Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olijfolie of boter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olijfolie of boter

    Voor warme bereidingen: wat is het beste?
    En wat is een goede olijfolie? Merk en winkel (=grootwarenhuis) ?
    Doel is geen extra vettige dingen in de maaltijden.

    Snoepen en suikers "probeer" ik te laten...was erg de laatste tijd, pffff.
    Koffie en thee drink ik steeds zonder suiker.
    Iedereen snapt intussen wel waar ik tegenaan kijk...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Olijfolie of boter

    goh, da's een tricky vraag Theo, ik vind beide goed om warme gerechten klaar te maken.
    Ik denk dat het meer afhangt van persoonlijke smaak en goesting; veel chef-koks zweren bij het gebruik van echte boter terwijl andere dan weer
    zweren bij het gebruik van olijfolie.
    Voor mezelf vind ik de combinatie van de 2 (twee) nog steeds het beste maar zoals ik al schreef is dat een kwestie van persoonlijke smaak.

    Je kan ook ongezouten boter gebruiken om maaltijden te bereiden en een klein beetje zeezout toevoegen aan je gerechten.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Olijfolie of boter

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      goh, da's een tricky vraag Theo, ik vind beide goed om warme gerechten klaar te maken.
      Ik denk dat het meer afhangt van persoonlijke smaak en goesting; veel chef-koks zweren bij het gebruik van echte boter terwijl andere dan weer
      zweren bij het gebruik van olijfolie.
      Voor mezelf vind ik de combinatie van de 2 (twee) nog steeds het beste maar zoals ik al schreef is dat een kwestie van persoonlijke smaak.

      Je kan ook ongezouten boter gebruiken om maaltijden te bereiden en een klein beetje zeezout toevoegen aan je gerechten.
      Ok maar ik moet dringend lijnen
      Het is nog geen ramp maar euh... het begint mezelf te storen he.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Olijfolie of boter

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ok maar ik moet dringend lijnen
        Het is nog geen ramp maar euh... het begint mezelf te storen he.
        Lijnen Theo, of beter gezegd uw conditie en lichaamsgewicht, op pijl houden doe je niet door gerechten en/of maaltijden te bereiden in echte boter of olijfolie maar doe je best door veel lichaamsbeweging te nemen
        zoals bijvoorbeeld door te sporten (fietsen, zwemmen, joggen, wandelen, fitness, spinning, etc.)

        Of eet gewoon een paar boterhammen minder want wat helpt het wanneer je vlees e.d. in olijfolie gaat bereiden omdat het "gezonder" is maar je steeds dezelfde grote porties verorberd?
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Olijfolie of boter

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Lijnen Theo, of beter gezegd uw conditie en lichaamsgewicht, op pijl houden doe je niet door gerechten en/of maaltijden te bereiden in echte boter of olijfolie maar doe je best door veel lichaamsbeweging te nemen
          zoals bijvoorbeeld door te sporten (fietsen, zwemmen, joggen, wandelen, fitness, spinning, etc.)

          Of eet gewoon een paar boterhammen minder want wat helpt het wanneer je vlees e.d. in olijfolie gaat bereiden omdat het "gezonder" is maar je steeds dezelfde grote porties verorberd?
          Dat bewegen is een probleem.
          Intussen heb ik een en ander gelezen: als het maar "mager" is dat zou helpen
          Veel water drinken.
          Die dieetsoepen staan me wel aan
          (zelf maken he)
          Kipfilet (mager) en mager vlees.
          Enz. enz.
          Ik ga er toch aan beginnen hoor
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Olijfolie of boter

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dat bewegen is een probleem.
            Intussen heb ik een en ander gelezen: als het maar "mager" is dat zou helpen
            Veel water drinken.
            Die dieetsoepen staan me wel aan
            (zelf maken he)
            Kipfilet (mager) en mager vlees.
            Enz. enz.
            Ik ga er toch aan beginnen hoor
            En vooral; héél véél bewegen hoor!!
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Olijfolie of boter

              Het is de moment, om met de fiets er op te trekken en de ontluikende natuur vast te leggen: Bloesems, vogels, veranderend landschap.
              Een fles/bidon water en een banaan en je zijt voor enkele uren "goe" bezig
              Bij thuiskomen heb ik wel iets steviger verdiend, vind ik.

              Comment


              • #8
                Re: Olijfolie of boter

                3 keer per week één uur intensief sporten. Je zal binnen het jaar langzaam, maar vooral niet jojo vermageren en je kan alles eten en drinken wat je lust. Formules op korte termijn deugen niet...
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Olijfolie of boter

                  Olie of boter bevatten evenveel calorieën.

                  Olie is wat gezonder omdat het minder cholesterol bevat, maar daar vermager je niet van.
                  Stoppen met snoepen, gewoon wat minder eten, en inderdaad bewegen.
                  Ook pintjes of alcohol zijn caloriebommen. (glazen boterhammen)
                  Uiteraard is suikerhoudende frisdrank helemaal nefast.

                  Laat die flikkerende TV wat rusten, en ga buiten wat foto's maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olijfolie of boter

                    bewegen Theo..je zit in de gevarenzone wat je leeftijd betreft.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olijfolie of boter

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ok maar ik moet dringend lijnen
                      Het is nog geen ramp maar euh... het begint mezelf te storen he.
                      Zes keer eten per dag, maar stel je niet veel voor van dat eten. Twee, max. 3 stuks fruit per dag. Opgelet een banaan telt voor 2 stuks. Max. 100 gr. mager vlees/dag, boterhambeleg inbegrepen.
                      Geen alcohol, limonades, zoetigheden, sauzen, .....Veel water drinken.
                      Als beweging een half uur per dag wandelen.

                      Ik ook zou er absoluut mee moeten beginnen.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olijfolie of boter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        ......
                        Als beweging een half uur per dag wandelen.

                        Ik ook zou er absoluut mee moeten beginnen.
                        yep..zie #10.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olijfolie of boter

                          Begin een start to run, let een beetje op je eten. En als je in de gevarenzone qua leeftijd zit: ga eerst met een dokter praten voor je begint met sport en/of dieet!

                          Bij mij met start to run (in groep, niet individueel) sinds september 2012 10kg kwijt, en dat zonder dieet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olijfolie of boter

                            doe maar goed boter of olie in je maaltijd. Je zal makkelijker het snoepen en de zoetigheid laten. Vet triggert in je hersenen het systeem dat zegt dat je genoeg gegeten hebt. Wil je vermageren, maak dan een goed vettig soepje, dat een kwartier voor de maaltijd eet. Dat gaat snel door het systeem en tegen dat je aan je hoofdschotel begint (die dan wat vetarmer mag zijn) werkt. Vermijd vooral zoetigheden en vooral frisdranken in de buurt van maaltijden: suiker stimuleert de eetlust.

                            Beweging en dieten samen versterken elkaars resultaat. Probeer een sport de doen met hoge intensiteit en intervaltraining. Met steady state (2uur in zelfde tempo lopen) verbrand je misschien iets meer, maar dat verhoogt je basaal metabolisme niet zoals intervaltraining en intensiever sporten dat doen. Steady state toestanden gaan zelfs stimuleren dat je gemakkelijk reserve-vet opbouwt, terwijl je met interval- of krachttraining het vermogen van de spieren om vet te verbranden op elk moment van de dag versterkt. Ik ben zelf van 10uur duursport in de week (zwemmen en fietsen) naar 3x45 minuten krachttraining gegaan zonder een grammetje vet bij te kweken.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olijfolie of boter

                              @Theo,

                              ik ga nu in enkele woorden een hele kookboek schrijven

                              = Minder binnen, meer buiten"

                              Voila, dat is mijn kookboek.


                              Minder eten en meer verbruiken en dat doet afvallen.

                              Momenteel ben ik op 6 maanden 23 kg afgevallen en heb gewoon 2 dingen gedaan = geen alcohol meer, lig sinds sept 20132 droog en geen sauzen meer.
                              Echt snoepen deed ik niet zo veel.

                              Wat betreft die light-producten, niet al teveel nemen want enkel uw portefeuille vermagert ervan.

                              Nu de zomer in aantocht is zal ik ook meer kunnen bewegen. Ga wandelen, fietsen en 3 à 4 per week tennissen.
                              Na dit alles drink ik enkel water, geen alcohol meer aan de toog.

                              Want ik dronk wel veel, heel veel, heel heel veel alcohol.
                              Daarna goed, zeer goed en zeer veel eten en hoe vettiger hoe prettiger.

                              Dus, zoals ze in Holland zouden zeggen, elk pondje gaat door het mondje.

                              Want waar je jaren voor gespaard hebt, wil je dan voor de zomer in enkele weken kwijt = dat gaat echt niet.

                              In het begin, leg de lat niet te hoog, want dat kan je toch niet volhouden.
                              Want dan krijg je het zo gevreesde jo-jo effekt.

                              Veel moed.

                              ps Je kan me altijd een PB sturen en dan steunen we mekaar.
                              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                              BD0460BE

                              Comment

                              Working...
                              X