Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50% korting bij Studio 73

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50% korting bij Studio 73

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
    Feit is dat mensen voor de laagste prijs gaan (of, inderdaad, het gevoel de laagste prijs te betalen), snel bediend (want we vertrekken morgen op vakantie), en aan een grondige uitleg hebben ze niets, enerzijds omdat ze er niet om geven, anderzijds omdat ze het niet snappen. Geen verwijt, het is een ander publiek, zoals ik al zei. Die klanten willen horen dat camera merk X model Y echt makkelijk te gebruiken is, de scènestanden worden goed in de verf gezet, veel pixels heeft (een cijfer dat even makkelijk te vergelijken is als het vermogen of de topsnelheid van een auto)... Niet dat de ruisbeheersing beter is (dat is moeilijker om uit te leggen voor een verkoper die zelf geen fotograaf is, aan een publiek dat op zoek is naar "ne goeie kodak"), of dat je beter in RAW werkt (de soft die ze gebruiken ondersteunt geen RAW, ze zouden snel terug in de winkel staan met de klacht dat geen enkele foto gelukt is), of dat die lens 1 stop sneller is dan die andere, of...
    Waar dit publiek koopt weet ik niet, maar dat ze niet naar de vakhandel gaan, is een vaststaand feit.
    Ja maar als vakhandelaar heb je er niets aan om je tijd te verdoen om over RAW en ruis te praten tegen die mensen want die willen gewoon een camera die goedkoop is en klein is.
    Die hebben nog nooit gehoord hoor over diafragma en ISO, laat staan scherptediepte. Dat ding moet gewoon klikken en zien.
    Dat die mensen dan inderdaad naar de grote jongens lopen is denk ik inderdaad ook dat zij de indruk hebben dat die de goedkoopste zijn. Wat niet altijd zo hoeft te zijn.
    Maar wat wel is dat die grote jongens zowat het hele assortiment hebben uitgestald staan en dan ongestoord alles eens kunnen vastpakken.
    En wat betreft de verkopers daar, tja...... idd. Het valt niet mee om alles te weten hé.
    Kortom, dat is de achteruitgang van de vooruitgang. Straks alles nog via internet en een paar mega stores.

Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      HET probleem is dat Jan Modaal DENKT dat het bij Mediamarkt en anderen zoveel goedkoper is, terwijl dat in veel gevallen NIET zo is.
      Waarom zou anders Mediamarkt bv. GEEN ENKELE prijs op hun site vermelden ? (maar wel overal rondbazuinen dat ze wel de goedkoopste zijn).
      Massa's mensen vergelijken gewoon niet meer, ze geloven blindelings de barnumreclames.
      Als ik (kwestie van voorbeeld) de D7000 bekijk bij Mediamarkt staat hij 50 euro duurder dan bij Kamera Express. Dus Mediamarkt is inderdaad niet de goedkoopste.
      Maar dan is het probleem voor de kleine vakhandel (die duurder is dan MM) nog steeds niet opgelost als je naar nog een goedkopere gaat dan bij Mediamarkt.

Comment

Ik snap het toch allemaal niet zo goed. Je zaak bestaat 40 jaar. Dan heb je toch al massa's winst en een marge opgebouwd t.o.v. 'nieuwkomers' zoals fotokonijnenberg en kamera-express.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Toch heeft de vakhandelaar een meerwaarde voor Jan Modaal, want met een paar simpele vragen (ga je veel foto's maken in huis, wil je landschappen of dieren fotograferen...) kan hij die klant de juiste compactcamera aanraden (wat meer groothoek, iets krachtiger flits, werkt ook met AA'tjes, betere close-up), want net bij die doosjes zijn de verschillen groter dan het lijkt. Veel van die "Kodakskes" lijken uiterlijk op elkaar, dus denkt Jan Modaal dat ie best de goedkoopste neemt, of die Ferrari-rode, of... Maar het zal net het model zijn dat geen groothoek biedt, en Jan wou foto's maken van zijn nieuwe huis. Hij zal teleurgesteld zijn, en de camera in de kast leggen. Met wat uitleg koopt hij echter een geschikt toestel, en stapt hij later misschien over op een "echte" camera, wellicht wordt hij zelfs lid van BD
          Of is er hier niemand die zo begonnen is? Ik ben alleszins op 8-jarige leeftijd met een Instamatic (het "kodakske" bij uitstek, samen met de eeuwige Brownie) begonnen, 3 jaar later mocht ik de Petri 7s gebruiken (ik heb er 3 maand geleden weer eentje op de kop getikt, heerlijk) en toen ik 14 was en een maand naar Londen ging (een exchange programma, bij een gezin), had ik één van de 2 Minolta SRT101 van mijn vader mee, met 24, 50 en 135mm, en enkel Z/W geschoten, omdat we zelf ontwikkelden.
          Enthousiasme begint dikwijls heel bescheiden...
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ik snap het toch allemaal niet zo goed. Je zaak bestaat 40 jaar. Dan heb je toch al massa's winst en een marge opgebouwd t.o.v. 'nieuwkomers' zoals fotokonijnenberg en kamera-express.
            Verkijk je niet op "massa's winst". Je hebt ook kosten, en die zijn niet van de poes, gebouw, personeel, administratie... En als eigenaar van een bedrijf wil je ook leven, je winst blijft niet in de zaak, maar je bouwt een huis, gaat op vakantie...
            Ook is het zo dat je reserves heel snel verdwijnen, en je hebt een bedrijf om geld mee te verdienen, eens je er geld blijft inpompen, moet je stoppen.
            Konijn en KE zijn grote jongens, met kapitaal. Ik ken de ins en outs niet van die bedrijven, maar dit zijn moderne zaken, met een management. De oude zaken zijn familiaal en kleinschalig, wat aangenaam is voor de klant, maar dikwijls nefast voor het bedrijf.
            Mijn vrouw werkte vroeger voor een grote multinational (DHL) als HR manager. Nu werkt ze voor een kleiner bedrijf (interimsector, 250 eigen werknemers + 3.000 dienstenchequers), dat volledig in privéhanden is, de baas is de eigenaar. Ze brengt haar corporate ervaring mee (ze is het enige directielid met deze background), en kan die overbrengen op dit bedrijf waar nodig of nuttig. Het bedrijf wordt nu stilaan anders gerund, ze is er een dik jaar aan de slag.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
              Aan mij zal het niet gelegen hebben want ik was er al jaren klant. Al mijn materiaal komt bijna van studio73. Maar waarom moesten ze zo een groot gebouw neerzetten. Je had daar wel makkelijker parking maar die winkelruimte was veel te groot.
              Het gebouw is niet van Studio 73 maar van Electromic, de winkel ernaast. Studio 73 huurt de ruimte. Ze zijn vermoedelijk uit Geel centrum weggetrokken door het parkeerbeleid aldaar. Veel te duur en moeilijk te bereiken. Je ziet dat meer en meer in de centrums van de grotere steden. Winkel sluiten daar de deuren om zich aan een invalsweg te vestigen.
              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                Het gebouw is niet van Studio 73 maar van Electromic, de winkel ernaast. Studio 73 huurt de ruimte.....
                en das een stuk goedkoper dan die zelfde ruimte te huren in de stad.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                  .Studio 73 huurt de ruimte. Ze zijn vermoedelijk uit Geel centrum weggetrokken door het parkeerbeleid aldaar. Veel te duur en moeilijk te bereiken..
                  Hun vroegere winkel lag wel vlak aan een grote parking in het hartje van de stad -parkeren is daar echt geen probleem maar je moet er inderdaad voor betalen. Ik vond hun verhuis een achteruitgang, de nieuwe winkel was alleen nog met de auto bereikbaar. Op termijn wreekt zich dat want je beperkt je publiek. Je kan hen dat natuurlijk niet verwijten, 't is moeilijk tegenwoordig, vooral voor fotografen maar ook elders. De meeste mensen kopen hun spullen waar ze het aller-aller-allergoedkoopst zijn of lijken, en daarna zien ze wel. (Gerelateerd daaraan is de weggooi-cultuur: niet meer laten herstellen, we kopen gewoon een nieuw. En dat is een gevolg van de technische vooruitgang en van andere dingen... maar dat leidt mij veel te ver).
                  In elk geval, jammer van Studio73.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
                    Hun vroegere winkel lag wel vlak aan een grote parking in het hartje van de stad -parkeren is daar echt geen probleem maar je moet er inderdaad voor betalen. Ik vond hun verhuis een achteruitgang, de nieuwe winkel was alleen nog met de auto bereikbaar. Op termijn wreekt zich dat want je beperkt je publiek. Je kan hen dat natuurlijk niet verwijten, 't is moeilijk tegenwoordig, vooral voor fotografen maar ook elders. De meeste mensen kopen hun spullen waar ze het aller-aller-allergoedkoopst zijn of lijken, en daarna zien ze wel. (Gerelateerd daaraan is de weggooi-cultuur: niet meer laten herstellen, we kopen gewoon een nieuw. En dat is een gevolg van de technische vooruitgang en van andere dingen... maar dat leidt mij veel te ver).
                    In elk geval, jammer van Studio73.
                    Ik ben het volledig met je eens, Joris!
                    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Verkijk je niet op "massa's winst". Je hebt ook kosten, en die zijn niet van de poes, gebouw, personeel, administratie... En als eigenaar van een bedrijf wil je ook leven, je winst blijft niet in de zaak, maar je bouwt een huis, gaat op vakantie...
                      Ook is het zo dat je reserves heel snel verdwijnen, en je hebt een bedrijf om geld mee te verdienen, eens je er geld blijft inpompen, moet je stoppen.
                      Konijn en KE zijn grote jongens, met kapitaal. Ik ken de ins en outs niet van die bedrijven, maar dit zijn moderne zaken, met een management. De oude zaken zijn familiaal en kleinschalig, wat aangenaam is voor de klant, maar dikwijls nefast voor het bedrijf.
                      Mijn vrouw werkte vroeger voor een grote multinational (DHL) als HR manager. Nu werkt ze voor een kleiner bedrijf (interimsector, 250 eigen werknemers + 3.000 dienstenchequers), dat volledig in privéhanden is, de baas is de eigenaar. Ze brengt haar corporate ervaring mee (ze is het enige directielid met deze background), en kan die overbrengen op dit bedrijf waar nodig of nuttig. Het bedrijf wordt nu stilaan anders gerund, ze is er een dik jaar aan de slag.
                      Maar die grote jongens leveren ook een goede service.
                      En informeren wij ons ook niet in allerhande tijdschriften en via internet, waardoor we op het vlak van kennis niet moeten onderdoen voor de meeste verkopers.
                      Is het dan niet logisch dat we te rade gaan bij de dozenschuivers met een goede prijs, snelle levering, geen verplaatsingskosten en goede klantenservice.

De kleinhandel verkoopt wat hij in stock heeft (en dus niet noodzakelijk het beste voor de klant) want anders is hij de klant toch kwijt.

Greetz

Peter

Comment

Hetgeen ik niet serieus vind van een firma met een jarenlange uitstekende reputatie is dat men gewoonweg geen telefoon meer beantwoord en/of emails onbeantwoord laat, en via de webshop doet alsof alles "gewoon verder loopt".
                        Het is zelfs mogelijk om producten waarvoor staat "niet op voorraad" toch in het winkelmandje te plaatsen en te betalen via een creditkaart ....
                        Het minste wat men nu gedurende enkele maanden nog kon/moest doen is de telefoon aannemen en email beantwoorden dit als service naar de grote ex-klanten schare.
                        Ook zou de webshop dagelijks moeten bijgehouden worden van wat nog écht te koop is en wat niet want iemand die van niets weet en besteld ziet waarschijnlijk zijn geld nooit meer terug en krijgt geen product in de plaats.
                        Gisteren ben ik aan de winkel in Geel geweest... gesloten en volledig leeg.
                        Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door omerti Bekijk bericht
                          .....
                          Gisteren ben ik aan de winkel in Geel geweest... gesloten en volledig leeg.
                          dus:
                          zonder dat er iets ontbreekt...?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

@Omerti, wat je in de vorige reaktie schrijft, zou inderdaad niet mogen kunnen !

Iets anders : ik denk dat veel fotozaken niet op tijd hebben ingespeeld op nieuwe tendenzen. (idem met muziekindustrie, maar da's n ander verhaal)

Ik denk niet dat mensen massaal semipro bodies bij Media Markt of Saturn kopen, maar wel bv online. Bv Cameranu.nl zal wschl weinig magazijnvoorraad hebben, weinig personeel, n goedkoop pand etc ... Die bestellen enkel bepaalde zaken bij hun leveranciers als iemand n bestelling plaatst. Daar kan geen enkele traditionele zaak ooit tegenop.

t Is t zelfde als met auto's : mensen gaan de nieuwste Renault testen in n merkgarage, maar kopen hem dan bij Cardoen.

Mensen gaan naar Foto Rubens voor n goeie uitleg, t toestel vastpakken, en dan bestellen via t net.

Traditionele zaken zouden beter focussen op andere zaken ipv het gewone 'verkopen'. Bv workshops geven (betaald), t personeel huwelijksfotografie laten doen, zaken verhuren ipv verkopen, voorstellingen van nieuwe bodies etc doen. Sensors kuisen, reparaties doen ?

In de week zag ik bijna niemand in Rubens, maar in t weekend stond t er vol met mensen die n compactje van 200 euro wilden kopen en er n uur over lameerden, alsof ze n huis of auto gingen kopen.

Dat is toch ook niet het juiste publiek.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Je zag dat al enkele jaren aankomen. De opkomst van de internetverkoop heeft vele van die fotoshops de das omgedaan. Je kon op de kar springen, maar dan met prijzen die heel scherp zijn. Men heeft zich dan proberen te beschermen door in ketens te stappen als "Actionshop, Selection", die slechts een beperkt aantal modellen verdeelden, maar dit bleek ook niet de goeie zaak te zijn. Waarschijnlijk teveel tussenpersonen die elk een graantje willen meepikken en die personeelskost. Altijd hetzelfde, dit is de grootste slokop. Gevolg, er blijven enkel nog maar een paar hele grote over. Maar hoelang zal dat nog blijven duren..., Een zaak zoals Art&Craft is daarom de grote uitzondering waar je nog ter plaatse (geen dozeschuivers dus) van een perfecte service kan genieten en waar bovendien de prijzen zeer scherp zijn.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                dus:
                                zonder dat er iets ontbreekt...?
                                grt,bouk.
                                Ben effe niet mee met uw reactie.
                                Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

Comment

Working...
                                X