Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 april grappen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 1 april grappen?

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    En bovendien nog scheten laten ook.
    Haha indeed
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: 1 april grappen?

      De beste April grap die ik ooit heb gehoord, is toen de pastoor me apart nam
      om me te vertellen dat mijn moeder in de hemel was, terwijl ik verdomd goed
      wist dat ze met een Turk samen hokte in Genk.

      Comment


      • #33
        Re: 1 april grappen?

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        De beste April grap die ik ooit heb gehoord, is toen de pastoor me apart nam
        om me te vertellen dat mijn moeder in de hemel was, terwijl ik verdomd goed
        wist dat ze met een Turk samen hokte in Genk.
        Wel ja, de pastoor zal hiermee bedoeld hebben dat het bij Allah was.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: 1 april grappen?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Wel ja, de pastoor zal hiermee bedoeld hebben dat het bij Allah was.
          Welja, en mijn vader, een Italiaan, die was ook al in de hemel. Terwijl hij
          met zijn Vespa de Pauwengraaf in Eisden wellicht onveilig maakte. Maar
          sedertdien heb ik veel meer vertrouwen in mensen. In moeders, in vaders,
          in pastoors, en natuurlijk in God die het o zo nodig vond om bij ons allen
          met een paar foutjes in te programmeren, zodat we allemaal huichelaars,
          leugenaars, dieven, en schijnheiligen zijn. Naar Zijn Evenbeeld. Mijn god,
          wat hou ik van dit leven en van Uw Schepping. Ik denk dat ik me nog eens
          in die zee van U verzuip. Of van een berg van U afspring. Al vind ik dat ook
          allemaal eigenlijk om te lachen. En dat is goed. Heel goed. Want Here dat is
          wat ik wil: vergaan van de pret.

          Comment


          • #35
            Re: 1 april grappen?

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Welja, en mijn vader, een Italiaan, die was ook al in de hemel. Terwijl hij
            met zijn Vespa de Pauwengraaf in Eisden wellicht onveilig maakte. Maar
            sedertdien heb ik veel meer vertrouwen in mensen. In moeders, in vaders,
            in pastoors, en natuurlijk in God die het o zo nodig vond om bij ons allen
            met een paar foutjes in te programmeren, zodat we allemaal huichelaars,
            leugenaars, dieven, en schijnheiligen zijn. Naar Zijn Evenbeeld. Mijn god,
            wat hou ik van dit leven en van Uw Schepping. Ik denk dat ik me nog eens
            in die zee van U verzuip. Of van een berg van U afspring. Al vind ik dat ook
            allemaal eigenlijk om te lachen. En dat is goed. Heel goed. Want Here dat is
            wat ik wil: vergaan van de pret.
            Of prettig "vergaan"
            Doudeke, iedereen kan en wil meeleven. Dat is wat ik op BD lees.
            Begrijpen is iets anders of men zou een identieke situatie moeten meegemaakt hebben.
            Ik kan niet exact vergelijken maar ik heb ook situaties meegemaakt waarbij ik "goede raad" kreeg,
            waarmee ik uiteindelijk NIETS mee kon aanvangen.
            En als je in zo'n situatie zit dan kan je ook niks doen om de situatie te veranderen.
            De macht of de kracht is te groot om je daar tegen te verzetten.
            Zich later revancheren haalt ook weinig uit. Moest je dat doen dan ben je zelf de sigaar.
            Het woord vluchten is slecht gekozen maar het is een oplossing: zich totaal losmaken van de situatie.
            En daarna proberen alles opnieuw en voor jezelf terug op te bouwen.
            Men kan dan spreken over laatbloeiers. Het kan dus en het is mogelijk.
            Het had idd. anders en beter gekund. En die tijd van toen ben je kwijt.
            Ik kan geen beter woord vinden maar de kwelling blijft, dat is iets wat je zal blijven meedragen.
            Verder wil ik me er absoluut niet goedkoop van af maken maar elk probleem is het ergste voor de persoon
            die dat probleem heeft.
            Dat is geen schande en zeker géén verwijt en het helpt heel zeker als je ernstig genomen wordt.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: 1 april grappen?

              Ach ja, Theo, ik weet het wel. Maar ik heb de eerste helft van mijn leven geleefd
              met het idee dat ik iets betekende voor mijn moeder, voor mijn vader, voor God
              en voor mijn vrouw. Dat ik er was. Dat ik iemand was.
              De rest van mijn leven zal ik het moeten doen met het feit dat ik niet zo diep in
              hun leven was als gedacht. Dat ik er wel was. Als een paard in een wei, als een
              wolk aan de hemel. Maar niet in hun hart, niet in hun ziel.
              Schoonheid haal ik nu uit de bodem van mijn bestaan. Daar waar er niets meer
              groeit. Waar geen moeders zijn, waar geen vaders zijn, waar geen Goden zijn,
              en ook geen vrouwen meer. Waar noch toekomst noch verleden is, alleen maar
              het heden, met zijn nukken en wisselvalligheden. Met zijn niets dat alles is. Met
              zijn alles dat niets is...

              Comment

              Working...
              X