Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervang de binnenband van je fiets zonder het wiel te demonteren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vervang de binnenband van je fiets zonder het wiel te demonteren.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En waarom niet?
    Mensen die het nu zelf kunnen en willen doen ... die doen het zelf, anderen gaan naar de fietsenmaker.
    Denk je dat dit zal veranderen? Die het nu niet zelf willen of kunnen, die doen dat met deze ook niet.
    Trouwens denk ik dat deze banden ook veel meer kosten, dus op de verkoop alleen al zullen ze meer verdienen.
    Ik heb geen idee wat deze banden kosten maar ik zie niet in waarom ze zoveel meer zouden moeten kosten.
    Geniaal idee, dit ontwerp. Als ze de prijs redelijk houden verdienen ze het om de klassieke binnenband weg te concurreren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      vandaar maar mijn oplossing.(#10)
      en dat voor maar 21 Euro per jaar.
      grt,bouk.
      Fantastisch om te beseffen hoeveel ik na al die jaren al heb uitgespaard .
      Dank je Bouk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        Bij stadsfietsen is het uithalen van het achterwiel tegenwoordig een hele klus. Volledig gesloten kettingkast losmaken, naafversnellingen afkoppelen, trommelrem losmaken. Moeren loszetten spanning van de ketting te halen. Wiel los zetten om de ketting eraf te halen en dan pas kan je het wiel eruithalen.

Dan je band blakken of vervangen en het proces weer omgekeerd doen. Bij een koersfiets of mountainbike is het vaak de moeite niet, maar bij een moderne stadsfiets komt er toch vaak behoorlijk wat werk bij kijken. Het voorwiel valt dan nog wel mee, dan is het vaak enkel de voorrem loskoppelen en de stekker uit de dynamo halen.
        Als je de binnenband nog kan plakken hoeft het wiel er toch niet uit ?
        Daar zie ik ook tegenop bij een gesloten kettingkast. Zal van de prijs van deze Gaadi band afhangen.

Goede buitenbanden helpen om lekken te vermijden, die kosten soms bijna zoveel als een autoband, maar je bespaart op ergernis en ... binnenbanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Goede buitenbanden helpen om lekken te vermijden, die kosten soms bijna zoveel als een autoband, maar je bespaart op ergernis en ... binnenbanden.
          Daar zitten inderdaad heel grote verschillen, met de ene band heb je veel gemakkelijker lekken dan met de andere.
          Op mijn Norta LRC S30, mijn woon-werk fiets (waarmee ik als het mooi weer is ook nog wat langere fietstochtjes maak) lagen standaard Schwalbe Marathon banden, daarmee heb ik het eerste jaar 7 keer lek gereden.
          Die binnenband zag er op den duur uit als een lappendeken...(het was altijd de achterste, en ik heb elke keer de buitenband heel goed nagekeken of er nog ergens iets scherp in zat, bijna elke keer kon ik er wel een paar scherpe steentjes uithalen).
          Nu liggen er al 2 jaar Continental Sportcontact bandjes op, en sindsdien heb ik geen enkele keer meer lek gereden.
          De kostprijs van die Continental bandjes valt best mee (toch veel goedkoper dan de banden voor mijn Clio).

En zo beginnen we hier aan het fietsbandentopic, de tegenhanger van "het grote winterbanden topic".
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Die schwalbe marathonbanden zijn anders ook neit goedkoop. Ik had er eentje op mijn vorige fiets op mijn voorwiel. Ik deed elke dag 18 km en nooit heb ik vanvoor een lekke band gehad in de twee jaar dat ik die fiets had. Banden oppompen doet heel erg veel. En wat sommige mensen opgepomd noemen, is dat niet. Voor een stadsfiets mag je gerust 3,5 bar op banden zetten. Dat is nog de beste bescherming tegen lekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              Die schwalbe marathonbanden zijn anders ook neit goedkoop. Ik had er eentje op mijn vorige fiets op mijn voorwiel. Ik deed elke dag 18 km en nooit heb ik vanvoor een lekke band gehad in de twee jaar dat ik die fiets had. Banden oppompen doet heel erg veel. En wat sommige mensen opgepomd noemen, is dat niet. Voor een stadsfiets mag je gerust 3,5 bar op banden zetten. Dat is nog de beste bescherming tegen lekken.
              Een voorband zal je veel minder snel lekrijden dan een achterband (dat is toch mijn ervaring).

Op die Norta liggen smalle bandjes (een LRC S30 is geen stadsfiets), daarom is 3,5 bar niet voldoende, ik heb er gewoonlijk 5-6 bar op zitten (7 bar = maximum volgens de fabrikant).
              In die bandenmaat (700 x 28 C) heb ik eigenlijk niet veel keuze (toch niet met reflecterende randen).
              Echte racebanden heb ik niet nodig (die zullen ook wel passen), en de velgen zijn niet gemaakt voor dikkere banden.
              En het is voor mij ook belangrijk dat die bandjes niet te snel slijten (ook dat schijnt best mee te vallen met die Continental Sportcontact).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

allemaal goed en wel maar met zo een binnenband en bandlifters mee ben je allang verder aan het fietsen vooralleer je anders een fietsenmaker gevonden hebt of vooralleer de pechverhelper ter plaatse is. Nu moet ik wel toegeven dat ik zelf ook de pechverhelper prefereer, dat ben ik mijn nickname verplicht :-)

en die pechhulp kost hier wel 45 euro per jaar
                Last edited by Lazy Charles; 28 maart 2013, 18:44.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ja ik heb mijn zoon zien fietsband al 5 keer kunnen plakken (op 2 jaar) . Wat is een goede buitenband (en prijs ) zodat hij niet meer lek rijdt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Nu liggen er al 2 jaar Continental Sportcontact bandjes op, en sindsdien heb ik geen enkele keer meer lek gereden.
                    De kostprijs van die Continental bandjes valt best mee
                    Bedankt voor de tip! Heb me er ineens besteld voor mijn MTB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Een voorband zal je veel minder snel lekrijden dan een achterband (dat is toch mijn ervaring).

Op die Norta liggen smalle bandjes (een LRC S30 is geen stadsfiets), daarom is 3,5 bar niet voldoende, ik heb er gewoonlijk 5-6 bar op zitten (7 bar = maximum volgens de fabrikant).
                      In die bandenmaat (700 x 28 C) heb ik eigenlijk niet veel keuze (toch niet met reflecterende randen).
                      Echte racebanden heb ik niet nodig (die zullen ook wel passen), en de velgen zijn niet gemaakt voor dikkere banden.
                      En het is voor mij ook belangrijk dat die bandjes niet te snel slijten (ook dat schijnt best mee te vallen met die Continental Sportcontact).
                      Die maximum is vaak ook de ideale druk. Op mijn koersfiets staat toch altijd 7 bar. Een velg gemaakt voor 700x28 banden is ook geschikt voor 700x32 banden. Dat is misschien net iets comfortabeler. Dat een voorwiel minder snel lek gaat, is omdat daar minder gewicht op staat en dus gemakkelijker omhoog komt als je over drempels rijdt dan je achterwiel.

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
                      Ja ik heb mijn zoon zien fietsband al 5 keer kunnen plakken (op 2 jaar) . Wat is een goede buitenband (en prijs ) zodat hij niet meer lek rijdt ?
                      Dat hangt van de wielmaat van de fiets van je zoon af. Hoor eens bij je lokale fietsenmaker. Je moet vooral zien dat de banden goed zijn opgepomd. In mijn ervaring doet dat heel veel meer dan een goede buitenband. Ik zie weinig fietsen waarvan de druk op meer dan drie bar zit, dan moet je ook niet klagen dat je lekrijdt. Heb je een fietspomp met drukmeter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zaiko2000 Bekijk bericht
                        'Schwalbe Maraton plus' zijn zowat het beste dat op de markt is tegen lekrijden en dit in combinatie met 'Michelin Protek Max' binnenbanden die zelfs kleine lekken zelf herstellen als het scherpe stukje er uit is, dit door een lijmlaag tussen de 2 membranen van de binnenband in combinatie met de speciale structuur van de band. Je hoeft ze ook maar om de paar maand bij te pompen want ze verliezen bijna gaan lucht meer. De Gaadi is een goede hulp als je onderweg bent platgereden maar vervang hem daarna terug door de 'Michelin Protek Max' Een nadeel van de Michelin Protek Max' is dat je als ze lek zijn je ze niet kunt plakken. Ze kosten zo'n 10 euro maar dat zijn ze meer dan waard. Ik rijd elke dag 50 km woonst werk en heb met deze combinatie goede ervaring.
                        Groetjes Mac Patrick
                        Sometimes you can't make it on your own
                        Make Poverty History www.one.org
                        They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

Canon dinges
                        BDxxxBE

Comment

Working...
                        X