Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rma

    Mijn MyBook 2T, USB3 van WD heeft de geest gegeven;
    Onder ons gezegd en gezwegen: ben blij dat ik er van af ben
    't Is een probleem geweest vanaf dag één.
    Ze hield steeds de start van Windows 8 op...
    Maakte rare geluiden en vandaag hoorde ik tiks.
    Dus das over and out.

    De RMA van WD is me ook iets
    Vooral hoe ik de zaak moet verpakken. Ik heb zulke dingen niet...
    De originele doos heb ik ook niet meer.
    En de factuur kan ik ook niet meer vinden.

    MAAR ik heb nog garantie tot 2014 en dit volgens de support van WD.
    Ik heb op de site van WD natuurlijk moeten inloggen en daarna wees zich alles van zelf uit.
    (via het opgeven van de serienummer, e-mail, paswoord enz. enz.)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Rma

    Je kan die toch binnengeven waar je ze gekocht hebt ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Rma

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Je kan die toch binnengeven waar je ze gekocht hebt ?
      Ga ik morgen doen.
      Maar ik heb geen factuur meer, dat is ik kan die niet meer terug vinden.
      (zei ik toch al)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Rma

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        De originele doos heb ik ook niet meer.
        En de factuur kan ik ook niet meer vinden.
        Tja...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Rma

          Een factuur heb je niet nodig. Daar hangt je garantie niet van af.

          Comment


          • #6
            Re: Rma

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ga ik morgen doen.
            Maar ik heb geen factuur meer, dat is ik kan die niet meer terug vinden.
            (zei ik toch al)
            Als je dat ding in een deftige winkel en op factuur op naam hebt gekocht Theo zal het normaal geen probleem zijn,
            maar komt hij van MM, gewoon met een kasticket, dan geloof ik niet dat die mannen dat bijhouden.

            Comment


            • #7
              Re: Rma

              Theo, kunt ge de gegevens van de site van WD niet afprinten?
              Ik heb in de tijd twee HDD stuk gehad van Maxtor binnen garantie.
              Online RMA aanvragen, formulier afprinten en opsturen op mijn kosten naar Ierland.
              De week erop kreeg ik een nagekeken HDD terug met de gewone garantie alsof het een nieuwe was.

              Heb zelf een My Book gehad en was er ook 0,0% tevreden van. Nochtans zijn al mijn interne HDD' s van WD en daar heb ik geen klagen van.
              Een back-up duurde veel te lang en terugzetten ging niet foutloos.
              Daarentegen is mijn My Pasport zeer goed, snel en efficiënt.


              Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

              Comment


              • #8
                Re: Rma

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Als je dat ding in een deftige winkel en op factuur op naam hebt gekocht Theo zal het normaal geen probleem zijn,
                maar komt hij van MM, gewoon met een kasticket, dan geloof ik niet dat die mannen dat bijhouden.
                Net als je in een gewone winkel vaak kan kiezen voor een kassaticket of factuur (simpele vraag of keuze), kan je dat in de MM ook doen.
                Na aankoop even aan de infobalie passeren en een garantiedocument/factuur op A4 laten printen, alles staat dan op uw naam en ze houden dat ook bij voor geval jij je papier kwijtraakt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Rma

                  Strafste verhaal is toch wel ene die in de winkel stond waar ze ook niks onder garantie willen laten herstellen zonder kassa ticket. Die heeft toen hetzelfde artikel opnieuw gekocht in die winkel en dit kassa ticket dan gebruikt om vervolgens het defecte toestel te laten herstellen. Daarna heeft'm het artikel dat ie net aangekocht had weer afgegeven en gezegd dat ie zich bedacht had
                  Facturen werken alleen als ze ook het serienummer erop zetten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rma

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Theo, kunt ge de gegevens van de site van WD niet afprinten?
                    Ik heb in de tijd twee HDD stuk gehad van Maxtor binnen garantie.
                    Online RMA aanvragen, formulier afprinten en opsturen op mijn kosten naar Ierland.
                    De week erop kreeg ik een nagekeken HDD terug met de gewone garantie alsof het een nieuwe was.

                    Heb zelf een My Book gehad en was er ook 0,0% tevreden van. Nochtans zijn al mijn interne HDD' s van WD en daar heb ik geen klagen van.
                    Een back-up duurde veel te lang en terugzetten ging niet foutloos.
                    Daarentegen is mijn My Pasport zeer goed, snel en efficiënt.
                    Dat heb ik gedaan: alles geprint wat nodig is.
                    Maar het is die verpakking Dat heb ik allemaal niet.
                    Je moet eens zien wat WD vraagt.

                    Ik heb zo ooit een RMA gehad waarbij de firma mij de verpakking stuurde, dat was handig.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rma

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Als je dat ding in een deftige winkel en op factuur op naam hebt gekocht Theo zal het normaal geen probleem zijn,
                      maar komt hij van MM, gewoon met een kasticket, dan geloof ik niet dat die mannen dat bijhouden.
                      OK
                      Komt uit een deftige winkel.
                      En volgens mij moeten ze de factuur kunnen terug vinden anders klopt hun boekhouding niet
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rma

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Een factuur heb je niet nodig. Daar hangt je garantie niet van af.
                        Ok. Maar ik had graag mijn bewijs van aankoop
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rma

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Net als je in een gewone winkel vaak kan kiezen voor een kassaticket of factuur (simpele vraag of keuze), kan je dat in de MM ook doen.
                          Na aankoop even aan de infobalie passeren en een garantiedocument/factuur op A4 laten printen, alles staat dan op uw naam en ze houden dat ook bij voor geval jij je papier kwijtraakt.
                          In de winkel van aankoop krijg je steeds een factuur.
                          En sinds kort wordt een mail gestuurd met die factuur op pdf.

                          Ik versta mezelf niet in dit geval
                          Ik houd alles goed bij en deze factuur kan ik niet terug vinden.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rma

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            In de winkel van aankoop krijg je steeds een factuur.
                            En sinds kort wordt een mail gestuurd met die factuur op pdf.
                            OK, zo werkt Coolblue en daar kan je ook alle facturen terugvinden van wat je ooit op je naam gekocht hebt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rma

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              OK, zo werkt Coolblue en daar kan je ook alle facturen terugvinden van wat je ooit op je naam gekocht hebt.
                              Het gaat over Eurosys hier in Hasselt
                              Begrijp me even: ik had graag wat sterker in mijn schoenen gestaan he
                              Ik moet wel zeggen dat die mensen van Eurosys steeds goed gehandeld hebben. Wat mij betreft toch.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X