Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CVV nummer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: CVV nummer.

    QUOTE=Hasseltenaar;3860974]Ik zou het schrijven zoals Franstaligen het doen: "Un petit peu de patience".
    Als je twee jaar middelbaar hebt gedaan, zou je dat moeten weten. [/QUOTE]

    Je hebt gelijk...ik ben blijven zitten

    Als je schrijft "encore une semaine de patience" zou het wel goed zijn, omdat semaine vrouwelijk is.

    Of je schrijft "Je doit avoir un peu de patience"
    Als je "peu" schrijft is het mannelijk.

    Je kan beter Marrokaans spreken en schrijven die zeggen tegen alles "de of die"
    Last edited by w00ha; 4 mei 2013, 07:11.

    Comment


    • #32
      Re: CVV nummer.

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Je hebt gelijk...ik ben blijven zitten

      Als je schrijft "encore une semaine de patience" zou het wel goed zijn, omdat semaine vrouwelijk is.

      Of je schrijft "Je doit avoir un peu de patience"
      Als je "pue" schrijft is het mannelijk.

      Je kan beter Marrokaans spreken en schrijven die zeggen tegen alles "de of die"
      Is er dan geen geurtje aan?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #33
        Re: CVV nummer.

        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Inderdaad maar ja, ik heb m'n frans nooit onderhouden, jammer genoeg, al voelde ik er iets tekort zat in de zin, maar allee, 't is verstaanbaar he.
        Edit, ik zie het op wOOha is, maar enfin haha, ik was ook verkeerd.
        Het was niet de bedoeling om te mierenn...etc

        Maar als je toch naar Frankrijk gaat, is dat effe durven je Frans te onderhouden.
        Ik spreek meestal Engels of Duits in Frankrijk. Wat ook verkeerd is, maar ze verstaan me overal.

        In Italië zijn er mensen die 100km verder wonen al problemen hebben met de dialecten en taalgebruiken.
        Vroeger ben ooit in het hoge noorden van NL gaan werken. Toen we ergens 'n hotel zochten verstond die Nederlander gewoon niet wat we vroegen?
        "Wat voor taal spreken jullie eigenlijk..." onverstelbaar. Als ik in het Engels of Duits had gepraat hadden ze me wel verstaan.
        Nederlanders hebben 'n goede uitspraak voor Duits en Engels, maar hun Frans is meestal met haar drop (hollands snoepje)

        Comment


        • #34
          Re: CVV nummer.

          Je hoeft het zo ver niet te zoeken. Als Limburger woon ik al bijna 40 jaar in
          Brugge, en nog altijd geen enkele Bruggeling die me verstaat.

          Comment


          • #35
            Re: CVV nummer.

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Het was niet de bedoeling om te mierenn...etc
            Maar als je toch naar Frankrijk gaat, is dat effe durven je Frans te onderhouden.
            Ik spreek meestal Engels of Duits in Frankrijk. Wat ook verkeerd is, maar ze verstaan me overal.
            Mier jij maar hoor, 't is ochtend.
            Wel 't schijnt fransmannen (ho dat zijn knappe mannen... -hahahahahahaha-) het heel erg appercieren als je hun taal spreekt.
            Die mannen zijn fier op hun taal he.
            Ik kon vroeger heel goed zeggen in de klas ''Je m'enui'' ---of hoe schrijf je het ook---
            Had altijd goeie punten, tot we eens een interimpje kregen waar we heel't jaar de zot mee hielden, met als gevolg ik het jaar erop 6% had.
            Sindsdien nooit meer achter gekeken... Dom van me. ''Maja!''
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #36
              Re: CVV nummer.

              Wel 't schijnt fransmannen ho dat zijn knappe mannen...
              Vooral die wijnboeren die dag in dag uit in de blakke zon moeten werken.
              Lekker gegroefd en meestal nog met een bochel van het harde werken...
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #37
                Re: CVV nummer.

                Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                Wel 't schijnt fransmannen (ho dat zijn knappe mannen... -hahahahahahaha-) het heel erg appercieren als je hun taal spreekt.
                Die mannen zijn fier op hun taal he.
                Denk je echt dat die op je taalvaardigheden vallen ?

                Comment


                • #38
                  Re: CVV nummer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Denk je echt dat die op je taalvaardigheden vallen ?
                  Haha, néé, want ik heb er geen hihi. Zal mijn ander charmeoffensief moeten bovenhalen.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #39
                    Re: CVV nummer.

                    'k Heb me zo'n bankkaart van de post gehaald si. Is idd 3e kost als je geld wil overzetten maar enkel als je dit in het postkantoor doet.
                    Online is het dus gratis. En ik doe het altijd online.
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #40
                      Re: CVV nummer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                      Online is het dus gratis. En ik doe het altijd online.
                      Let op: als je van een andere bank overschrijft hé. Als je het op de site van bpost online doet betaal je 2 euro.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #41
                        Re: CVV nummer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Let op: als je van een andere bank overschrijft hé. Als je het op de site van bpost online doet betaal je 2 euro.
                        Heb ik al gemerkt! Haha, snel van banksite veranderd dus.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment

                        Working...
                        X