Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische vouwfiets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elektrische vouwfiets

Wie heeft ervaring met elektrische vouwfietsen?
    Ik zoek transportgemak, daarom vouwfiets.
    Gezien de leeftijd en conditie, mag het elektrisch zijn.
    Merken? Prijzen? Actieradius?

Re: Elektrische vouwfiets

Ik heb zelf geen ervaring met elektrische vouwfietsen, maar je moet er wel rekening mee houden dat die veel zwaarder is dan een gewone vouwfiets.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dag Lut,

Wij waren op identieke zoektocht vorig jaar ...
      Er zijn er een aantal, maar uiteindelijk hebben we een niet-opvouwbare elektrische "midi"-fiets gevonden die perfect aan onze eisen voldoet (Oxford Eagle).
      Het voordeel van niet-opplooibaar is een veel stijver frame en dat rijdt veel prettiger.
      Onze midi-fietsen zijn de prettigste waar we al ooit mee gereden hebben - prettiger dus dan een "normale" fiets.
      Maar ja, ieder zijn ding uiteraard. Als het echt opvouwbaar moet zijn, dan komen deze uiteraard niet in aanmerking ...
      Zoals Black Bandit al aangaf, het is een serieus gewicht en dat geeft een grote beperking aan het transportgemak - vouwbaar zijn heeft dus niet echt zoveel voordeel ...

Maar uittesten kan ten huize (nu ja, garage in de kelder en omgeving) Janssens

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik zou die fiets graag in de camper of in de autokoffer meenemen.
        Een kleiner model van fiets haalt die wensen misschien ook.
        Morgen eens bij de plaatselijke fietsenhandelaar kijken naar het aanbod.
        Misschien wordt het wel zo'n Oxford Eagle.

Comment

Als er iemand een vouwfiets met pedalen en "zonder elektrische motor" onder de voeten heeft liggen laat maar weten.

Comment

Wie weet
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hoe groot is het budget, ik heb vorig jaar op 1 gereden en het was werkelijk 1 van de tofste ervaringen met een electrische fiets ooit! (50km/uur met een beetje meetrappen)
              Schijfremmen, geen enkel vijsje te bespeuren en volledig opvouwbaar. Prijs was iets van 4000 euro denk ik. Moet ik eens kijken voor het merk?

Comment

Het is een Oxford Eagle geworden. (@JaJa, bedankt voor de tip)
                Gisteren en vandaag aan fullspeed de batterijduur getest.
                Na 57 km nog 1 van de 5 batterij-indicatie-streepjes zichtbaar.
                Nu ja, 't is hier ook geen Zwitserland.
                Bij mooi weer eens testen hoeveel streepjes er nog overblijven na 40km in de Voerstreek.

Comment

Working...
                X