen gehad met de klassieke telefoonmodem, integendeel, mijn stokoude telefoonlijn was zo snel dat ik bijna aan de max snelheid van de modem kon internetten.
            Mijn enige probleem dat ik ooit met Bcom had was het overnemen van de ADSL verbinding (op een ander adres dan het mijne) van mijn zoon omdat die naar het buitenland vertrok en de "contractbreuk" niet wou betalen. Dat soort overname hadden ze schijnbaar nog nooit voor gehad ... dat heeft wat heen&weer geschrijf en een hoop administratieve verwarring geschapen. Waar ze uiteindelijk een soort "minnelijke" schikking hebben voorgesteld omdat men aan de telefoon ieder keer wat anders vertelde.
            Mijn ADSL werkte echter perfect, nooit problemen gehad.
            Daarna gratis overgeschakeld naar VDSL2 (zelf geinstalleerd) ... daarna gratis overgeschakeld naar Bcom digitale TV (eveneens eigen install) ... Nu mijn aangekochte, refurbished decoder omgewisseld naar een modernere versie, schijnbaar evenzeer terug gratis ...
            Over wat moet men zich dan beklagen?

.. en als je toevallig decades lang klant bent bij Electrabel, wat hebt ge daar dan wel "gekregen" om jaren lang leeggemolken te zijn met veel te hoge energieprijzen?
            Ik klaag helemaal niet over de diensten van belgacom hoor. Er waren veel problemen met internet in het begin maar dat heb ik erbij genomen. Ik ben iemand die de kerk altijd in het midden wil houden en voor wat hoort wat. Mijn punt is. Iemand die om de vijf voeten verhuisd van provider wordt beloond en trouwe klant kan fluiten achter een extra. Dit is gewoon niet eerlijk punt uit.
            Groetjes Steco

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
              Ik klaag helemaal niet over de diensten van belgacom hoor. Er waren veel problemen met internet in het begin maar dat heb ik erbij genomen. Ik ben iemand die de kerk altijd in het midden wil houden en voor wat hoort wat. Mijn punt is. Iemand die om de vijf voeten verhuisd van provider wordt beloond en trouwe klant kan fluiten achter een extra. Dit is gewoon niet eerlijk punt uit.
              Het is anders zeer eenvoudig. Verander van provider, dat is 5 minuten werk.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Inderdaad, een keer of 2-3 klagen, en als ze het niet opgelost krijgen, en jij ontevreden blijft, verander dan van provider.

Comment

En is er een andere provider waar je wel iets zou gekregen hebben ? Telenet geeft in elk geval helemaal niets...
                  Belgacom geeft bv. nog gratis fotoprints (sinds enkele maanden is dat opgenomen in dat puntenprogramma, waar je voor "spaart" bij elke factuur). Op mijn verjaardag zorgden ze ook voor een mini-attentie...
                  Die laatste prijsverhoging heb ik vermeden door mijn abonnement in een pack te nemen (want die waren niet in prijs verhoogd). Niet dat het veel uitmaakt, want over enkele maanden komt er ook 5% bij (maar dan wordt TV-overal wel gratis)...
                  Daarnaast is Belgacom gewoon goedkoper dan Telenet. En hier download ik evengoed aan 50 Mb/s (en ECHT onbeperkt)...

Voor mij mogen ze die cadeaus gewoon volledig afschaffen, en de prijs verlagen voor iedereen : dat zou een betere cadeau zijn...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Voor zover ik weet (Belgacom Skynet abonnee hier) krijgen we zowat één keer per jaar een telefoontje met de vraag of wij ons contract met een jaar willen verlengen; als we positief antwoorden krijgen we bv twee maanden korting of wat anders... Omdat we (voorlopig althans) toch bij Skynet willen blijven, hebben we dat "cadeautje" (want dat is wat "oude" klanten krijgen, geen "lokkertjes" zoals nieuwe klanten) sowieso te pakken. Voldoende toch? Of niet?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Voor zover ik weet (Belgacom Skynet abonnee hier) krijgen we zowat één keer per jaar een telefoontje met de vraag of wij ons contract met een jaar willen verlengen; als we positief antwoorden krijgen we bv twee maanden korting of wat anders... Omdat we (voorlopig althans) toch bij Skynet willen blijven, hebben we dat "cadeautje" (want dat is wat "oude" klanten krijgen, geen "lokkertjes" zoals nieuwe klanten) sowieso te pakken. Voldoende toch? Of niet?
                      Hier toch nog nooit zo'n telefoontje gehad. En trouwens : er bestaan geen jaarcontracten meer, na 6 maanden zijn dat contracten van onbepaald duur. Waarom Belgacom dan nog 2 maanden korting zou geven ???
                      Als Belgacom wel nog jaarcontracten zou geven, zijn ze gewoon onwettig bezig...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Polleke, ik heb geen idee wanneer wij het laatste dergelijke telefoontje nog gehad hebben (ik zou zelfs durven denken in 2013 nog niet), maar totnogtoe was dat altijd voor ons een soort van herinnering dat het jaar om was. Maar er was effectief altijd wel iets dat ze weggaven.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik krijg dit soort telefoons wel van Proximus. Als ik bv. me engageer om klant te blijven voor 24 maand is er wel 1 en ander mogelijk (maandelijks + €1000 aan GSM kosten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Ik krijg dit soort telefoons wel van Proximus. Als ik bv. me engageer om klant te blijven voor 24 maand is er wel 1 en ander mogelijk (maandelijks + €1000 aan GSM kosten)
                            Dat zal dan ook voor meer dan 1 GSM'ke zijn, hoop ik ...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Dat zal dan ook voor meer dan 1 GSM'ke zijn, hoop ik ...
                              Nope , echt niet, 1 telefoon, 1 nummer.

Comment

Working...
                              X