Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet: Muis toch nog handig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tablet: Muis toch nog handig?

    Ik vind alvast van wel

    Ik heb net een Android ASUS TF300 met daarbij een Microsoft Wedge bluetooth muis gekocht. Dit werkt voor mij een pak beter dan enkel de touch bediening, zeker als de lettertjes heel klein worden (remote desktop).

    Zijn er nog voorstanders?

  • #2
    Re: Tablet: Muis toch nog handig?

    Heb geen tablet maar sinds kort een notebook waarop ik steeds vaker werk dan mijn desktop pc.

    Ik heb meteen een draadloze muis aangeschaft, vind het werken met de "ingebouwde muis" héél onhandig
    en bovendien speel ik nu éénmaal graag met mijn muis.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Tablet: Muis toch nog handig?

      Ik gebruik de tablet alleen om op internet te gaan. Voor al de rest is dat inderdaad onhandig, met een gewone pc en muis gaat het zoveel vlotter. Maar om nu een muis op de tablet aan te sluiten, nee niet echt.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Tablet: Muis toch nog handig?

        Je kan toch pincher en zoomen ?

        Ik kan op mijn iPad zelfs mijn Logitech DiNovo keyboard en muis aansluiten, maar waar zit dan de handigheid van een tablet ?

        Voor mij lukt alles prima zonder muis, maar het hangt er natuurlijk van af wat je ermee doet.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Tablet: Muis toch nog handig?

          Als het echt moet, dan verkies ik nog een stylus.
          Klopt wel dat sommige zaken klein zijn om aanklikken en inzoomen gaat niet altijd.
          Ook een stylus lost niet alles op.
          Een pc blijft nog steeds handiger maar wat minder portable.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Tablet: Muis toch nog handig?

            Hallo,

            Ik heb net de Acer Iconia Tab W700 Azerty besteld - mét Microsoft Wedge bluetooth muis. (ter vervanging van m'n iPad I)
            Als je een muis gewend bent is het toch wel makkelijk

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Tablet: Muis toch nog handig?

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Heb geen tablet maar sinds kort een notebook waarop ik steeds vaker werk dan mijn desktop pc.

              Ik heb meteen een draadloze muis aangeschaft, vind het werken met de "ingebouwde muis" héél onhandig
              en bovendien speel ik nu éénmaal graag met mijn muis.
              Akkoord!

              Hier kan ik mij wel iets bij voorstellen

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Ik gebruik de tablet alleen om op internet te gaan. Voor al de rest is dat inderdaad onhandig, met een gewone pc en muis gaat het zoveel vlotter. Maar om nu een muis op de tablet aan te sluiten, nee niet echt.
              Ik zocht al heel lang naar een oplossing om vanuit de zetel via mijn vertrouwde PC programma's op een comfortabele manier en zonder storende bijgeluiden (lees laptop koeling fans) naar mijn favoriete muziek te luisteren. De muis bij de tablet is hierbij de kers op de taart. Dat ik ondertussen nog kan internetten met de gewone veeg- en tikbewegingen is dan ook mooi meegenomen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Je kan toch pincher en zoomen ?
              Ik kan op mijn iPad zelfs mijn Logitech DiNovo keyboard en muis aansluiten, maar waar zit dan de handigheid van een tablet ?
              Voor mij lukt alles prima zonder muis, maar het hangt er natuurlijk van af wat je ermee doet.
              Pinchen en zoomen gaat prima met alle normale Android apps, maar de Teamviewer remote desktop app is een stuk minder intuïtief te bedienen. Zoomen in Windows gaat prima, maar selecteren wordt snel een kleine ramp. Op volledig venster met de muis gaat dan een pak sneller

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik heb net de Acer Iconia Tab W700 Azerty besteld - mét Microsoft Wedge bluetooth muis. (ter vervanging van m'n iPad I)
              Als je een muis gewend bent is het toch wel makkelijk

              Jaja
              Laat gerust weten wat je bevindingen zijn. De Wedge is eigenlijk iets te klein voor mijn handen, maar werkt voor de rest prima
              Last edited by frank207be; 1 april 2013, 19:39. Reden: venter > venster

              Comment


              • #8
                Re: Tablet: Muis toch nog handig?

                Ik gebruik mijn tablet hoofdzakelijk om tegen te schaken. Misschien een muis
                aanschaffen, zodat ik wat slimmer word, en ook eens kan winnen.

                Comment


                • #9
                  Re: Tablet: Muis toch nog handig?

                  Hallo,

                  Mijn Acer W700 tablet is net aangekomen, samen met mijn Microsoft wedge bluetooth muis.
                  En dat werk dus prima, dat kleine muisje.
                  Even wennen, maar daarna

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment

                  Working...
                  X