Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 - DESKTOP - snelkoppelingen naar internetlinks - hoe het picto aanpassen ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8 - DESKTOP - snelkoppelingen naar internetlinks - hoe het picto aanpassen ??

    Een pictogram van een map veranderen lukt, maar als ik op mijn desktop een snelkoppeling naar een internet-link plaats, dan krijg ik zo'n ontieglijk klein pictogram dat nauwelijks zichtbaar is...
    Weet iemand hoe ik dit kan veranderen ?
    Ik de link graag een eigen pictogram toekennen, maar ik zie nergens de optie om het te wijzigen....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Windows 8 - DESKTOP - snelkoppelingen naar internetlinks - hoe het picto aanpasse

    Wat sla je eigenlijk op als snelkoppeling?
    Niet het HTTP adres toch?
    Klik op de homepage en maak een snelkoppeling naar het bureaublad.
    Klik op eigenschappen en daar kan je een pictogram kiezen.
    Vroeger heb ik nog gewerkt met een programmatje om je eigen pictogrammen te maken maar de naam ervan ben ik vergeten.


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8 - DESKTOP - snelkoppelingen naar internetlinks - hoe het picto aanpasse

      Neem nu deze link:

      A Free flash online stopwatch, quick easy to use flash stopwatch! also a countdown timer!


      Ik sleep de URL naar mijn desktop en krijg daar een pictogram. Maar ik kan het niet wiujzigen.

      Ik zie in eigenschappen de optie niet om het pictogram te wijzigen.


      Als er dat staat dan kan ik het wel / pictogrammen zelf aanmaken kan ik ook. Dat kan je zelfs met iRfanview.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8 - DESKTOP - snelkoppelingen naar internetlinks - hoe het picto aanpasse

        Maak een nieuwe snelkoppeling aan op je bureaublad, door rechtsklikken->nieuw->snelkoppeling. Verwijs daarin naar deze link. Van deze snelkoppeling kan je nu wel het pictogram wijzigen.
        Althans bij mij werkt het, heb het net geprobeerd.

        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8 - DESKTOP - snelkoppelingen naar internetlinks - hoe het picto aanpasse

          Bedankt, Geert, zo lukt het inderdaad !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment

          Working...
          X