Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Karcher Foamlans voor Hd reiniger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Karcher Foamlans voor Hd reiniger

    Mijn eerste ervaring met 'n foamlans zijn goed meegevallen.
    Ik heb al zeer lang 'n HD reiniger in gebruik en vroeger al vele producten getest. Vanuit het tankje, maar het was altijd met de hand wassen.

    De Foamlans van Karcher doet het wel uitstekend. Dat monteer je op het pistool.

    Mijn Octavia zag er wit uit en ik had maar 100ml Ultra foam gebruikt.

    Je moet wel goed naspoelen met hoge druk, want de druppels zijn soms nog vuil als je wilt droog zemen. Het lijkt precies of het product nog blijft werken en vuil losweken.

    Soit, ik heb nergens moeten wassen of vegen en die hing redelijk vol met witte zoutplekken. Velgen waren al redelijk vuil.
    Na spoelbeurt voelde de lak ook zeer glad aan.

    Mijn auto's verdienen altijd Meguiar's producten.

    Maar ....nog nooit zo snel 'n auto gewassen

  • #2
    Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

    Na twee Karchers heb ik 7 jaar geleden een goede hogedrukreiniger gekocht. KLIK
    Die Karchers, was ik echt niet tevreden van, na een tijd beginnen lekken, water bij de olie, na een uur op vol vermogen
    uitschakelen wegens te warm enz. met die Kränzle is een ganse dag alle opritten afspuiten geen probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

      bij ons is autowassen op de openbare weg verboden (APV).
      mag het in België overal...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Na twee Karchers heb ik 7 jaar geleden een goede hogedrukreiniger gekocht. KLIK
        Die Karchers, was ik echt niet tevreden van, na een tijd beginnen lekken, water bij de olie, na een uur op vol vermogen
        uitschakelen wegens te warm
        enz. met die Kränzle is een ganse dag alle opritten afspuiten geen probleem.
        Daar hebben ze nu een oplossing voor: http://www.karcher.de/x-range_micros...ter_cooled.htm

        Ik heb hier 25 jaar een KEW gehad, maar die gebruikte ik maar een paar keer per jaar.
        Nu heb ik een heel goedkope Karcher, die werkt beter dan de oude KEW, maar ik denk ook niet dat je daarmee de hele dag moet werken.
        Omdat die zo licht is vermoed ik dat er zelfs een motortje met koolborstels inzit, een inductiemotor alleen weegt al meer dan mijn hele hogedrukreiniger (de KEW was veel zwaarder).
        Maar voor zo'n 2-3 keer per jaar (en dan draait die nooit lang) moet ik geen professionele hogedrukreiniger kopen, dan zal deze ook wel een aantal jaren meegaan.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        bij ons is autowassen op de openbare weg verboden (APV).
        mag het in België overal...?
        grt,bouk.
        Op de openbare weg zal het hier ook niet mogen, maar als je een oprit hebt, dan kan je daar je auto ook wel wassen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

          Ik heb die topic speciaal gestart voor de FOAM NOZZLE van Karcher.
          Dat er betere HD reinigers zijn weet ik ondertussen ook wel.

          Mijn eerste Karcher, zeer lang geleden, was maar 80 Bar. Kostprijs normaal: over de 20.000 Bef
          Toen zag ik die in reclame staan voor 15.000 Bef.
          Ik heb hier bijna 30 jaar plezier van gehad. Wel nooit echt professioneel en uren in gebruik.
          Diende voor grof vuil van de wagen te spuiten en de motoren zelf te ontvetten. Ik werkte toen nog vaak onder de motorkap.
          Op het laaatste begon die aan de regelklep te lekken, maar hij werkte nog.

          Bij mijn verhuis heb ik die weggegooid en zo eentje van denaldi gekocht.
          150 bar, met terrasreiniger. Die heeft het begeven net voor de 3 jaar garantie omdat ik 4 kleine terrasjes had zuivergemaakt.
          Hij werkte ook nog wel, maar de motor sloeg niet meer af als ik even stopte. (kan niet goed zijn,qua koeling)
          Alles origineel in de verpakking opgestuurd. Twee maanden kunnen wachten en toen kreeg ik die gewoon in 'n ander doos terug.
          Het leek allemaal terug te werken, maar achter 'n tijdje werkte mijn variolans niet meer.
          De terrasreiniger en vuilvrees wel.
          Die hele lans gedemonteerd, maar alles bleek zuiver en normaal. Het is wel dat stuk wat ik het meest gebruik.
          Nu komt het probleem, waar kan ik zo'n andere lans testen om te weten of het niet aan het overdruk ventiel ligt?

          Op die terrasreiniger van denaldi staat dat het compatible is met Karcher...forget it.
          De twee bajonet stukken zien er vrijwel hetzelfde uit, maar toch past het niet.
          De karcher heeft brede lippen en past niet op het topcraft pistool.
          De topcraft heeft smaller lippen, maar het buisje wat het waterslot moet open drukken is iets dikker. Dus je krijgt dat niet diep genoeg.

          Anyway, de topic ging niet over het beste merk van HD reiniger, maar over het gebruik van de Foam Nozzle.
          Ik moet er wel bij vermelden dat ik ondertusen 'n nieuwe Karcher heb gekocht, ttz gekregen van m'n vrouw
          Een van die nieuw modellen K5.700 met 9m oprolbare HD slang. Ik moet die reiniger nu tenminste niet meer 4 keer verplaasten als ik mijn wagen poets.
          Als die nog 25 jaar meegaat zit ik safe voor de rest van mijn (hopelijk) lange leven.

          @bouk

          Ik denk dat je hier langs de openbare weg ook niet met emmers en HD reinigers op de stoep of fietspad je wagen mag wassen.
          Voor te beginnen is dat gevaarlijk voor u en voor het verkeer.
          Met 'n HD reiniger richting voetpad spuiten is ook al om problemen vragen.

          Comment


          • #6
            Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

            Waar moet ik dan mijn auto gaan wassen, op een parkeerplaats of zo.
            Lastig voor mijn stofzuiger, want zo'n lange verleng draad heb ik niet en een stopcontact is daar niet.
            En waar haal ik het water, of moet ik dat dan meenemen in een jerrycan.
            Ik woon hier in een straat met alleen maar parkeerplaatsen langs de stoep en de weg.
            Iedereen wast hier gewoon zijn auto hoor, gelukkig.

            Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

              Hier een Kränzle en vroeger ook een Karcher. Ja, de Kränzle is nogal andere koek, qua kwaliteit van de onderdelen en uiterlijke degelijkheid. Alle leidingen van koper, dus geen plastiekerig gedoe meer. Daarmee niet gezegd dat Karcher niet goed is.
              Sedert een paar jaar heb ik als detailer van onze wagens ook een foamlans. De foam die ik als voorwas gebruik is deze : http://www.customcarcleaning.nl/webs..._shampoo_.html
              Zoals op de info ideaal foamend vermogen en absoluut niet bijtend. De waxlagen die nog op de wagen liggen worden hierdoor niet aangetast. Alleen in het begin wat zoeken met de lansdruk en de hoeveelheid foam in het reservoir. Hier wordt 1 eenheid foam voor 10 water gebruikt. Druk van +/- 80 Bar en kraan op foamlans op max.
              Wel belangrijk te weten, en dat is in tegenspraak met TS, dat een voorwas niet voldoende is om een wagen perfect te reinigen. Na de voorwas moet nog altijd een gewone shampoo gebruikt worden, en liefst eentje die de beschermende lagen op de wagen ook zo min mogelijk aantast. Dan pas is de wagen perfect ontdaan van alle vuil. Maar je ziet wel dat er bij de manuele wasbeurt nog weinig vuil in je emmers overblijft, bewijs dat de voorwas wel degelijk zijn werk doet.
              En niet te vegeten : de wagen wassen met 2 emmers..
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                Ik was al jaren onze auto's langs de openbare weg (Vlaams-Brabant). Nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik wel geen hogedrukreiniger, en ik zorg ervoor dat het voorbijrijdende verkeer geen last heeft.

                Comment


                • #9
                  Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  En niet te vegeten : de wagen wassen met 2 emmers..
                  en geen dreft gebruiken als wasmiddel
                  en een goed type spons gebruiken, eentje die het vuil niet bij houdt aan het oppervlak
                  en de wagen niet drogen met een zeemvel.
                  en in je 2de emmer een roostertje onderaan om het vuil daar te houden
                  kledij aandoen zonder ritsen (liefst zonder knopen ook).
                  uitwerpselen van vogels niet te lang laten plakken op je lak
                  en liefst geen kraantjeswater gebruiken, tenzij je een goeie ontkalker hebt

                  zoveel tips, zo weinig plek
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    en geen dreft gebruiken als wasmiddel
                    en een goed type spons gebruiken, eentje die het vuil niet bij houdt aan het oppervlak
                    en de wagen niet drogen met een zeemvel.
                    en in je 2de emmer een roostertje onderaan om het vuil daar te houden
                    kledij aandoen zonder ritsen (liefst zonder knopen ook).
                    uitwerpselen van vogels niet te lang laten plakken op je lak
                    en liefst geen kraantjeswater gebruiken, tenzij je een goeie ontkalker hebt

                    zoveel tips, zo weinig plek
                    Toch liefst geen spons hoor. Mijn favoriet is momenteel deze : http://www.wax-it.be/webshop/microfi...credimitt.html

                    Mijn wekelijks ritueel begint zo:
                    -Tapijten ontdoen van stof alsook het interieur met deze : http://www.customcarcleaning.nl/webs...ac_n_blow.html
                    Diezelfde Vac N Blow wordt ook gebruikt om de overtollige vochtophopingen in de kieren na het opdrogen met microvezeldoek te verwijderen.
                    -Interieur met kunstzeemvel opfrissen en indien nodig met een kunststofdressing. Leder wordt om de maand met een leathercleaner en nadien protector behandeld.
                    Tapijten af en toe met een tapijt reinigingsspray.
                    -Indien nodig volgt een Pre-Wash met foamlance op hogedrukreiniger.
                    -Tijdens het inwerken van de foam worden de wielen gereinigd met de twee emmermethode. Eerst voldoende verwijderd van remstof met de Kränzle en nadien zowel band als velg grondig gereinigd met een milde shampo. Ik gebruik nooit een velgenreiniger omdat ik nooit inbranden van remstof heb. Velgen worden voldoende gewaxed om dit te voorkomen. Onmisbaar voor de binnenkant van de velgen is deze : http://www.wax-it.be/webshop/ez-deta...l-brushes.html
                    Af en toe een rubberdressing voor het voeden en beschermen van de rubber.
                    -Wagen wordt ontdaan van de pre-wash foam of indien geen prewash nodig was wordt het exterieur "grondig" ontdaan van aanklevend vuil aan het koetswerk met de hogedrukreiniger.
                    -Wagen wordt gewassen met een milde shampoo die zo weinig mogelijk de waxlagen aantast, momenteel is dit met de incredimitt washandschoen. Deze shampoo is mijn favoriet : http://www.customcarcleaning.nl/webs...t_carwash.html
                    Men gebruikt hier de twee emmermethode. Eén emmer met regenwater gemengd met de shampoo en een andere met zuiver regenwater om je washandschoen goed in uit te spoelen en te ontdoen van vuilresten. Eventueel met op de bodem een rooster om het resterende vuil niet rond te woelen.
                    -Opnieuw afspuiten met de hogedrukreiniger.
                    -Naspoelen met open waterstraal (tuinslang zonder spuitstuk) van boven naar onder. Dit laat een relatief droog oppervlak achter dat drogen vergemakkelijkt. (Bij een goed beschermde wagen door de waxlagen worden de druppels door de cohesie van het water meegetrokken naar beneden zodat een relatief droog oppervlak achterblijft)
                    -Afdrogen met microvezeldoek : eerst de vertikale panelen bij voorkeur eerst bij de ramen. Het water loopt hier trouwens vanzelf het snelst af.
                    Een goeie drooghulp is door de wagen voor het afdrogen in te spuiten met een lubricant 1/1 verdund.

                    Kieren worden drooggeblazen met de Vac N Blow.
                    -Wielen met de lubricant inspuiten en nadien met een wafeldroogdoek drooggewrijven.
                    -Koetswerk wordt nu beneveld met een glansspray of detaispray en nadien weer drooggewreven met een zachte microvezeldoek. http://www.customcarcleaning.nl/webs...rt_detail.html
                    -Nu is het tijd om het glas te bewerken met een reinigende en waterafstotende glasreiniger
                    En hier eindigt het ritueel. Hiermee ben ik een 3-tal uur zoet.

                    Twee à drie keer/jaar wordt de wagen grondig ontdaan van oude waxlagen en aanklevend vuil (teerresten, vliegroest en industriële vervuiling)
                    -Een geschikte die wat dieper gaat en beter het vuil afbreekt.
                    -Inspuiten met de de-ironizer, een extra reinigend product (http://www.customcarcleaning.nl/webs...-ironizer.html).
                    -Na wat inweken wordt alles afgespoten.
                    -Clayen van het koetwerk
                    -Polieren indien nodien nodig met de Dual Action.
                    -Voeden
                    -Waxen in verschillende lagen.
                    -Sets wielen worden na het wisselen grondig gereinigd, de velgen gewaxt en netjes opgeborgen in wielhoezen gereed, voor een volgend gebruik.

                    Ik verwacht hier nu natuurlijk tal van verbaasde reacties, van wenkbrauwfronsen tot misprijzen. Geeft natuurlijk niet, want dit is dus de pure passie voor de wagen en zijn detailing, net zoals je die passie voor elke andere hobby kan hebben.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Toch liefst geen spons hoor. Mijn favoriet is momenteel deze : http://www.wax-it.be/webshop/microfi...credimitt.html
                      Dus een spons met schapenvacht zou je afraden?

                      Dan klinkt de rest van je uitleg ongeveer gelijklopend met de mijne,
                      dan vervalt alles door die bemerking...

                      btw: na clayen best altijd polieren,
                      clayen maakt krassen, die polieren weer vlak trekt
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Dus een spons met schapenvacht zou je afraden?

                        Dan klinkt de rest van je uitleg ongeveer gelijklopend met de mijne,
                        dan vervalt alles door die bemerking...

                        btw: na clayen best altijd polieren,
                        clayen maakt krassen, die polieren weer vlak trekt
                        Wel ik werkte altijd al met de schapenvachten want van Mothers, waar ik trouwens ook zeer tevreden van ben. Is zeer sterk, heeft een duim en is aangenaam om mee te werken. Maar toen Bert van Wax-it mij de Incredimitt liet testen ben ik, tot nog toe althans, verkocht. Voordeel van deze mitt is dat ie in de wasmachine mag met je andere doeken. De schapenvacht mag daar niet in. Je zou die ook af en toe moeten kammen en dat gaat wel heel ver hé.
                        Wel, na het clayen wordt normaal gepolierd ivm met krasjes, maar bij mijn wagen is dat nog niet gebeurd omdat ik nog geen met het oog zichtbare schade heb. Het is ook geen donker gekleurde wagen. Maar dat zal er wel eens van komen dat ik het doe. Uiteraard een half dagje voor uittrekken dan, maar voorlopig sla ik deze stap over en leg ik direct na het clayen een basis met bvb. een Vertua Bond 408 van Chemical Guys : http://www.customcarcleaning.nl/webs..._bond_408.html. Hier bovenop komen dan minstens twee lagen sealant op basis van nano-technologie, gezien mijn wagen een grijs metaalkleurige is. En als eindlaag soms nog een vaste wax.
                        Vóór de winter wordt het twee lagen Collinite Insulator Wax als bescherming tegen het zout : http://www.customcarcleaning.nl/webs...lator_wax.html. Ruikt niet zo lekker, maar is zeer gemakkelijk te verwerken en efficiënt als bescherming. Je doet een ganse wagen ineens om ondertussen te laten curen en die neemt bovendien zeer gemakkelijk af. Vooraleer deze wax verwerkbaar is moet die wel zeer lang geschud worden tot ie vloeibaar wordt, of opgewarmd in een emmer warm water gedurende enkele minuten. Maar het resultaat is verbluffend.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Mijn wekelijks ritueel begint zo...
                          Dat is minstens een halve dag werk, elke week.
                          Ik heb mijn Clio vorige maandag nog eens gekuist, dat was waarschijnlijk weer een jaar geleden.

                          De tijd die ik uitspaar om mijn auto niet elke week proper te maken, die gebruik ik liever voor iets anders (fotograferen bijvoorbeeld).

                          Ieder zijn hobby natuurlijk, in de motorclub zat vroeger ook iemand die zijn motor nooit terug in de garage zette als er mee gereden was (die reed dagelijks met zijn motor, het hele jaar door).
                          Zelfs als we een weekendje met de motorclub op pad waren, dan vond hij altijd wel ergens spullen om zijn motor te kuisen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ieder zijn hobby natuurlijk,
                            Voilah, daar zeg je het al...

                            Mijn hobby is het eerst kuisen van de wagens...
                            om (direct) nadien ermee te gaan rijden ook...
                            (raampje open en de de lak aaien-> Lekker glad natuurlijk )

                            Met de motor, geniet ik meer van het rijden,
                            die kuis ik elke 3-4 maanden (tenzij het te erg is).
                            Maar dan is het ook weer van kop tot teen (met soms zelfs demontage van uitlaat als gevolg )
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Karcher Foamlans voor Hd reiniger

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat is minstens een halve dag werk, elke week.
                              Ik heb mijn Clio vorige maandag nog eens gekuist, dat was waarschijnlijk weer een jaar geleden.

                              De tijd die ik uitspaar om mijn auto niet elke week proper te maken, die gebruik ik liever voor iets anders (fotograferen bijvoorbeeld).

                              Ieder zijn hobby natuurlijk, in de motorclub zat vroeger ook iemand die zijn motor nooit terug in de garage zette als er mee gereden was (die reed dagelijks met zijn motor, het hele jaar door).
                              Zelfs als we een weekendje met de motorclub op pad waren, dan vond hij altijd wel ergens spullen om zijn motor te kuisen.
                              Van een wagen genieten waaraan je een halve dag gewerkt hebt is op zijn minst zoiets als het genieten van een lading foto's na en shoot die je nadien met al of niet postprocessing kan bewonderen en van genieten. Je kan ook al of niet fier zijn op je geleverde prestatie.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X