Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de liefhebbers :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de liefhebbers :)

    Communicatiedienst van de FOD Financiën

    Gisteren publiceerde het Belgisch Staatsblad de nieuwe aangifte in de personenbelasting.
    Op 30 april 2013 in de voormiddag zal de FOD Financiën een persconferentie houden die traditioneel het aangifteseizoen inluidt.

    Tijdens deze persconferentie zullen onder andere de toegevoegde rubrieken of codes en de verdwenen rubrieken in de aangifte voor het aanslagjaar 2013 worden toegelicht.

    Onze dienstverlening naar de burgers toe om hen bij te staan bij de invulling van die aangifte, de indieningsdata voor de aangiften,
    Tax-on-web en het voorstel van vereenvoudigde aangifte dat sinds een paar jaar bestaat, zullen ook aan bod komen.

    De FOD Financien houdt eraan te communiceren over deze onderwerpen op het ogenblik dat de papieren aangifte verspreid zal worden
    en Tax-on-web beschikbaar zal zijn. Vandaar dat de FOD Financiën met u afspreekt op 30 april 2013.
    Een uitnodiging volgt.

    Publicatiedatum:
    din, 09/04/2013 - 15:44
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Voor de liefhebbers

    Vereenvoudigde aangifte jaja....

    Ik ben sinds 4 jaar op pensioen, we "genieten" van een gezinspensioen, mijn echtgenote heeft onvoldoende gewerkt voor een eigen pensioen.

    Tot verleden jaar had ik dus 1 getal in te vullen onder "pensioenen" en een ander getal onder "voorheffing". De fiscus kende dan een "huwelijksquotiënt" toe aan mijn vrouw.

    Krijgen we enkele weken terug 2 fiscale fiches van de RVP, 1 op mijn naam en 1 op naam van mijn echtgenote.
    Op elke fiche dan nog elke keer 2 bedragen die nergens op slaan, en als ik alle bedragen optel kom ik op 400 euro méér dan ik werkelijk ontvangen heb.

    Bij navraag zou dat systeem fiscaal gunstiger moeten zijn voor mensen met één pensioen.
    Ik heb dan eens alle bedragen opgezocht die ik vorig jaar ontvangen heb en dat ingevoerd in Taxcalc. Als ik daarna de bedragen invoer volgens de ontvangen fiches zou ik 50 euro meer personenbelasting mogen gaan ophoesten.
    Ondertussen de RVP op de hoogte gesteld met de vraag om mij dan maar een fiche "oude stempel" te sturen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Voor de liefhebbers

      Ik zou met dat dossier eens naar je belastingcontroleur gaan om het hem voor te leggen en uitleg te vragen en laten voorberekenen wat het nu zal uitkomen !?

      Comment

      Working...
      X