Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek-installatie testen - welke nummers ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Muziek-installatie testen - welke nummers ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Alvast nog steeds beter dan een reactie dat niets bijdraagt of een zoveelste nieuw topic starten.
    als het dan nog wat met muziek te maken had ok , maar dit heeft er weinig mee te maken
    maar ja zoals gewoonlijk zal jij het weeral beter weten zoals bij elk topic waar dat je op reageert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      neen dank u, geef mij maar echte goede muziek
      Ik ben nieuwsgierig naar jouw favoriete muziek, Gert.

Laat er geen gras over groeien en deel wat nummers met ons

Laat Chit Chat nog eens swingen !

Ik trek alvast mijn dansschoenen aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        als het dan nog wat met muziek te maken had ok , maar dit heeft er weinig mee te maken
        Misschien moet je kritiek dan ook al zingend uiten ... zo blijft dat tenminste on topic. 😆
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

khem heel die oude draad niet gelezen maar een top CD om een installatie te testen is Graceland van Paul Simon.

YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Een tijd terug gingen we samen met onze lezers op zoek naar het best klinkende album aller tijden. Dat hebben we geweten: de reacties kwamen destijds met briefladingen tegelijk binnen. We kregen bevlogen motivaties ter grootte van een A4'tje, soms kort en krachtig: 'Koude rillingen van het laag', 'Spettert de groeven uit!', 'Onvoorstelbare sound'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              khem heel die oude draad niet gelezen maar een top CD om een installatie te testen is Graceland van Paul Simon.

YMMV

Daar sluit ik mij volledig mee aan, van alle muziek die ik in mijn bezit heb is deze CD één van de meest gevarieerde over het ganse spectrum.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Als ik vroeger de nieuwe caraudio wou testen ging er altijd 'and out come the wolves'van Rancid in met zalige baslijnen en scherpe gitaren.

Comment

Ik blijf steeds bij enkele stukken goed opgenomen piano en clavecimbel. Stukje Beethoven en Soler. De installatie die dat goed kan neerpoten doet het met de rest meestal ook prima.

Uit Misconceptions #4: A primary source of audible sonic degradation is caused by the power supplies in our audio/video components. Most components use FWBR (full wave bridge rectifier) power supplies that generate an incredible amount of transient noise when the rectifiers switch off. The design of a power cable can significantly affect the reactance of these signals within the power supply. The power cable is effectively part of the primary winding of the power transformer. The transition between the various metals used in a power cable and it's connectors can cause electromagnetic reflections and diode-like rectification of the noise impulses as they propagate away from the power supply. If the power cable presents a high impedance to these signals they will be reflected back into the power supply where they will intermodulate, thus increasing the high frequency noise levels of the component. Most power supply filters are ineffective at blocking very high frequency noise components and much of it is passed through to the DC rails. The sonic effects of this include: high background noise levels, blurred or slurred transients and a general lack of clarity and purity of the sound or visual image.”
                  OMG.... Lang geleden dat ik nog zo'n zever gelezen heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    ...

OMG.... Lang geleden dat ik nog zo'n zever gelezen heb.
                    Het is nochtans de waarheid...maar ja wie ben ik

Comment

Messe pour le temps present van Pierre Henry ? Synthesizers.
                      The inner mounting van the Mahavishnu Orchestra ? Gitaren.
                      Still, you turn me on van ELP ? Vocalen en bassen.
                      Om het even wat van The Nice ?
                      Le matin sur la rivière van Eve Brenner ? Hoge vocalen.
                      Ummagumma (plaat 1) van Pink Floyd ?
                      Relayer (the gates of delirium) van Yes ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Het is nochtans de waarheid...maar ja wie ben ik
                        Ik ben geen high-end bezitter en geen audiofiel, mijn oren zijn ook niet meer wat ze ooit waren dus ik wil en kan me in deze discussie niet mengen. Wat ik wél weet is dat je dit soort discussies alleen maar kan beslechten via een dubbelblindproef.
                        Ik kan alleen maar constateren dat er in ieder stopcontact VOB draden van 2,5 toekomen. Vanaf daar zouden de draden naar de installatie volgens sommigen best de prijs van puur goud mogen kosten. Ik zwijg even over wat Eandis doet met de kabels voor de teller omdat ik er niks van af weet, ik zwijg ook even over het feit dat er een periodieke grootverbruiker op je lijn kan zitten, ik zwijg ook even over het feit dat je zelf die grootverbruiker kan zijn.
                        Bij mij komt er 3 fasige 50^2 binnen, alu-potloden noem ik dat, bij iemand anders monofase 10^2 in koper. Blijkbaar is dit ondergeschikt aan de voedingskabel stopcontact ---> audio

Ik denk, ik weet .... ik persoonlijk verwacht feiten.
                        Dezelfde test als bij geneesmiddelen : dubbelblind bij een gevarieerd publiek. Vervolgens gewoon tellen.

Ik denk dat Spanik gelijk krijgt maar ik ga niet in mijn eigen val trappen. Dus : tellen = weten.

Comment

Spanik heeft zondermeer gelijk : Dat laatste metertje kabel voor de transfo heeft geen invloed op geluidskwaliteit. Hetzelfde geldt voor signaalkabels (interlinks : analoog of digitaal).

Die 50 Hz grondtoon en zijn boventonen van het elektriciteitsnet heeft helemaal geen invloed op het signaal (dat wordt er blijkbaar perfect uitgefilterd), maar een magnetisch invloedje dat duizenden maal zwakker is, is plots wel hoorbaar.
                          Inderdaad : niet teveel zeveren, hé...

Men heeft i.v.m. die interlinks ooit een test gedaan met metalen kleerhangers als interlink te gebruiken. En helaas voor die 1000-den euro's kostende interlinks, was het verschil onhoorbaar...
                          Nu : er zijn er die hun interlinks in de diepvriezer leggen om ze te "kalmeren", of luidsprekerkabel in dezelfde richting van de rol gebruiken. Het is maar hoe je het bekijkt...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Spanik heeft zondermeer gelijk : Dat laatste metertje kabel voor de transfo heeft geen invloed op geluidskwaliteit. Hetzelfde geldt voor signaalkabels (interlinks : analoog of digitaal).

Die 50 Hz grondtoon en zijn boventonen van het elektriciteitsnet heeft helemaal geen invloed op het signaal (dat wordt er blijkbaar perfect uitgefilterd), maar een magnetisch invloedje dat duizenden maal zwakker is, is plots wel hoorbaar.
                            Inderdaad : niet teveel zeveren, hé...

Men heeft i.v.m. die interlinks ooit een test gedaan met metalen kleerhangers als interlink te gebruiken. En helaas voor die 1000-den euro's kostende interlinks, was het verschil onhoorbaar...
                            Nu : er zijn er die hun interlinks in de diepvriezer leggen om ze te "kalmeren", of luidsprekerkabel in dezelfde richting van de rol gebruiken. Het is maar hoe je het bekijkt...
                            Gelukkig heb ik destijds diverse dubbel blind tests meegemaakt voordat ik Interlinks ging aanschaffen

Welke testmuziek te kiezen? Ik zou willen aanraden kies vooral binnen de genres die je mooi vind. Op mijn installatie klinkt bijvoorbeeld Hardrock niet 100% goed maar dat is nou net iets wat ik nooit zal draaien dus van geen belang voor mij.
                            http://www.smuttynose.nl

Comment

1) kies muziek die je kent. klinkt het beter dan je gewoon was? goed. geen merkbaar verschil? denk na voor je koopt.

met muziek die je niet kent, kan je je alles laten wijsmaken. "op deze installatie hoor je de zangeres naar adem happen." kans is groot dat je dat op een andere installatie net zo goed hoort.

2) dubbelblindproeven zijn schaars, nochtans het beste middel om iets aan te tonen
                              3) als je net een fortuin aan kabels hebt uitgegeven, ga je natuurlijk de muziek anders ervaren. je brein beschermt zichzelf tegen de realisatie dat je net in lucht geïnvesteerd hebt
                              Last edited by qurodenam; 7 maart 2016, 19:10.
                              Voor de lol.

Comment

Enkele vragen voor de kenners:

Waar ligt de zinnige bovengrens qua budget voor een uitstekende stereoset?

Wat maakt de "betere" componenten zoveel beter en duurder?

Hoeveel geld mag je aan kabels spenderen?

Waarom klinkt een bepaald genre muziek niet goed op de ene set en op de andere wel?

Comment

Working...
                                X