Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nieuwe decor van het Een nieuws

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het nieuwe decor van het Een nieuws

    Weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind het niet geslaagd. En ik vond het vorige al niet fantastisch. Maar nu .En welke overjaarse puber heeft beslist dat je telkens bij de aankondiging van een nieuw nieuwsitem drukke flitsende beelden en tunes moet opgelepeld krijgen waar Jan Becaus dan even op de voorgrond staat te staren weg van de camera. Slechte belichting ook, Jan Becaus had een soort marsepeinroze huidskleur.

    Walter
    D850

  • #2
    Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

    Het decor van Ter Zake vind ik ook overdreven.
    Al die panelen waar de camera's ronddraaien.
    En dat geloop van van de ene naar de andere tafel.
    Willen ze een dynamische presentatie?
    Lieven Verstraeten kan een brave ziel zijn maar die verspreekt zich per uitzending een paar keren.
    Soms lijkt die afwezig en is niet geconcentreerd

    De belichting gaat nog maar het valt op dat het geluid nooit echt goed en constant is op één.

    Er zijn ook "klachten" over Ben van Blokken en Sabien van het weer
    Met alle respect maar waar mensen zich toch mee bezig houden.

    Nu, over SOS Piet zijn er ook klachten omdat er mensen denken dat die de klanten
    waar hij komt belachelijk maakt.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

      Inderdaad, de dynamische presentatie in 'Blokken' is kort na de intrede weer verdwenen omdat er zeer veel klachten waren, en ik kan daar goed inkomen. Ik denk zelfs dat sommigen er zeeziek van werden. En ja, sedert de inburgering van de grote tv-schermen komen bewegingen zoveel te uitvergroot en dus agressiever over en nog in het bijzonder als men te dicht op het scherm zit. Mensen die bvb. enige vorm van evenwichtestoornis hebben, kunnen met die dynamische beelddtechnieken zeer veel problemen mee ondervinden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

        Euh?! Heeft het nieuws een nieuw decor?

        Met het nieuws van tegenwoordig wil ik het liever allemaal niet meer weten. Ik zal zelf wel merken wanneer de aarde vergaat of wanneer de derde wereldoorlog is begonnen. Daar heb ik het nieuws niet voor nodig.

        Dus, ik heb dan ook geen last van het nieuwe decor.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Inderdaad, de dynamische presentatie in 'Blokken' is kort na de intrede weer verdwenen omdat er zeer veel klachten waren, en ik kan daar goed inkomen. Ik denk zelfs dat sommigen er zeeziek van werden. En ja, sedert de inburgering van de grote tv-schermen komen bewegingen zoveel te uitvergroot en dus agressiever over en nog in het bijzonder als men te dicht op het scherm zit. Mensen die bvb. enige vorm van evenwichtestoornis hebben, kunnen met die dynamische beelddtechnieken zeer veel problemen mee ondervinden.

          Eigenlijk "komisch" om naar het nieuws op BBCWorld of Sky News te kijken en men daar voor bepaalde fragmenten gaat waarschuwen wegens Flash Photography. Dit zou naar het schijnt een epileptische aanval kunnen veroorzaken.

          Comment


          • #6
            Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Euh?! Heeft het nieuws een nieuw decor?

            Met het nieuws van tegenwoordig wil ik het liever allemaal niet meer weten. Ik zal zelf wel merken wanneer de aarde vergaat of wanneer de derde wereldoorlog is begonnen. Daar heb ik het nieuws niet voor nodig.

            Dus, ik heb dan ook geen last van het nieuwe decor.
            Rustige geest, zo te zien. Of fatalist ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

              Ik vind het heel storend dat de nieuwslezer rechtstaat ! Idem bij de presentatrices tussen de programma's door (Evi, Saartje...)

              Ze weten precies geen blijf met hun handen maar je zou voor minder.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                Blij te horen dat er toch anderen ook zo over denken, de bedenkers zelf van deze ongein moeten dat toch zelf ook doorhebben, dat het irriterend en afleidend werkt?!

                walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Blij te horen dat er toch anderen ook zo over denken, de bedenkers zelf van deze ongein moeten dat toch zelf ook doorhebben, dat het irriterend en afleidend werkt?!

                  walter
                  Dat is wat storend is he Walter.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Rustige geest, zo te zien. Of fatalist ?
                    Laat we het zo stellen, dat ik het moe ben dat de huidige berichtgeving er op gebaseerd is de mensen bang te maken.

                    Dit is een trend die al een heel tijdje is ingezet waar ik niet langer aan mee wil doen. Tuurlijk gaan er dingen verkeerd, maar als je je enkel daar op gaat focussen, dan ga je al het andere mooie ook mislopen.

                    Hopelijk schijnt het warme zonnetje weer over enkele weken, en dan zijn er veel mooiere dingen om naar te kijken dan het nieuws.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                      Waarin mensen zich inderdaad druk maken, of druk rond maken...

                      Ik kijk naar het journaal omwille van het journaal en niet omwille van het decor waarin het gepresenteerd word; al staat ie op een mesthoop,
                      zolang het informatieve nieuws de bovenhand krijgt is het OK, toch ?
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Waarin mensen zich inderdaad druk maken, of druk rond maken...

                        Ik kijk naar het journaal omwille van het journaal en niet omwille van het decor waarin het gepresenteerd word; al staat ie op een mesthoop,
                        zolang het informatieve nieuws de bovenhand krijgt is het OK, toch ?
                        Jan Boskamp zit in elk decor
                        Ik vraag me af hoeveel Belgen er zouden zijn die de helft verstaan van wat die zegt
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                          Geen problemen mee om Jan Boskamp te verstaan, ik moet wel wat meer moeite doen en aandachtig luisteren maar dat heb ik bij veel Vlamingen (de Limburgers en West-Vlamingen)
                          ook en die versta ik bij momenten nog slechter dan de meest platte Hollander.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                            Anderzijds... ik verzeil de laatste tijd wel eens op Canvas op de late uurtjes, en daar wordt af en toe een docu of interview 'van vroeger' uitgezonden. Mijn hemel hoe oubollig dit soms overkomt. Daar kan je (ik) nu dus ook niet langer dan 10 minuten meer naar kijken. Vorm en inhoud. De slinger is nu wel duidelijk aan de 'drukke' kant terecht gekomen. Gelukkig zijn er ook nog 'normale' programma's waar een gesprek 10 minuten mag duren. Reyers laat vind ik bv. persoonlijk heel aangenaam om te volgen.
                            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                            And why do we fall, Bruce?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het nieuwe decor van het Een nieuws

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Jan Boskamp zit in elk decor
                              Ik vraag me af hoeveel Belgen er zouden zijn die de helft verstaan van wat die zegt
                              Hilarisch, die radiospot door hem ingesproken voor dat nieuwe 'sport'blad. Wat een woordbrakerij komt daaruit zeg
                              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                              And why do we fall, Bruce?

                              Comment

                              Working...
                              X