Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WD My Book Studio Mac edition

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• WD My Book Studio Mac edition

Iemand ervaring met deze schijf ? Of met een andere Western Digital schijf ? De WD crapware staat blijkbaar of bijna al hun schijven en wordt als het ware door je strot geduwd.
    Er automatisch een VCD image gemount met WD Smartware software en kan dit moeilijk (of helemaal niet) verwijderd worden...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: WD My Book Studio Mac edition

Die software kunt ge wel verwijderen maar heeft geen ruimte vrij.
    Met andere woorden je bent die ruimte kwijt.
    Ik gebruik (buiten mijn SSD schijf(ven) van Samsung uitsluitend WD HDD's.
    Heel tevreden van die HDD's maar een My Book moet ik nooit meer hebben.
    Heb eens geprobeerd om mijn bootdisk met timemachine over te zetten?
    Na anderhalve dag dacht ik dat het eindelijk was gelukt maar ik kon niks terugzetten en kreeg een foutbericht.
    Voor mij zeker geen My Book meer.
    Daarentegen My Passport werkt uitstekend (op pc want ik heb geen mac meer) maar die werkte ook goed op mijn mac pro.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Die Smartware/VCD zit blijkbaar in de firmware ingebakken, zou wel verwijderd kunnen worden met een firmware update...

Dit is het alternatief voor mijn budget :
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Die Smartware/VCD zit blijkbaar in de firmware ingebakken, zou wel verwijderd kunnen worden met een firmware update...

http://www.pixmania.be/be/nl/7259357...imus-2-tb.html
        Mijn MyBook was stuk. Dus RMA.
        Gisteren leverde UPS een nieuwe MyBook > 2T.

Die Smartware is brol. DUS Ik heb alles gewist wat op de schijf stond.
        Smartware maakt een zeer beperkte backup van jouw bestanden. Géén image dus van de systeem schijf bijv.
        Die "ses-driver" moet je wel installeren. Waarom weet ik niet.

Normaal gebruik ik Acronis voor een backup, een image.

O.T.
        Chip.de is een zeer goede Duitse site.
        En ik wilde iets anders proberen
        Daar vond ik backup software die goed zou zijn. Heeft veel andere mogelijkheden.
        Ik heb toen "Paragon Backup & Recovery 2013 FREE" gedownload en geprobeerd.
        Werkt prima en even snel als Acronis.
        Heb dus nu een goede image op de MyBook staan.

Een kopie maken van bestanden naar die MyBook gaat snel (via USB3).
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

http://www.pixmania.be/be/nl/7259357...imus-2-tb.html
          Je kunt die Smartware uitschakelen, maar het blijft de ruimte innemen op de schijf. Volgens mij wordt die partitie gewoon onzichtbaar gemaakt.
          Je moet de WD My Book en WD My Passport zien als back-up schijven vooral als je hun software installeert kunt u er ook niks anders mee doen.
          Met een LaCie heb ik geen ervaring.
          De beste back-up software is nog altijd Acronis True Image. Norton Ghost wordt door Symantec nog altijd stiefmoederlijk behandeld en werkt niet onder Windows 8.
          Op een andere pc gebruik ik Syncbackfree, niet mis maar onvolledig.

@ Theo, die Paragon ga ik eens op die andere pc uitproberen se.
          Last edited by Red Falcon; 16 april 2013, 16:54. Reden: typo

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Je kunt die Smartware uitschakelen, maar het blijft de ruimte innemen op de schijf. Volgens mij wordt die partitie gewoon onzichtbaar gemaakt.
            Je moet de WD My Book en WD My Passport zien als back-up schijven vooral als je hun software installeert kunt u er ook niks anders mee doen.
            Met een LaCie heb ik geen ervaring.
            De beste back-up software is nog altijd Acronis True Image. Norton Ghost wordt door Symantec nog altijd stiefmoederlijk behandeld en werkt niet onder Windows 8.
            Op een andere pc gebruik ik Syncbackfree, niet mis maar onvolledig.

@ Theo, die Paragon ga ik eens op die andere pc uitproberen se.
            Je kan die MyBook toch formateren, dan is alles gewist. En gebruiken als een normale externe schijf.
            Ik heb me aanvankelijk laten vangen door het design en die Smartware.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Erm... Acronis, Norton ? Ik werk wel op Mac (en Linux).
              Wil deze schijf gebruiken voor een Time Machine backup.
              De metalen behuizing spreekt me aan, maar dat heeft de LaCie minimus ook. Heb geen USB 3, dus USb2 is redelijk traag. De firewire 800 van de WD schijf is daarom een grote troef, plus het feit dat het je computer niet vertraagt tijdens het backupen, wat USB wél doet...

@Theokus : nee, herformatteren wist de Smartware Virtual CD niet, zit in de firmware. Leuk, hè.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Erm... Acronis, Norton ? Ik werk wel op Mac (en Linux).
                Wil deze schijf gebruiken voor een Time Machine backup.
                De metalen behuizing spreekt me aan, maar dat heeft de LaCie minimus ook. Heb geen USB 3, dus USb2 is redelijk traag. De firewire 800 van de WD schijf is daarom een grote troef, plus het feit dat het je computer niet vertraagt tijdens het backupen, wat USB wél doet...

@Theokus : nee, herformatteren wist de Smartware Virtual CD niet, zit in de firmware. Leuk, hè.
                OK
                Kon je even goed een andere schijf aanschaffen niet?
                Ik denk dat die extra's de schijf ook duurder maken EN je geen volle vrijheid geven.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  OK
                  Kon je even goed een andere schijf aanschaffen niet?
                  Ik denk dat die extra's de schijf ook duurder maken EN je geen volle vrijheid geven.
                  Qua prijs valt dat heel goed mee, een schijf met Firewire is altijd een stuk duurder geweest dan gewoon een disk met USB.
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb (Mac-only huishouden) een drietal LaCie d2 Quadra-schijven; die geven verschillende aansluitmogelijkheden, hoewel ik meestal USB2 zal gebruiken. Daisychainen doe ik echter wel met FW800.
                    Mijn TimeCapsule is een 1TB van Apple, maar zal ook worden vervangen door een grotere bij aanschaf van een nieuwe Mac.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                    X