Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platendraaier ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Platendraaier ....

Ik heb nog een mooie collectie platen die ik zou willen digitaliseren, maar als ik ze opnieuw gewoon kon draaien zou het ook wel goed zijn.
    Ik vraag me af of er momenteel nog kwalitatieve platendraaiers gemaakt worden ?

Ik heb er een realtief betaalbare van DENON gevonden. ( enfin, voor Denon "goedkoop" te noemen )

Zeer gebruiksvriendelijk, doch beperkt in MP3-kwaliteit.
    Heeft hier iemand ervaringen mee ?

Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Platendraaier ....

Maakt Technics geen platenspelers meer?
    Ik dacht dat die nog altijd te koop waren, dat zijn de platenspelers die vroeger door zowat elke dj gebruikt werden (ik heb er zelf ook nog gehad).

Die zal je ook nog wel tweedehands kunnen vinden.
    Het pick-up element en de naald zijn ook wel heel belangrijk voor een goede geluidsweergave (in de meeste koppen van professionele platenspelers kan je wel andere elementen zetten als het originele niet meer te vinden is).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Er worden nog steeds goede platenspelers gemaakt: even Googlen.
      Er worden ook weer platen op vinyl geperst of heruitgegeven, die in speciaalzaken te koop zijn.

Last edited by Eenbes; 18 april 2013, 22:13.

Comment

Kijk eens op 2de hands.be .Daar kan je nog kiezen
        Succes
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Er worden nog steeds goede platenspelers gemaakt
          Inderdaad, maak je keuze. http://www.bekafun.com/nl/products/k...DJ%20turntable

Comment

Heb zelf nog 2 Dual 1225/1226 met zelfs nog reserve naalden. Zij worden af en toe nog eens ingezet, pure nostalgie , om oa mijn nogal zeer uitgebreide Elvis collectie te beluisteren. Maar inderdaad er zijn er van elk beter merk nog wel wat te vinden 2de hands.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

De keuze aan nieuwe draaitafels is ook nu nog gigantisch.

Een goed betaalbare vind je zeker terug in het merk Pro-ject
              Een prima klassieker is natuurlijk rega met hun befaamde armen. Deze is ook zeer goed betaalbaar.
              Maar verder heb je natuurlijk nog NAD, Thorenz, Denon (zeer goede elementen ook),... de keuze is zo goed als onbeperkt.

Zelf heb ik mij enkele jaren terug nog een Clearaudio gekocht met een Benz Micro Ace als element.
              Prima kwaliteit.

Groeten,
              Geert
              Last edited by Appendix; 19 april 2013, 22:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                De keuze aan nieuwe draaitafels is ook nu nog gigantisch.

Een goed betaalbare vind je zeker terug in het merk Pro-ject
                Een prima klassieker is natuurlijk rega met hun befaamde armen. Deze is ook zeer goed betaalbaar.
                Maar verder heb je natuurlijk nog NAD, Thorenz, Denon (zeer goede elementen ook),... de keuze is zo goed als onbeperkt.

Zelf heb ik mij enkele jaren terug nog een Clearaudio gekocht met een Benz Micro Ace als element.
                Prima kwaliteit.

Groeten,
                Geert
                Volgens mij is dit de enige zinnige optie, anders kan je beter bij gewone CD weergave blijven

Voorwaarde is ook wel dat de platencollectie voldoende groot is en het vinyl zich in goede staat bevindt. DJ platenspelers zijn te robuust en zullen de fijnste nuances nooit goed weergeven (Ik heb zelf de "vermaarde" Technics SL1200 MKII en kan dus goed vergelijken) De andere goedkope toestelletjes zijn absoluut te mijden wegens een te lamentabele constructie en bijhorend brak geluid.

Comment

Working...
                X