Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

    Vandaag de overstap gemaakt en alles werkt perfect.

    Maar...het "probleem" dat ik met mijn vorige router heb, is nu omgekeerd.

    Even schetsen: je moet ons huis bekijken als een lange rechthoek, met ruw geschetst, aan de ene kant de garage en ongeveer op dezelfde hoogte de woonkamer.

    En aan het andere uiterste van de rechthoek, mijn bureaukamer.

    Vroeger stond mijn Skynetrouter in mijn bureaukamer en had ik een zwakke wifi in de woonkamer.

    Nu staat de Telenet-router in de garage en heb ik een veel betere wifi in de woonkamer, doch in mijn bureau is de wifi veel te zwak.
    Geen echt groot probleem, want ik heb een switch met 8 poorten, dus vrijwel alles kan aan de draad, behalve natuurlijk de iPad.....


    Ik zoek dus nog iets om in mijn bureau te plaatsen zodat ik mijn Ipad daar ook kan gebruiken.
    Liefst zo krachtig mogelijk. Ik schakel het dan ook alleen maar aan wanneer nodig.

    Maar van die toestanden heb ik dus absoluut geen verstand. (wat heb ik in feite nogig: wifi acces point, wifi adapter of wifi router ? In mijn bureau komt enkel een UTP toe die van de garage via de kruipkelder komt )

    Kan iemand me iets aanbevelen ? Liefst van bij Tones of Mycom. Of als het niet duurder is, mag het ook van Coolblue.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

    Je zou eventueel in je woonkamer, of zelfs ietsje verder richting bureau, op een punt waar het signaal nog goed is, een repeater kunnen plaatsen.

    Dan zou je probleem normaal gezien ook opgelost moeten zijn.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

      Je hebt een ethernetaansluiting in je bureau. Daar plaats je best een "Access point". Eigenlijk is dat een draadloze switch. Als je toevallig nog een router liggen hebt, dan kan je deze gebruiken. Maar deze dan niet via de WAN-poort aansluiten, maar via de switch (de meeste Wifi-routers bevatten ook een 4-poorts switch). Sommige routers kan je ook in "access point" mode plaatsen. Dan is de router-functie zeker uitgeschakeld. Mocht je het met een router doen, dan schakel je van deze ook de DHCP-server uit (het is best dat je maar 1 zo'n ding in je netwerk hebt).
      Een repeater is ook een mogelijkheid, maar deze moet je dan wel plaatsen op een plaats waar je Wifi ontvangst nog goed is en meestal kan je met een Repeater niet de volle snelheid halen (gewoonlijk val je max. op de halve snelheid). Met een Access point is dat geen probleem.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Je hebt een ethernetaansluiting in je bureau. Daar plaats je best een "Access point". Eigenlijk is dat een draadloze switch. Als je toevallig nog een router liggen hebt, dan kan je deze gebruiken. Maar deze dan niet via de WAN-poort aansluiten, maar via de switch (de meeste Wifi-routers bevatten ook een 4-poorts switch). Sommige routers kan je ook in "access point" mode plaatsen. Dan is de router-functie zeker uitgeschakeld. Mocht je het met een router doen, dan schakel je van deze ook de DHCP-server uit (het is best dat je maar 1 zo'n ding in je netwerk hebt).
        Een repeater is ook een mogelijkheid, maar deze moet je dan wel plaatsen op een plaats waar je Wifi ontvangst nog goed is en meestal kan je met een Repeater niet de volle snelheid halen (gewoonlijk val je max. op de halve snelheid). Met een Access point is dat geen probleem.
        Hier exact hetzelfde gedaan: router in de living en access point op het bovenste verdiep. Ik heb ze op verschillende kanalen staan en beiden hebben ook aparte SSID en wachtwoord. Router met DHCP ingeschakeld en AP gewoon automatisch IP laten toekennen. Nu nog een extra kabel en AP achteraan in de keuken en dan kunnen we in de zomer op het terras vrolijk verder (inter)netwerken.

        Comment


        • #5
          Re: Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

          Bij ons was het heel wat zoeken om overal op het net te geraken. Onze woning bevat veel gewapend beton en anderzijds is er een keuken die tussen bureau en living zit en een zeer storende factor vormt.
          In onze living een Time Capsule verbonden met een powerline adaptor als acces point en tevens backup voor de MacBookPro . De Bbox van Belgacom staat boven, waar wij de beste coverage verkregen. In ons bureau beneden ook een powerline adapter waar een PC aanhangt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Overgestapt naar Telenet - een routervraagje.

            100% akkoord met polleke.
            Een access point toevoegen is de beste oplossing!

            Alleen spijtig dat ze dat bij de helpdesk van Telenet niet weten, het had me veel tijd kunnen besparen.

            Comment

            Working...
            X