Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nieuwe decor van het Een nieuws

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

    Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
    Hilarisch, die radiospot door hem ingesproken voor dat nieuwe 'sport'blad. Wat een woordbrakerij komt daaruit zeg
    Hahaha Alain
    Ja, ik ken het
    Gunter Schepers, zou die het beter doen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Waarin mensen zich inderdaad druk maken, of druk rond maken...

      Ik kijk naar het journaal omwille van het journaal en niet omwille van het decor waarin het gepresenteerd word; al staat ie op een mesthoop,
      zolang het informatieve nieuws de bovenhand krijgt is het OK, toch ?
      Persoonlijk heb ik graag een neutraal ogende nieuwsuitzending, zonder dat je de indruk krijgt naar een flitsend reclameblok te kijken. Een nieuwslezer die eerst even moet rechtstaan om het nieuws in te leiden en dan weer zittend moet verder doen, terwijl ondertussen reuzegroot een rood cijfer in beeld floept dat aangeeft of je naar het 1u, dan wel naar het 7u journaal zit te kijken?! Ik word daar plaatsvervangend nerveus van, ik wil ook het journaal omwille van het journaal en wil daarbij niet afgeleid worden door allerlei "heb je me gezien" trivialiteiten.

      Walter
      D850

      Comment


      • #18
        Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik vind het heel storend dat de nieuwslezer rechtstaat ! Idem bij de presentatrices tussen de programma's door (Evi, Saartje...)

        Ze weten precies geen blijf met hun handen maar je zou voor minder.
        mee eens.
        zelfde probleem hebben veel fotografen/modellen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Jan Boskamp zit in elk decor
          Ik vraag me af hoeveel Belgen er zouden zijn die de helft verstaan van wat die zegt
          En dat zal hem een worst wezen...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

            Ik vind het nieuwe decor prachtig !

            Comment


            • #21
              Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

              wat betekent die grote L eigenlijk.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wat betekent die grote L eigenlijk.
                grt,bouk.
                "Laat" het late journaal.

                persoonlijk vind ik het decor van één beter dan dat van VTM, het Vtm decor is veel te donker...
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #23
                  Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                  Noch op Eén, noch op VTM weten ze geen nieuws te brengen.
                  Ze zouden best alle twee eens een weekje bij TF1 op visite gaan, daar wordt er nieuws gebracht.
                  Naar VTM kijk ik allang niet meer naar het nieuws, en op Eén ben ik het stilaan ook beu om drie dagen na elkaar die Syriër met die mitrailleur lukraak te zien schieten.
                  Het is iedere keer hetzelfde, ergens iets gebeurd....... drie dagen aan een stuk dezelfde beelden.
                  Een reporter ergens ter plaatse sturen om het nieuws "heet van de naald" te brengen.......pffff, moet dat eigenlijk en wat heeft dat voor meerwaarde?
                  Trouwens, van TF1 gesproken, die zijn eens op bezoek geweest bij de nieuwsdienst van de VRT en de RTBF.
                  Ze weten dat de ene zender Vlaams en de andere zender Waals is, maar wat die gasten niet begrepen was dat ze elk een totaal verschillend nieuws brachten.

                  Het decor van Eén vind ik niet mis maar bij al die fluor kleurtjes steekt dat houten gedoe geweldig af.


                  Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    ... Een reporter ergens ter plaatse sturen om het nieuws "heet van de naald" te brengen.......pffff, moet dat eigenlijk en wat heeft dat voor meerwaarde? ...
                    Ze konden inderdaad beter een filmploeg sturen. Dan hoef je niet te schrijven:

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    ... ben ik het stilaan ook beu om drie dagen na elkaar die Syriër met die mitrailleur lukraak te zien schieten.
                    't Is crisis, hé!
                    Last edited by Jos Vanhengel; 1 april 2013, 01:17.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Ze konden inderdaad beter een filmploeg sturen. Dan hoef je niet te schrijven.........
                      Doen ze niet Jos, ze huren de goedkoopste Nederlandse reporter in..... "U hoort het van onze reporter ter plaatse, Wietse Zijstra".

                      En de beelden die we zien zijn 20 à 30 seconden afgehuurd liefst van het kleinste en goedkoopste agentschap.
                      Of het kan nog erger, ze pikken het van het internet, beelden gemaakt met een smart Phone.

                      Of ze besparen? Dan is het wel op een heel rare manier.


                      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                        Van de eerste 30 sec van het journaal begrijp ik meestal niets wegens achtergrond muziek te luid. Ik ben tegenwoordig ook meer afgeleid door bewegende camera's en (bewegende) achtergrond foto's. Dit zal wel met opzet zijn gedaan om het nieuws over bv de begroting te verbloemen (oei maatschappelijke discussie mag niet).
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                          Moet Walter gelijk geven
                          De belichting is niet in orde.
                          Alles lijkt me wat overbelicht.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                            Ik erger me ook meer en meer over die bewegende strook (licht/donker) over het achtergrondbeeld. Dat leid verschrikkelijk af vind ik...
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                            Comment

                            Working...
                            X