Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlanders gaan tol betalen in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Even ON-topic.

    Waarom zouden NLers niet betalen? Ze betalen in F, CH, I, E...... maar in B zou ineens een probleem zijn.
    Waar is het protest tegen de F betaalsnelwegen, het CH vignet.....
    In F, CH, I, E heb je een alternatief. In B niet : "De tol gaat gelden op alle autosnelwegen, maar ook op de gewestelijke N-wegen."

    Jan

    Comment


    • #17
      Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Inderdaad,
      maakt blijkbaar deel uit van een nieuwe wetgeving dacht ik?
      op termijn gaan alle websites zo'n popup moeten geven (bij eerste bezoek).
      Nee, daar hebben we niet goed over nagedacht

      Sorry.

      Jan

      Comment


      • #18
        Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        In F, CH, I, E heb je een alternatief. In B niet : "De tol gaat gelden op alle autosnelwegen, maar ook op de gewestelijke N-wegen."

        Jan
        In F heb je alleen in theorie een alternatief.
        In de praktijk kan je bijna niet anders dan de snelweg nemen, en het is véél duurder.

        In CH betaal je 40€ voor een jaar, en er zijn véél minder autowegen.
        Zelfs in Cz heb je een vignet nodig...

        Een retourtje Parijs kost je al 25€. De afstand is ongeveer hetzelfde als via Antwerpen naar Luxemburg en terug. En wij zouden geen 20€ mogen vragen voor 2 weken....

        Comment


        • #19
          Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

          Niemand verplicht Nederlanders om in België te komen rijden, die keuze maken ze zelf.

          Normaal zouden de Nederlanders zelfs dubbel moeten betalen, vooral tijdens de vakantieperiodes hebben ze bijna allen hun sleurhut bij en zijn ze dus eigenlijk op gang met 2 voertuigen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

            voor mij mag een tol of een wegentaks maar dan moeten ze eerst wel zorgen dat er fatsoenlijke wegen liggen en dat is momenteel met onze zakkenvullers van ministers bijlange niet het geval ......

            Comment


            • #21
              Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

              Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
              voor mij mag een tol of een wegentaks maar dan moeten ze eerst wel zorgen dat er fatsoenlijke wegen liggen en dat is momenteel met onze zakkenvullers van ministers bijlange niet het geval ......
              Volgens mij gaan ze het geld van dat vignet voor de wegen gebruiken..
              hoe kan je nu geld uitgeven dat je niet hebt?

              (owjee, hier komt weer iets op gang )
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Volgens mij gaan ze het geld van dat vignet voor de wegen gebruiken.
                Vooral om ze beter te verlichten ... met flitsbakken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                  In België rijden in verhouding meer buitenlandse wagens en vrachtwagens dan in andere Europese landen. Dat maakt dat het onderhoud van de wegen wel mag bekostigd worden door buitenlanders. Belgen betalen nu ook voor rijden in andere landen. Anderzijds lijkt me het een slecht idee omdat minder Nederlanders een dagje uit naar Antwerpen zullen overwegen. Een tussenoplossing zou zijn die vignet enkel invoeren voor vrachtwagens, camionettes en caravans? Dat heeft minimaal invloed op gemiste toerisme-inkomsten en degenen die de weg het meeste verslijten betalen toch mee aan het onderhoud.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                    Aan de Nederlanders die meelezen: jullie blijven welkom, hoor.
                    En voel je niet geviseerd: iedereen zal moeten betalen, niet alleen jullie. Buitenlanders via vignet, Belgen via belasting. Of als we pech hebben, via belasting én vignet...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Of als we pech hebben, via belasting én vignet...
                      En als we veel geluk hebben blijft het bij ... een verhoogde BIV + rijtaks + wegenvignet + kilometerheffing + verhoogde accijnzen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Aan de Nederlanders die meelezen: jullie blijven welkom, hoor.
                        ...
                        ohh.. gelukkig maar.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                          De Belgen gaan over hun eigen belastingen en wetten en Nederlanders (de grensbewoners) gaan er over of ze dan nog de grens oversteken voor hun aankopen of een terrasje in Antwerpen bezetten.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                            We betalen nu al genoeg belastingen en ik vrees ervoor dat het zal opslaan.
                            Betaal elk jaar ongeveer 260€
                            Mag ik vragen wat een gemiddelde wagen van 9pk bij onze noorderburen kost aan verkeers belasting?
                            Meer info over de verkeersbelasting http://belastingen.vlaanderen.be/nla...ult.asp?id=139

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              ......
                              Mag ik vragen wat een gemiddelde wagen van 9pk bij onze noorderburen kost aan verkeers belasting?
                              wij betalen per gewicht..
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nederlanders gaan tol betalen in België

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                wij betalen per gewicht..
                                grt,bouk.

                                Das om problemen vragen he ik weeg 150 kg

                                Dus als ik een Smart koop ben ik beter af in NL dan hier lol
                                Maar als ik een Hummer koop betaal ik me blauw in NL maar in Belgie ben ik al groen hoor

                                Edit; die smart zal niet gaan hoor bij de eerste bocht naar rechts lig ik op mijn zij

                                Comment

                                Working...
                                X