Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nestfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nestfotografie

ik weet dat je geen foto's mag posten van een nest, om de dieren niet te verstoren en schade aan te richten aan nest en broedsel
    nu bij mij in de buurt is een drijvende tuin in de vaart aangelegd, voor iedereen zichtbaar vanaf de kades, waar heel veel volk voorbijkomt
    er zijn altijd wel vogels aanwezig zoals duiven, eenden, waterkiekens, nu en dan een gruto of reiger....
    een koppel zwanen en eenden heeft er zijn nest gemaakt en broed nu zijn eieren uit
    alles is zichtbaar vanop de kades en je kan er niet bij alleen met een bootje, zoals kanotoeristen......maar die respecteren het eiland ook
    ik heb foto's vanop de kade genomen, mag ik ze nu posten ? of mag dat ook niet?
    voor ik dat doe wil ik wel toelating van de mods....
    groetjes aline
    groetjes aline

Re: nestfotografie

Kijk ook eens in het forum reglement.
    Alleen bewoond erf is toegelaten dus (een mussen nest in uw brievenbus oid).

Comment

tja, dat had ik ook gelezen, maar dit is een totaal andere situatie, het nest ligt op zeker 300 meter schat ik van de kant in het water aan een openbare plaats, iedereen kan het fotograferen zonder de dieren te storen, trouwens langs beide kanten van het eiland is er vrij druk verkeer....
      ik zal het erop wagen en de locatie mee posten, dan kan iedereen zien wat ik bedoel
      bedankt voor de replay
      groetjes aline
      groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
        tja, dat had ik ook gelezen, maar dit is een totaal andere situatie, het nest ligt op zeker 300 meter schat ik van de kant in het water aan een openbare plaats, iedereen kan het fotograferen zonder de dieren te storen, trouwens langs beide kanten van het eiland is er vrij druk verkeer....
        ik zal het erop wagen en de locatie mee posten, dan kan iedereen zien wat ik bedoel
        bedankt voor de replay
        groetjes aline
        Het duidelijk dat u zo de broedplaats niet verstoort en hoeft het publiceren van deze beelden geen probleem te zijn.
        Eenden en zwanen laten zich niet vlug verstoren: zij broeden vaak vlakbij waar veel mensen komen tot midden in de stad.
        Een zwaan zal ook niet toelaten dat je hun territorium dichter als vijf meter benaderd, ik heb als kanovaarder mee gemaakt op een kanaal dat ze een aanvallende houding aannamen bij het passeren.
        Ook ganzen doen dat als goede waakhonden van hun territorium

Comment

....... het nest ligt op zeker 300 meter schat ik van de kant in het water aan een openbare plaats, iedereen kan het fotograferen zonder de dieren te storen, trouwens langs beide kanten van het eiland is er vrij druk verkeer....
          omdat het in het algemeen niet te controleren is en onder welke omstandigheden een foto is gemaakt, is de regel geen nestfotografie in het leven geroepen.
          dus geen nestfotografie op BD.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            omdat het in het algemeen niet te controleren is en onder welke omstandigheden een foto is gemaakt, is de regel geen nestfotografie in het leven geroepen.
            dus geen nestfotografie op BD.
            grt,bouk.
            Nee, dan beter foto's uit dierentuinen met opgesloten wilde dieren met hun jong waarop op we ons mogen vergapen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Nee, dan beter foto's uit dierentuinen met opgesloten wilde dieren met hun jong waarop op we ons mogen vergapen.
              als het in het fokprogramma past heb ik daar geen probleem mee.
              en de meeste van die beesten zijn niet anders dan gevangenschap gewend, al blijft denk ik de natuur altijd roepen...?
              grt,bouk.

Comment

Schitterende reply !!
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik zou zeggen posten.
                  Als je die beestjes geen kwaad gedaan hebt of hun natuur verstoord hebt...
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

... het nest ligt op zeker 300 meter schat ik van de kant in het water aan een openbare plaats, iedereen kan het fotograferen zonder de dieren te storen ...
                    Als het op 300m van de kant ligt zal je er alvast geen deftige foto van kunnen maken !
                    Maar ben er uiteraard wel benieuwd naar

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Het fotograferen van broedende vogels op of nabij hun nest is verboden.
                      Of dit nu vanop 1 meter of vanop 300 meter gebeurt is niet van belang.

Op een foto kun je niet zien vanop welke afstand de foto is genomen.
                      Dit heeft te maken met het kopiegedrag van mensen, als ze iets leuk zien willen ze dit ook, en zo gebeurt het dan dat er nesten gaan verstoort worden.

Dus om op je vraag te antwoorden: geen foto's van broedende vogels op BD
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

oké, ik kan daar inkomen
                        zal ze dan ook niet posten
                        groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Het fotograferen van broedende vogels op of nabij hun nest is verboden.
                          Of dit nu vanop 1 meter of vanop 300 meter gebeurt is niet van belang.

Op een foto kun je niet zien vanop welke afstand de foto is genomen.
                          Dit heeft te maken met het kopiegedrag van mensen, als ze iets leuk zien willen ze dit ook, en zo gebeurt het dan dat er nesten gaan verstoort worden.

Dus om op je vraag te antwoorden: geen foto's van broedende vogels op BD
                          Dus elke (Britse) natuurserie van de TV weren: maar dat is natuurlijk weer iets anders, want die zijn in een commercieel jasje gegoten.

Comment

....... maar dat is natuurlijk weer iets anders.......
                            inderdaad.
                            grt,bouk.

Comment

Wat een ophef dat er eigenlijk gemaakt wordt over een foto van een dier op een nest. Ik hoop dat toch altijd het gezonde verstand zegeviert en dat de dieren niet verstoord worden. Als je wil mag je één van mijn eenden op haar nest komen fotograferen, daar kan je gewoon naast komen zitten ;-) Het feit van posten van zulk een foto of niet neemt niet weg dat de foto waarschijnlijk al gemaakt is. Ik zou wel een uizondering op de regel willen voorstellen. Neem zoveel mogelijk foto's als je kan van meeuwennesten. Deze (schijt)vogels zijn een echte plaag, zelfs in het binnenland.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                              X