Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand ezPhpPortal.com?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kent iemand ezPhpPortal.com?

Ik vond gisteren of eergisteren een wat vreemde mail in mijn gmail inbox.
    Geadresseerd, simpelweg aan mijn achternaam.
    Belangrijkste zin (naast username en pw) was "Thank you for registrering on ezPhpPortal.com website."

Maar ik heb me daar helemaal niet laten registreren; ik weet wel wat php is, maar weet evengoed dat dat zeker niets voor mij is.
    Gewoon opruimen?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Kent iemand ezPhpPortal.com?

Nederlandse registrar, bestaat sinds 16 juli 2006.

Indien je achternaam in je e-mail adres staat is dat nogal gemakkelijk om zo je naam te weten te komen.

Ik zie twee mogelijkheden. Iemand registreerde met jouw gegevens (echt of spammer) of het is gewoon spam.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Dank voor het antwoord. Inderdaad, mijn gmail adres is voornaam.achternaam@ enz. Ik zal het bericht waarschijnlijk straks als spam verwijderen, al lijkt me de site zelf wel legitiem; maar zoals gezegd: ik kan er niets mee doen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Dank voor het antwoord. Inderdaad, mijn gmail adres is voornaam.achternaam@ enz. Ik zal het bericht waarschijnlijk straks als spam verwijderen, al lijkt me de site zelf wel legitiem; maar zoals gezegd: ik kan er niets mee doen.
        De webmaster toch even contacteren en melden dat iemand onrechtmatig jou e-mail adres heeft gebruikt.

Zo kun je vermeiden dat als die kerel daar prul zou gaan maken, ze bij jou komen aankloppen. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand gerechtelijke problemen krijgt omdat iemand anders onder zijne naam dingen deed die zwaar worden aangepakt door het gerecht. (Natuurlijk, er zijn dan wel manieren om je onschuld te bewijzen, maar ondertussen heb je wel al een slechte naam opgebouwd omdat de mensen (verre buren) altijd dadelijk reageren op politie acties en niet wachten op het eind resultaat om hun conclusies te trekken.)

Nu zie ik dat niet zo snel gebeuren op deze website, omdat het inderdaad over PHP gaat. Maar je kan het beter op veilig spelen!

Ik heb dit zelf al twee maal voor gehad. De eerste keer, de webmaster aangeschreven en die heeft toen het account verwijderd. Een andere keer reageerde de webmaster zelf niet en heb ik toen het account zelf overgenomen en het paswoord veranderd. Zodoende was ik zeker dat ik de enige was die nog gebruik kon maken van dat account.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Da's een goed idee. Bedankt. Nu nog uitzoeken wat het adres van de webmaster is, want als afzender heb ik enkel een typische "noreply@ezphpportal.com".

Comment

Info@ of webmaster@ is altijd een goede gok.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

En laat dat net de twee combinaties zijn aan wie ik geantwoord heb!
              Heb intussen via PB nog een ander adres gekregen, dat ik even achter de hand houd, mocht ik foutboodschappen van de mailserver terugkrijgen.

Comment

Working...
              X