Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziek-installatie testen - welke nummers ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Muziek-installatie testen - welke nummers ?

Rustig, rustig, niet beginnen roepen . Ik ben vertrouwd met bifilaire wikkelingen en hun eigenschap van het opheffen van magnetische velden (verwarmingsweerstanden bv. die bifilair gewikkeld worden).
    Beroepsmatig werk ik met inverters en raad je ook aan deze te downloaden en te lezen: http://www.altivar.be/pdf/EMC_nl.zip
    Een heel interessant werk over wat EMI nu precies is en hoe het op te heffen .
    Ferrietkernen gebruiken we ook in de machinebouw en hun nut begrijp ik volledig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Rustig, rustig, niet beginnen roepen . Ik ben vertrouwd met bifilaire wikkelingen en hun eigenschap van het opheffen van magnetische velden (verwarmingsweerstanden bv. die bifilair gewikkeld worden).
      Beroepsmatig werk ik met inverters en raad je ook aan deze te downloaden en te lezen: http://www.altivar.be/pdf/EMC_nl.zip
      Een heel interessant werk over wat EMI nu precies is en hoe het op te heffen .
      Ferrietkernen gebruiken we ook in de machinebouw en hun nut begrijp ik volledig.
      We zitten dus technisch op dezelfde golflengte.

Ik kan er alleen aan toevoegen dat in de high end wereld dit wel degelijk 'n verschil maakt.
      Misschien alleen voor sommige die, juist gelijk ik, heb moeten leren na vele jaren ...
      Wat kost dit voor mij om mij te bevredigen om nog meer te kunnen genieten van muziek. (aan te rechtvaardige prijs)
      Als ik geen deftige installatie had zou ik de meesten kunnen begrijpen om dit als onwaarschijnlijk te vinden.
      Te vergelijken waarom iemand 'n peperdure lens koopt, waar andere genoegen nemen met 1/4 van de prijs/kwaliteit.

Je moet groeien in je hobby en dan merk je waarom dat sommige dingen zoveel meer kosten.

Comment

Zelfs dit helpt....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          We zitten dus technisch op dezelfde golflengte.

Ik kan er alleen aan toevoegen dat in de high end wereld dit wel degelijk 'n verschil maakt.
          Misschien alleen voor sommige die, juist gelijk ik, heb moeten leren na vele jaren ...
          Wat kost dit voor mij om mij te bevredigen om nog meer te kunnen genieten van muziek. (aan te rechtvaardige prijs)
          Als ik geen deftige installatie had zou ik de meesten kunnen begrijpen om dit als onwaarschijnlijk te vinden.
          Te vergelijken waarom iemand 'n peperdure lens koopt, waar andere genoegen nemen met 1/4 van de prijs/kwaliteit.

Je moet groeien in je hobby en dan merk je waarom dat sommige dingen zoveel meer kosten.
          Ik zit hier te genieten
          En de theorie begin ik te vatten.
          Het zou wel tof zijn als we nu een paar praktische voorbeelden kregen die we eventueel zelf kunnen maken.
          En geen ellenlange teksten a.u.b.
          Wat kunnen we NU praktische doen i.v.m. stroomkabels voor onze pc's.
          Hetzelfde voor geluidskabels.
          Wij danken u
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

PLC signalen zitten in de MHz en GHz range....
            We horen maar (als we jong zijn) tot 20 kHz, of een factor 1000 tot 1.000.0000 lager.
            Een versterker kan frequenties die hoger zijn dan 40kHz helemaal niet meer versterken, laat staan dat luidsprekers dat kunnen weergeven.

Een voeding is niet veel anders dan een filter die hoogfrequente storing weghaalt. (hij zet tenslotte wisselspanning om in gelijkspanning.

En jouw kabel gaat daar iets aan veranderen ...

Nu, je kan het meten hé. Laat maar een meetwaarden zien waar je het verschil ziet, en dan liefst wel via een geluidsmeting hé.

Anders moet je maar eens gaan zeveren in het "kabels gesmeed door elfen in maanlicht" topic gaan kijken op Tweakers. Je krijgt er gewoon een orgasme van.

Er zijn al testen geweest waar ze de kabels naar de speakers vervangen door een stomme metalen kapstok. En geen expert die het hoorde.

Als je deftig wil testen, dan doe je dat 'dubbelblind'. Namelijk noch de toehoorder, noch de bediener weten wanneer ze een gewone kabel, dan wel de "elfen"kabel gebruiken.
            Dan doe je minstens 20 keer, en je noteert telkens een score tussen slecht - goed - best.
            Pas dan zal je een statistisch relevante stelling mogen poneren.

Al de rest is "woohahahahahahahahahaha".
            Last edited by Guest14; 11 april 2013, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik zit hier te genieten
              Het zou wel tof zijn als we nu een paar praktische voorbeelden kregen die we eventueel zelf kunnen maken.
              Wij danken u
              Praktisch kan je veel geld uitgeven, en daar een goed gevoel over krijgen. De rest is stieren******.
              Zodra je een installatie hebt die ietwat OK is (correcte gedimensioneerde versterker, en alles met zorg uitgevoerd), dan kan je alleen ander geluid krijgen door andere speakers te kopen.
              Of het beter is, is subjectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Praktisch kan je veel geld uitgeven, en daar een goed gevoel over krijgen. De rest is stieren******.
                Zodra je een installatie hebt die ietwat OK is (correcte gedimensioneerde versterker, en alles met zorg uitgevoerd), dan kan je alleen ander geluid krijgen door andere speakers te kopen.
                Of het beter is, is subjectief.
                Ok Tom maar hoorbare storingen zijn niet subjectief
                En als ik met een ferrietkern van 3 euro (?) dat kan wegwerken dan ben ik wel goed geholpen.

Ik wacht op het antwoord van W00ha

Dit zou ook kunnen
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik zit hier te genieten
                  Wij danken u
                  Je bent van Hasselt?
                  Ik nodig je persoonlijk uit om hier ff wederzijdse kennis uit te wisselen.
                  Overtuigen moet ik echt niet. Wie het niet hoort kan beter verder discuteren, maar zonder mij.
                  Hier op het forum ben je nobody, maar ik denk dat je dat beter kunt inschatten als je komt luisteren.

Het moet niet voor mij. maar ik neem iedere handschoen op wat ik in 'n handomdraai kan bewijzen.

Dat geld trouwens voor iedereen die hier mijn postings niet au sérieux nemen.

Ik onthaal iedereen op 'n luistersessie.

Comment

Je bent van Hasselt?
                    Ik nodig je persoonlijk uit om hier ff wederzijdse kennis uit te wisselen.
                    Overtuigen moet ik echt niet. Wie het niet hoort kan beter verder discuteren, maar zonder mij.
                    Hier op het forum ben je nobody, maar ik denk dat je dat beter kunt inschatten als je komt luisteren.

Het moet niet voor mij. maar ik neem iedere handschoen op wat ik in 'n handomdraai kan bewijzen.

Dat geld trouwens voor iedereen die hier mijn postings niet au sérieux nemen.

Ja ik ben Hasselaar. Bijna 36 jaar.
                    Maar gene echte
                    (inwijkeling)

Ik kan alleen maar zeggen dat een goed gehoor je niet zal bedriegen.
                    Geldt ook voor de ogen. Heb ik geleerd van een grafisch ontwerper van het Belang van Limburg.
                    En ik heb het "ongeluk" dat ik alles merk en hoor (gene zever he) en dat kan wreed ambetant zijn.
                    Last edited by theokus; 11 april 2013, 16:41.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Al de rest is "woohahahahahahahahahaha".
                      Bij mij zijn er er komen luisteren met dezelfde instelling.
                      Laat me 'ns horen waar jij zo over opschept.

Niemand is ooit buiten gegaan met dezelfde gedachte.
                      Ik heb nooit iemand moeten overtuigen, ze hoorden het immers zelf.
                      Het was meestal ...wow, dit klinkt toch beter als ik had verwacht of dit heb ik nooit beter gehoord.

Ik heb eigenlijk geen behoefte om dit allemaal te bewijzen, want die testen heb ik al gedaan.

Dus Theo stuur me maar 'n PM en je kan zelf komen luisteren

Comment

Ja ik ben Hasselaar. Bijna 36 jaar.
                        Maar gene echte
                        (inwijkeling)

Ik kan alleen maar zeggen dat een goed gehoor je niet zal bedriegen.
                        Geldt ook voor de ogen. Heb ik geleerd van een grafisch ontwerper van het Belang van Limburg.
                        En ik heb het "ongeluk" dat ik alles merk en hoor (gene zever he) en dat kan wreed ambetant zijn.
                        Moet ik je jaar omdraaien ? dan zijn we bijna even oud.

Comment

Ik ben altijd kandidaat en ook omgekeerd Misschien eens met een paar BD'ers iets organiseren?

Comment

Ik heb eigenlijk geen behoefte om dit allemaal te bewijzen, want die testen heb ik al gedaan.
                            Als je dat al hebt, waarom publiceer je het dan niet.

Comment

Als je dat al hebt, waarom publiceer je het dan niet.
                              Waarom moet ik iets publiceren als ... ?
                              Ik weet waar ik mee bezig ben/was.
                              Diegene die denken het beter weten...laat maar komen.
                              Ik hoef niets te verkopen, dus hoef ook niemand te overtuigen.

Comment

Waarom moet ik iets publiceren als ... ?
                                Ik weet waar ik mee bezig ben/was.
                                Diegene die denken het beter weten...laat maar komen.
                                Ik hoef niets te verkopen, dus hoef ook niemand te overtuigen.
                                In mei verandert die leeftijd

Maar ik zoek nog steeds praktische oplossingen voor thuis.
                                Wat kan ik NU al zelf doen met de stroomkabels van mijn pc's?
                                Of met de geluidskabels.
                                Zelf lassen of solderen zie ik niet zitten > geen verstand van.

Gisteren nog een fantastisch verhaal gelezen over de computercase als Kooi van Faraday
                                't Ging over interferenties en andere storingen.

Omdat ik niet kan zwijgen
                                Vrijdag (hopelijk) heb ik een oplossing maar die zal de storingen in de pc niet wegwerken.
                                ================================================== =======================
                                Mijn pc's zijn wel al lang verbonden met een stopcontactdoos die het elektrische lawaai zou verminderen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X